Skocz do zawartości

Stukanie przy przyśpieszaniu na 95


Gość inqo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W żony corsie występuje takie dziwne zjawisko. Mianowicie występuje ciche, głuche stukanie. Zauważyłem też, że na benzynie 98 stukanie zdecydowanie malało. Tankowane tylko dobre paliwo, na różnych markowych stacjach. Żona dużo jeździ, zawsze tankuje do pełna. Po zalaniu 95 stukot staje się już wyraźnie słyszalny. Dodatkowo potrafił się zapalić CHECK podczas jazdy, ale tak na kilka sekund.

Na 98 się nie zdarzyło.

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowane tylko dobre paliwo, na różnych markowych stacjach.

 

Witam . Jak chcesz przeskoczyć na inne paliwo ( 95-98 ) , to musisz przeprowadzić adaptację komputera . Jeśli autko nominalnie jeździ na 98 , to wyjeździj paliwo do rezerwy ( i jeszcze deczko ) , zatankuj na ful 95 i rozłącz akumulator na ok. pół godziny. Po ponownym podłączeniu i uruchomieniu autka ( i rozgrzaniu na wolnych obrotach do temp roboczej) przejedź ok 30 km . Trochę po mieście , trochę w trasie , wolno przyspieszając jak i szybko . Chodzi o to , że komputer mimo zapisanych danych w pamięci , musi dodatkowo dostosować dawkowanie paliwa przy różnych prędkościach i obciążeniach silnika . No i nie mieszać gatunków paliwa według widzi mi się .

Co do stukania , to właśnie na dziale corsy na dole strony znajdziesz tytuł kody błędów opel corsa . Tam jest instrukcja jak samemu zczytać błędy z kompa . Możliwe że od tego mieszania wariuje czujnik spalania stukowego , ale jak zczytasz błędy , będzie łatwiej zgadywać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, po to jest czujnik stuku, zeby korygował zapłon, w silnikach majacych go stuku nie usłyszysz.

Może ci stuka coś innego?

Stuka w określonych obrotach?

Jak szybko stuka?

Na jałowym tez stuka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tę Corsę niedawno. Całe życie była tankowana na 95. Natomiast po dobrym rozgrzaniu zauważyłem owe stukanie, tak jakby zawory grały, stuki zależne od prędkości obrotowej silnika, uwidaczniają się okd ok 2500obr, przy mocnym obciążeniu silnika.

Zalałem do pełna 98 vervę i nagle stukanie ucichło. Żona tak przejeździła ze 2000km na 98 i cisza, zatankowałem z 10l 95 na próbę i stukanie się pojawiło. Do pełna i zmniejszyło się, ale nie ucichło. Może dlatego, że 10l to 95 a 30l to 98?

Kosiarka się zbiera pięknie, kompresja dochodzi do 15bar na każdym garze.

Przyznam szczerze, że reset kompa i adptacja są mi znane, ale nigdy nie słyszałem o takim zabiegu przy zmianie paliwa... Przynajmniej w Mondeo nigdy tego nie potrzebowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba resetować czy adaptować.

Te silniki są przystosowane do spalania Pb95 oraz Pb98.

Starsze silniki gdzie był przełącznik czyli selektor oktanowy być moze wymagały resetu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym przy przygazowaniu słychać?

(z otwartą maską)

stuki zależne od prędkości obrotowej silnika,

Prędkość wału, czy wałków?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba resetować czy adaptować.

Te silniki są przystosowane do spalania Pb95 oraz Pb98.

 

Owszem , ale jakby ktoś nie wiedział to są dwa różne rodzaje paliwa i mają różną kaloryczność i temperaturę ( tego nie jestem pewien) zapłonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka:

jest czujnik stuku - komp sam się reguluje,

jest selektor - trzeba samemu przestawić, i według mojej wiedzy nic sie nie adaptuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym przy przygazowaniu słychać?

(z otwartą maską)

stuki zależne od prędkości obrotowej silnika,

Prędkość wału, czy wałków?

 

Na jałowym cisza, przy przegazowaniu też. Jak przyśpiesza. Na pewno nie jest to odgłos przegubów lub innych elementów układu napędowego. Kiedyś w fordzie Granada 2.3V6 jak zatankowałem na stacji chrzczoną benzynę to też tak stukało. Odgłos jakby zaworów.

Czy prędkość wału czy wałków, tego nie umiem jeszcze stwierdzić, ale chętnie się dowiem jak (dokształcę się o wałkach, ponieważ mam nierozwiązany problem z Mondeo (benzyna)-bez czujnika położenia wałków rozrządu idzie jak głupi, z nowym oryginalnym z ASO - muli).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności