Skocz do zawartości

Zawór EGR w 1.3 CDTI


Gość pitthegreat

Rekomendowane odpowiedzi

ja w swoim wymienilem juz 3 razy egr... i raz czyscilem caly kolektor, bo byl kompletnie zakitowany...

potwierdzam

u mnie ostatnio też był czyszczony EGR i kompletnie zawalony kolektor dolotowy. Przy okazji dalem pod EGR zaślepkę częściowo ograniczającą przepływ spalin do niego i póki co działa wszystko OK ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 miesiące temu...
Gość mile_end

Witam bo dość długiej nieobecności chciałem sprostować swoją wypowiedź:

niestety zaczeło mi wywalać błąd egr (ześlepiony jest w pełni) wywala tylko podczas jazdy miejskiej w trasie praktycznie nigdy.

nie czuje jakiś zmian w zachowaniu samochodu

myślicie że warto się tym przejmować i spowrotem udrożnić egr? powiem szczerze, że na samą myśl o robieraniu tego ponownie robi mi się nie dobrze :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to u mnie się zaczął ponownie pojawiać błąd EGR. W przyszłym tygodniu planuję jego demontaż i obadam jak to wygląda teraz ta zaślepka i stan zasyfienia EGRa po tak krótkim czasie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poległem przy próbie wyjęcia EGRa :P

Wykręciłem obudowę filtra paliwa, odkręciłem ten czarny element sterujący pracą EGRa i dalej nic - nie mogłem sięgnąć od tyłu śrub trzymających ustrojstwo, nie wspominając już o tych wszystkich rurkach dochodzących do niego które skutecznie utrudniały :/

Chyba jednak trzeba to zawieźć do mechanika po raz kolejny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość mateusz2807

Podzielę sie z wami rozwiązaniem mojego problemu z EGR-em:

Mianowicie problem dotyczył kopcenia na czarno sadzą podczas mocnego wciśnięcia pedału gazu.

Z bieguiem czasu problem się pogłębił do poziomu ostrego kopcenia piodczas ruszania + słabe/brak właczania się turbiny.

Otrzywiście poczytałem kilka mądrych podreczników o EGR przemyslalem że problemy powodujące zawieszający się zawór EGR którego czyszczenie jak dla mnie nie miało sensu bo po 2k znów dawał o sobie znać - kolektor dolotowy też otrzywiąście był czyszczony.

 

Odradzam czyszczenia zaworu ostrymi przedmiotami bo tworza one rysy (powieszchnie do której z łatwością przylega osad)

 

Rozwiązanie problemu:

 

Aktualnie u siebie mam odłaczony zawór EGR jest zamontowany ale nie zasilany. Powodem takiego zachowania samochodu było blokowanie się zaworu podczas biegu jałowego gdzie udzaiał spalin dochiodzić może nawet do 60%, jako że recylkulowanie spaliny posiadają swoją skończona pweną objętość to skutecznie powoduje to, iż do silnika trafi zbyt mała objętość powietrza, co daje nie pełne spalanie mieszanki paliwowej i tworzenie sadzy(cząstek stałych)!

Z moich obserwacji rozwoju techniki i technologi samochodowych zauważyłem że do czasu gdy zaczęto montować zawory EGR starano się sytuować udziały spalin tak aby zrównoważyć emisję NOx i Sadzy.

I tak jeśli nie będziemy powtórnie przepalac (zle pojęcie - chodzi o to że gazy muszą przejśc tylko ponownie przez podwyższona temp. cylindra) gazów spalinowych to będziemy emitować wiecej NOx a sadzy nie beziemy emitować.

Jeśli zawalimy silnik spalinami do recylkulacji to pójdziemy w druga stronę wiedcej sadzy. A więc do czasu montarzu DPF-ów sytuowaliśmy się po srodku mniedzy 50/50 sadza/NOx.

I mysle że chciano jeszcze bardziej zmniejszyć udział NOx - początkowy prioblem diesla, więc zwiększają udział spalin powodując mniejsza emisje NOx a ogromn a sadzy wyłapywanej przez DPF-a.

 

Skutakami odłaczenia zaworu EGR jest:

- świecenie się kontrorki check engine podczas 4 kolejnych zapłonów

- ciagłe swiecenie się kontrolki problemu z recylkulacją spalin (dotyczy EGR)

- mniejsza emisja sadzy mniej zanieczyszczony wydech

- następuje oczyszczenie łopat turbosprężarki i jej odmulenie ( zaczyna się pięknie właczać z ywagi na to że właz EGR od spalin jest zamknięty i samochód ssie tylko powietrze

- jako że jest jepsze spalanie tworzy sie wieksze ciśnienie w częsci wydechowej zasilającej turbo (gazy spalinowe a nie cząstki stałe - sadzy) - mam nadzieje że tu moja teoria jest prawdziwa jak nie to ochrzan dla mnie!

- można odczuć wiekszą moc silnika

 

ale...

wszystko to co dobre dopiero po przejechaniu kilkuset km żeby wydmuchać wszystko z silnika...

 

Pozdrawiam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to co piszesz.

Powiedz mi, po prostu odłączyłeś wtyczkę od EGRa i tak zostawiłeś? Ciekawe czy nie da sie jakoś emulować sygnału żeby oszukac komputer i nie pokazywało błędu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności