Gość marian14 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam, od paru dni jestem posiadaczem tego auta i wczoraj wracając do domu zauważyłem że auto ściąga na prawo dodam że auto nie miało dzwona.Podejrzewam że ma na to wpływ wspomaganie kierownicy eps,zauważyłem że przy obrocie kierownicy w prawo ta robi wiekszy opór niż jak kręce w lewo,i jeszcze wczoraj jak zjeżdzałem z ronda przy ruchu kierownicy w prawo poczułem opór tak jak by coś przytrzymało i nagle opór puścił.Nie wiem co teraz robić gdzie się z tym problemem udać żeby nie ładować się zaraz na początku w jakieś koszty,może miał ktoś coś podobnego ,proszę o pomoc i zgóry dziękuję,pozdawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość inhalt Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zacznij kolego od dwóch rzeczy - obie niezbyt drogie. 1) Jedź na ustawienie zbieżności kół i koniecznie nie pozwól, aby mechanik robił jak chce, ale niech ustawi zbieżność na zero! Combo ma fabrycznie normę na koła lekko rozbieżne, a zero jest właśnie dopuszczalną granicą. Jak ustawisz leciutko zbieżnie to też będzie ok, ale niezgodnie z normą producenta. Dzięki takim nastawom zdecydowanie zmniejszy się wrażliwość auta na koleiny, pochyłość drogi i nierównomierność ciśnienia w kołach. 2) Napompuj koła naprawdę jednakowo z obu stron. Po tym wszystkim (około 60-80 zł) pojedź i wówczas sprawdź czy nadal występują opisane objawy. Jeśli nic się nie poprawi to proponuję sprawdzenie geometrii zawieszenia (nie tylko samej zbieżności, ale wszystkich kątów i wyprzedzeń). Bez tego ciężko cokolwiek diagnozować w zakresie ściągania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanoOPC Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 jak dzieje sie coś ze skrętami to też trzeba zerknąć na przekładnie możesz jeszcze spróbować zmienić koła prawy przód na lewa strone i odwrotnie zobaczysz co sie dzieje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marian14 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 witam, nie wiem po paru dniach jakby się poprawiło tzn nie ściąga(chyba jakieś czary) ale kierownica dalej ciężej chodzi w prawo niż w lewo dodam że na postoju chodzi równo w dwie strony tylko jak jade czuć różnice.Diagnosta posprawdzał całe zawieszenie, zbieżność, i niby jest ok ,mój mechanik powiedział że to może być silnik wspomagania ale nie jest pewny na 100% nie wiem co już mam robić ,przecież nie będę ładował kasy w silnik jak okaże się dobry a nie mam gdzie podmienić ,może Wy macie jakieś pomysły?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klozet9 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 ustaw zbieżność i po problemie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawmen Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Jak masz możliwość to zmień opony np przód tył. U mnie w podobnej sytuacji wymiana opon radykalnioe zmieniła prowadzenie samochodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) Podczpię się pod temat kolegi. U mnie autko co prawda ściąga ale nie w jedną określoną stronę, tylko jakby pływa. Nie ukrywam że COMBO śmiga nie tylko po głównych trasach ale również po drogach lokalnych a te wiadomo są w nie najlepszym stanie. Latem w układzie zawieszenia wyszło kilka usterek: - tuleja wahacza lewego ( ale do wymiany poszły obie ) - łącznik stabilizatora ( wymieniono oba ) - końcówka drążka kierowniczego ( wymieniono obie ) - drążek kierowniczy prawy ( wymieniono tylko prawy ) Po wszystkim sprawdzono stan zawieszenia na szarpakach - zero luzów i ustawiono zbieżność na urządzeniu Hunter 3D i było dobrze przez kilka miesięcy. Obecnie autko hula że aż trudno je utrzymać do jazdy na wprost. Przód jakby odrywał się od ziemi i znosi w prawo lub w lewo, cały czas trzeba kontrować kierownicą w którąś stronę. Stało to się o tyle denerwujące, że postanowiłem to zweryfikować. I tak oto: - przegląd zawieszenia na szarpakach - BRAK LUZÓW, amortyzatory OK, wszystko w normie - osobisty przegląd zawieszenia na kanale u kolegi - jeden "trząsł" autkiem, drugi sprawdzał - BRAK LUZÓW Pora na geometrię zawieszenia: - I zakład, gdzie wcześniej robiłem korektę - USTAWIENIA W NORMIE, WRĘCZ KSIĄŻKOWE, wszystko na zielono, sprawdzono przy okazji luzy na szarpakach, rolkach itp - wszystko ok - stwierdzono, że winę za stan rzeczy ponoszą opony - ok zmieniliśmy, zero poprawy a nawet gorzej Pojechałem do drugiego warsztatu: - brak luzów na przeglądzie zawieszenia przed pomiarem - POMIAR - PARAMETRY W NORMIE, mechanik stwierdził, że nie ma czego regulować i aby przełożyć opony, mówię mu że już przekładałem a on rozłożył ręcę i .... wróciłem do domu Autem jeżdżę na co dzień i zauważyłem, iż problem się zdecydowanie nasila. Jeżeli dodamy do tego koleiny na jezdni to auta w ogóle nie da się utrzymać do jazdy na wprost. Pojawił się też głuchy stukot ale ledwie słyszalny z okolicy lewego koła. Na postoju postanowiłem sprawdzić czy w kole jest luz. Trzymając rękoma za oponę i próbując góra/dół nie ma ale lewo prawo już tak, czego w prawym kole nie zauważyłem. Teraz pytanie czy winę za "tragiczne" prowadzenie może ponosić łożysko lub piasta z łożyskiem ( nie wiem jak to fachowo nazwać ), które podczas jazdy tym, że jest zużyte powoduje odchylenie koła o kilka mm i to jest powodem ściągania, mimo tego iż nie huczy? Ponadto dodam, że podczas jazdy skręcając lekko w lewo kierownicę nie czuć żadnego oporu a tym bardziej odchylenia od osi jezdni, muszę kierownicę skręcić naprawdę mocniej niż w prawo. Kręcąc w prawo czuć wyraźny opór na kierownicy i wystarczy dosłownie kilka stopni i już mogę znaleźć się na poboczu. Edytowane 3 Lutego 2013 przez DeX   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Sprawdź też czy nie blokuje się łożysko w gnieździe sprężyny w kolumnie mcphersona   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeX Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Sprawdź też czy nie blokuje się łożysko w gnieździe sprężyny w kolumnie mcphersona Opisz mi proszę kolego w jaki sposób mam to zweryfikować? Powinienem wykręcić cały teleskop z gniazda? Edytowane 4 Lutego 2013 przez DeX   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Jeden kręci kierownicą drugi patrzy czy nie blokują się sprężyny w kolumnie.Test przeprowadź na kołach i na podnośniku. Miałem jeszcze taką przygodę w fordzie galaxy: przy szybkim kręceniu kierownicą dawała straszny opór. Po wymianie płynu wspomagania po jakimś tygodniu problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.