Skocz do zawartości

Wyciek płynu chłodniczego i (chyba) nie tylko


Gość tom0808

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na samym początku nadmienię, iż przeczytałem tu mnóstwo tematów na temat wycieków płynu chłodniczego itp. Jednak pomimo to postanowiłem, że założę ten temat z nadzieją, że usłyszę coś na temat mojego problemu z autem:)

 

Od pewnego czasu zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Pomimo, że stale go uzupełniałem problem się powtarza. Po zalaniu zbiornika, gdy auto jest zaparkowane pojawia się pod nim mokra plama. Zamieszczam fotkę (Nr 1) jak ta sytuacja wygląda i gdzie pojawia się plama. Po przeczytaniu wielu tematów na temat uszczelki pod głowicą mogę napisać, że nie widać żadnego białego dymu w trakcie jazdy i po odpalaniu samochodu,

Sprawdziłem również olej. Na bagnecie nie ma żadnych śladów jakiejś dodatkowej mazi, pod korkiem oleju też czyściutko.

Po dokładnym obejrzeniu auta w środku zauważyłem jeszcze jeden mokry element. Na zdjęciu Nr 2 pokazuję "wnętrzności" auta z zaznaczonym elementem który jest mokry. Zdjęcia Nr 3 i 4 zrobiłem w przybliżeniu.

Ponadto zdarza się, że auto zamuli. Wiem, że o tym już też dużo tu pisano, ale chciałbym wiedzieć czy opisane wyżej przypadłości mogą mieć jakikolwiek wpływ na to mulenie. Są momenty, że silnik się grzeje, temperatura przekracza 100 stopni (jazda w korkach), włącza się wiatrak i schładza silnik. Czy to nie za dużo? W trakcie jazdy poza korkami ulicznymi wskazówka temperatury znajduję się pośrodku wskaźnika. Jednak gdy auto jest tak nagrzane zaczyna się momentami mulenie. W momencie ruszania auto się zbiera i dopiero po kilku sekundach dostaje kopa i jedzie normalnie. Miałem w przeszłości wymieniany przepływomierz (zapalała się kontrolka silnika) i wówczas objawy były identyczne. Teraz jednak kontrolka się nie zapala, dlatego myślę, że może to mieć związek z problemami opisanymi wyżej.

 

]Mechanikiem nie jestem :) ale może doświadczenie forumowiczów w jakimś stopniu pomoże :)

 

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.

 

 

post-18624-0-05451500-1302618381_thumb.jpg

 

 

post-18624-0-63154400-1302618393_thumb.jpg

 

 

post-18624-0-38118600-1302618403_thumb.jpg

 

 

post-18624-0-94768900-1302618412_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka 1.

Wygląda jakby kapało z korka spustowego chłodnicy,węża doprowadzającego lub z niej samej.Schyl się zobacz skąd kapie gdzie jest mokro,nikt na odległość tego nie zrobi.

Fotka 2,3,4.

Wilgotno od oleju,przepuszcza na wybieraku skrzyni biegów,nie trzyma simering.

Ale tak niewiele tego jest że nie musisz się tym przejmować.(przynajmniej na razie)

Ponadto zdarza się, że auto zamuli. Wiem, że o tym już też dużo tu pisano, ale chciałbym wiedzieć czy opisane wyżej przypadłości mogą mieć jakikolwiek wpływ na to mulenie.

Absolutnie nie.

Ps.Gdybyś chciał kiedyś zabrać się za wymianę uszczelniacza.

http://forum.opel24.com/Wymiana-simeringu-uszczelniacza-wybieraka-skrzyni-biegow-t10385.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz3322

Witam z tego co widzę to masz nie szczelny wąż doprowadzający płyn do chłodnicy (najtańsza opcja).Druga opcja pęknięta chłodnica i trzecia opcja to przepuszcza ci już pompa wody.Uszczelka pod głowica jak na razie powinna być ok ale jeśli będziesz przegrzewał silnik to momentalnie szlak ja trafi.mulenie samochodu jest po mojemu skutkiem zbyt mocnego momentami nagrzania silnika i nie radzą sobie z tym świece przewody zapłonowe lub moduł najprawdopodobniej te zbędziesz miał to do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

 

Okazało się, że płyn ubywał z węża doprowadzającego do chłodnicy. Usterka usunięta, simering z wybieraka skrzyni też wymieniony i jak na razie wszystko wskazuje na to, że problemy zostały zlikwidowane:)

 

Dziękuję za trafne porady:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 lata później...

Witam,

 

odkopie "trochę" temat. Mam bardzo podobny problem z wyciekiem. Ewidentnie cieknie z górnego węża pomiędzy termostatem i chłodnicą.

Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleź ani używanego ani nowego węża.

GM (opel) twierdzi że już nie jest w stanie sprowadzić tego węża bo już nie produkują.

Jest to wąż w kształcie "pentelki" bez żadnych dodatkowych przyłączy.

Silnik to X12XE z automatem, klimą i wspomaganiem kierownicy.

Ktoś z forumowiczów jest w posiadaniu w/w węża lub jest w stanie doradzić jakiś środek zastępczy? Nie chce zdejmować tego węża żeby nie rozsypał się do reszty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności