Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika


Gość jkkk3

Rekomendowane odpowiedzi

W czym szukać przyczyny

... Jeśli w kablach i świecach nie znajdziesz przyczyny, to trzeba sprawdzić czy czasem nie ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Ze świec NGK byłem zadowolony ale nie wiem jak przewody

Gdzieś był temat jakie świece i przewody.

Z tego co pamiętam to ta firma jest zachwalana. Osobiście mam iskrę i też nie narzekam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość challenger

Podepnę się do tematu. Moim problemem jest nierównomierna praca silnika, Nie jest to typowe falowanie, ale raczej drobne niecykliczne przyspieszenie albo zwolnienie silnika, słabsze nawet od tego chwilowego wachnięcia obrotów, które towarzyszy włączeniu jakiegoś odbiornika elektrycznego(gdybym miał to określić, powiedziałbym że jest to zmiana o nie więcej niż +/- 50 obr/min.). Nie jest to też nic, co miałoby związek z pracą na 3 cylindrach - najprościej to chyba określić tak, że auto nie pracuje jak przysłowiowy zegarek - silnik nie biegnie jednym tempem, tylko co jakiś czas delikatnie przyspiesza lub zwalnia. Nie jest to jakiś bardzo uciążliwy problem- podejrzewam że gdybym się wybrał do jakiegoś mechanika to stwierdziłby że nie ma problemu- ale dla kogoś o wyższej wrażliwości technicznej może być już trochę denerwujące :) Chciałbym po prostu wiedzieć, czy to jest normalny objaw silnika auta 20-letniego, czy też może ktoś miał podobny problem i w jakiś sposób się z nim uporał. Problem powtarzalny na gazie i benzynie, z tym że nie wiem czy dobry trop, bo prawdopodobnie mam trochę zapieczony wtryskiwacz od benzyny. Silnik X16SZ, prawdopodobny przebieg około 250 tys. km, w tym 70 na gazie, stan generalnie dobry na swój wiek, pali na dotyk, ciągle jeździ na Mobilu 5W50 i na 1000 km bierze około 250 ml tego oleju, kable bez przebić, świece zmieniane w zeszłym roku, robiona uszczelka pod głowicą i przy tej okazji też sprawdzana szczelność zaworowa, było ok. Silniki krokowe gazu i benzyny wyczyszczony, przepustnica też czysta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności