Skocz do zawartości

nie świeci kontrolka AirBagu


Gość sledzik1102

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sledzik1102

Witam,

 

wczoraj zauwazyłem że podczas przekrecania kluczyka w stacyjce nie zaświeca sie kontrolka od poduszki powietrznej. Wszystkie inne tematy o poduszkach i kontrolkach odnosza sie do tego że wszyscy maja problem ze świecacymi sie kontrolkami ciągle ale nic nie znalazłem o tym że wcale sie nie zapala. Wcześniej autem jeżdził mój brat który jest nizszy ode mnie więc jak wsiadłem po nim do auta to odsunąłem siedzenie-czytałem o jakiejś kostce pod fotelem która sie podczas przesuwania siedzenia rozłacza i wywala bład, ale zagladałem pod fotel i tam jest tylko taka jakby linka w pancerzu łacząca napinacz pirotechniczny z zapieciem pasów-żadnej kostki ani czujnika.

 

d6366a6df210a371m.jpeg

 

W duże mrozy było czasem tak ze kontrolka airbagu zapalała sie z 3-4 sekundowym opóźnieniem po przekreceniu kluczyka po czym gasła po 3 seundach i następnym razem przy rozruchu zapalała sie i gasła prawidłowo. a czasem w mrozy za pierwszym odpaleniem wcale sie nie zapalała, dopiero za drugim razem sie zapalała i gasła normalnie. Macie jakiś pomysł co sie mogło stać?? Gdzie szukac przyczyny?? Może byc to spowodowane przerwą w obwodzie Airbagu??

 

Czy Air bag jest jakoś połączony z działaniem napinacza pasów??

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek podlaczyc pod kompa

pozniej poprawic albo wymienic zarowke

 

poduszki i napinacze sa polaczone w jeden uklad

o ile sa pirotechniczne a nie mechaniczne

te na zdjeciu maja widoczna blokade (czerwona)

i nie sa one podlaczone do ukladu

dzialaja na przeciazenie a nie na sygnal z centralki AIRBAG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

te na zdjeciu maja widoczna blokade (czerwona)

i nie sa one podlaczone do ukladu

dzialaja na przeciazenie a nie na sygnal z centralki AIRBAG

właśnie ja mam u siebie takie jak na zdjeciu i z tego co napisałeś wnioskuje że tam nie ma co szukac przyczyny nieswiecenia kontrolki airbag

nie wiem czy mozna łaczyc brak kontrolki airbag z tym ze tydzień temu padł mi 1,5roczny akumulator centra futura 53Ah 540 prad rozruchu (dzień wczesniej czysciłem auto i długo grało radio i drzwi były otwarte wiec pomyślałem że to mógl byc powód), podładowałem prostownikiem i było ok,aż dzis gdy szukałem dlaczego nie swieci airbag przyjrzałem sie akumulatorowi i tam to magiczne oczko pokazało kolor czarny czyli żebym znów podładowal akumulator. jutro zmierze multimetrem jaki jest pobór pradu gdy auto stoi nieuzywane i jak wyglada sprawa ładowania. Czy to możliwe że kabelek od kontrolki airbag zwiera gdzieś powodując rozładowanie akumulatora i nie świecenie kontrolki od poduszki?? Jaki moze byc upływ pradu gdy auto stoi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

ok, dziś wszystko co mogłem to pomierzyłem i uzyskałem takie wyniki:

 

akumulator był cała noc rozłączony i jak sprawdzałem miernikiem to wskazywał 12,2V (oczko akumulatora jest czarne co oznacza żeby go naładować), auto troche pochodziło na wolnych obrotach i teraz ma 12,4V

 

pobór prądu auta na postoju: wpiąlem sie szeregowo miedzy - kleme a - akumulatora i na ustawieniach miernika na 10 i końcówę com dałem do akumulatora a 10ADC do klemy i pokazywało mi wahania od 0,02 do 0,03A wiec chyba w normie

 

ładowanie mam na wolnych obrotach jak i przy 3 tyś obrotów 14,1V, po włączeniu świateł 13,6V a po włączeniu wszystkich odbiorników 12,9V, Sprawdzane przy akumulatorze na klemach.

 

obroty wogóle nie mają wpływu na ładowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie mam na wolnych obrotach jak i przy 3 tyś obrotów 14,1V, po włączeniu świateł 13,6V a po włączeniu wszystkich odbiorników 12,9V,

 

Ja na wolnych obrotach mam coś koło 14,8 V . Akumulator naładowany na max 13,2V .Chyba przyczyna jest w alternatorze .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

dzis mierząc swoje auto pomierzyłem też renault clio dziadka który przyjechał do mnie na wymiane paska od alternatora i od wspomagania (ma dwa osobne paski) bo mu piszczał jak odpalał, najpierw zmierzyłem ładowanie i wyszło 14,2V na wolnych obrotach, pod pełnym obciazeniem spadło aż do 12,8V. Po wymianie pasków i dobrym ich naciągu zmierzyłem ponownie ładowanie i o dziwo wyszło 14,5V a pod pełnym obciązeniem 14,22V i przestało piszczeć wiec wina była w paskach i ich naciągu(akumulator miał 12,7V). to dało mi do myślenia i być może u mnie jest też luźny pasek. zanim cokolwiek bede wiecej działał to wymienie najpierw też pasek i zobaczę czy ładowanie sie poprawi.

 

mozna jakoś naciągnąć pasek przy alternatorze w astrze czy tylko rolka napinająca go napina??

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sledzik1102 założyłeś temat o kontrolce Airbag a temat przeszedł w dyskusję dotyczącą ładowania alternatora i naciągu paska.

Więc temat zamykam.

 

 

na poczatek podlaczyc pod kompa

pozniej poprawic albo wymienic zarowke

Zrób tak jak radzi Gawlak i będziesz znał przyczynę.

 

Jeśli układ jest sprawny to kontrolka zaświeci się tylko na 2-3 sekundy po włączeniu zapłonu.

 

 

 

mozna jakoś naciągnąć pasek przy alternatorze w astrze czy tylko rolka napinająca go napina??

To niby po co jest ta rolka ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności