Skocz do zawartości

Olej w zbiorniczku wyrównawczym


Gość Janek 27

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Janek 27

Witam

 

Wiem że temat był już wielokrotnie przewalany na różnym forum ale proszę o opinie, które naprowadzą do rozwiązania problemu :)

 

Mianowicie 2 lata temu w lecie wywaliło mi oleju do płynu chłodzącego. Oddałem auto do ASO gdzie zdiagnozowali, że to musi być uszczelka pod głowicę do wymiany. OK jak stwierdzili tak zrobili wymienili uszczelkę, sprawdzili głowicę i ją splanowali wymienili jeszcze jakieś uszczelki. Teoretycznie wszystko powinno być OK. Auto odebrałem z ASO i zacząłem jeździć. Na początku wszystko było OK. Jednakże po zimie znów zaczął dostawać się olej do płynu chłodzącego. Dużo wtedy gdy była jakaś trasa dłuższa oraz gdy było bardzo ciepło na zewnątrz. Pojechałem do ASO gdzie goście stwierdzili że to pewnie jeszcze układ chłodzący się czyści bo olej tylko pływał i był tylko na wierzchu w zbiorniczku wyrównawczym. Ok przeczyścili jeszcze i zacząłem nadal jeździć. Olej po trochę nadal się pojawiał, aha jeszcze dodam że w silniku olej miał normalny poziom (ani go nie przybywało ani nie ubywało).

 

W następnym roku znów w lecie po trasie wywaliło mi olej do układu chłodzącego, ale tym razem już bardzo dużo. Pojechałem jeszcze raz do ASO i tam jeszcze raz zaczęli gadać że robota była super zrobiona że to musi być olej pewnie tylko na wierzchu w zbiorniczku itp. Ale jednak zostawiłem to auto u nich. Przeczyścili, układ chłodzenia nadali samej wody i mówili że to pewnie nadal się układ czyści (strasznie długo jakoś !!! :unsure:) i przy odbiorze powiedzieli że to pewnie sam pomyliłem się i dolałem olej do zbiorniczka, a później po moich protestach mówili, że to pewnie może być pęknięty blok, może głowica (mimo że wcześniej sprawdzali), może chłodniczka oleju , krótko mówiąc zbywali że to na pewno nie uszczelka pod głowicą (której wymiana jeszcze była na gwarancji) i raczej nie głowica. Jakoś przyjąłem to do wiadomości zacząłem jeździć ale olej ciągle się dostawał do zbiorniczka co prawda coraz mniej lecz się dostawał (regularnie pozbywałem się tego oleju z tego zbiorniczka), lecz dodatkowo ze zbiorniczka uciekała mi ta woda. Po miesiącu zalałem już płyn chłodzący i oleju jakoś mi mniej przybywało (tłusto jest ciągle w zbiorniczku), Niestety przez całą zimę robiąc jakieś 4-5 tys km musiałem dolać ok 5 litrów płynu chłodzącego. Podejrzewam że znów przyjdą gorące dni i znów będę miał pełno oleju w zbiorniczku i dodatkowo ta nieszczelność układu chłodzenia

 

Poradźcie co mogę zrobić z tym autkiem. Czy patrzeć na tą głowicę? Chłodniczkę oleju sprawdzili mi tej zimy w warsztacie po ciśnieniem i po sprawdzeniach wyszło że jest OK.

 

Proszę o jakieś sugestie i POMOC !!!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Szukaj przyczyny ubywania wody. Taka ilość to jest bardzo dużo. Zaobserwuj czy ją spalasz czy masz jakąś nieszczelność. Głowica Była sprawdzana na mikropęknięcia? Olej nie ma prawa się pojawiać przez tyle czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janek 27

Głowica była sprawdzana na mikropęknięcia i była planowana.

Odnośnie układu chłodzenia to nie widać z zewnątrz żadnych wycieków, czy to rano pod autem czy szukając przy silniku. W zbiorniczku nie czuć spalin

 

Jak było zimno samochód początkowo kopcił na biało, ale jak się nagrzał to już spaliny były bezbarwne, czyli raczej normalne zachowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak rozebrali Ci silnik to wymienili Ci uszczelki tzw oringi na wtryskiwaczach i ich tulejach?? Czasami a nawet bardzo często one są powodem pojawiania się oleju w zbiorniczku wyrównawczym.. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest taka możliwość że to właśnie te oringi są przyczyną pojawiającego się oleju w zbiorniczku. Ja sam to właśnie przerabiałem i jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczy czy plyn chlodniczy nie kapie ci doslpownie spod chlodnicy a dokladniej na wpornikach u spodu chlodnicy zdarza sie tak ze gumki ktore trzymaja jak w otworach wycieraja sie albo poprostu niszcza i chlodnica wspiera sie na samym plastiku i dlatego ubywa a co do czyszczenia zbiornika nie przejmuj sie do wymienilem uszczelke bo tez puscila na kanale wodnym i mialem czarno jak noc cigle plukanie pomoze ale najpierw skoncentruj sie na wycieku plynu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym olejem w zbiorniczku to jest naprawdę zagadka. Zajmuje się tym tematem już 2 lata. Olej pojawia się tylko wtedy kiedy silnik osiągnie około 91-92 stopnie ( normalnie ma około 88), później włącza się wentylator i zbija do 88. Temperatura rośnie jak zjedziemy z tasy do miasta i stoimy w korkach, bądź przy dużych upałach jeżdżąc po mieście na klimie. Każdy mechanik mówi od razu na tą "usterkę" "uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy". Totalna bzdura, jeszcze nikomu ta wymiana nie pomogła, nie licząc cieszących się zarobkiem mechaników. Druga teza to chłodniczka oleju- podobno zdążają się z nią problemy. Większość aut nie ma takiej chłodniczki, odłączyłem ja (zdejmujesz 2 węże z chlodniczki i je łączysz). Jeżdżę tak już ponad rok i cały czas pojawia się ten olej. Byłem w kilku salonach opla, kilkunastu mechaników- pozostaje jeszcze jedna możliwość "jakieś oringi przy wtryskiwaczach". Tego nie próbowałem, jeżeli ktoś wykonał taka naprawę niech się podzieli efektami.

Pragnę zauważyć, że prawie każda astra 2 1.7 DTI ma olej w zbiorniczku. Zobaczcie zdjęcia aut na allegro, albo brudny zbiorniczek od oleju bądź zdjęcie dziwnym trafem kończy się na granicy zbiorniczka. Silnik ten wytrzymuje bez problemu 500tys, mój ma 200tys, pracuje wzorowo, zerowe ubytki oleju, płynu chłodzącego, nie kopci nawet po odpaleniu, spalanie wynosi około 5l/100 km (jeżdżę ekonomiczny przy naszych cenach paliw).

Jest to mankament silnika 1.7DTI ISUZU, jednak nie pozostawiam tego tematu i nadal szukam odpowiedzi. Jeszcze jedna rzecz jak olej się dostaje do układu chłodzenia, skoro ciśnienie płynu chłodzącego jest większe od ciśnienia oleju w układzie? Może jest jakieś odpowietrzenie układu i tam w jakiś sposób dostaje się ten olej? Istnieje jeszcze coś takiego jak wada technologiczna silnika, może jakieś mikro pęknięcie, które pod wpływem temperatury się rozszczelnia i wydostaje się olej?

 

Może rozwiązanie tkwi w tym, żeby nie doprowadzać silnika do temperatury 90+ np. po przez wcześniejsze załączanie się wentylatora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam plamy w zbiorniczku i olalem to jak wiekszosc uzytkownikow tego silnika i jezdze tak od 3 lat. Nie dajcie nabić sie w butelke z uszczelka pod glowica. Nie slyszalem zeby ja wywialo komus. Powodem przepuszczania oleju sa: przepuszczajaca chłodniczka oleju i/lub uszczelnienia wtryskow ktore nie wytrzymuja temperatury i z czasem przepuszczaja. W lato mozna zrobic bajpas pomijajacy chlodniczke i zobaczyc czy olej sie pojawia. Jezeli to nie pomaga to trzeba pogrzebać przy wtryskach. Zabieram sie za to w tym sezonie i dam znac co pomogło. Głowicy nie ruszam-szkoda kasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności