Skocz do zawartości

Problem z pedałem gazu (komputer)


Gość adam24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich i proszę o pomoc.

Jakiś czas temu pojawił się problem ze silnikiem, dokładnie to co w temacie 50% mocy. Objawiało się to zapaleniem kontrolki z kluczem (zjazd do serwisu) brakiem pełnej reakcji na dodawanie gazu i brakiem możliwości użycia tempomatu oraz (co często stosowałem) przy naciśnięciu pedału hamulca, pedał gazu w ogóle nie reaguje. Pojechałem do elektryka, po podpięciu i skasowaniu błędów, krótka przejażdżka i ponowny odczyt - cewka (ten temat początkowo proszę pominąć ze względu na pochłanianie dużych ilości oleju i zwieranie się świec) no i pedał gazu. Wymieniłem pedał gazu no i nic. Kazałem elektrykowi badać dalej już pod maską i tu okazało się, że po dotknięciu styków przy komputerze pokazały się wahnięcia napięcia, właśnie na pedale gazu. Usłyszałem dwie wersje - komputer lub przewody. Oczywiście komputer + przeprogramowanie to olbrzymia kasa więc chciałbym uzyskać pomoc jak to dokładnie sprawdzić. Mam maleńkie doświadczenie z autami i wiem, że niekiedy niby wielki problem można łatwo (czytać za mało $) naprawić. Dodam jeszcze, że przy dużych mrozach problem znika do momentu rozgrzania silnika i to nie zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czesc ja tez mam dokladnie taki sam problem i nie wiem jak to zrobic tez wymienialem pedal gazu przepustnice powietrza i no nic nie dalo a niechce sie poglebiac w jeszcz wieksze koszta moze jak tobie sie udało to podzielił bys sie ze mną to wiadomoscio dzieki wielkie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś od kolegi słyszałem, że miał podobne problemy na zimnym silniku wszystko spoko elegancko a jak silnik się zagrzeje koniec pedał gazu nie reagował, rozwiązaniem okazał się właśnie komputer, pod wpływem ciepła wytwarzanego przez silnik komputer się nagrzewał i luty się roztapiały, a jak wiadomo roztopiony lut nie przewodzi ...

 

PS: to nie jest rozwiązanie ! Wy możecie mieć inne rozwiązanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wymienilem kompa i chodzi tylko jeszcze cos jest bo czasami tez włancz a sie ta kontrolka i traci moc ale gdzy go zgasze i włocze na nowo to juz chodzi normalnie moze ktos wie co to moze byc??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam Wszystkich i proszę o pomoc.

Jakiś czas temu pojawił się problem ze silnikiem, dokładnie to co w temacie 50% mocy. Objawiało się to zapaleniem kontrolki z kluczem (zjazd do serwisu) brakiem pełnej reakcji na dodawanie gazu i brakiem możliwości użycia tempomatu oraz (co często stosowałem) przy naciśnięciu pedału hamulca, pedał gazu w ogóle nie reaguje. Pojechałem do elektryka, po podpięciu i skasowaniu błędów, krótka przejażdżka i ponowny odczyt - cewka (ten temat początkowo proszę pominąć ze względu na pochłanianie dużych ilości oleju i zwieranie się świec) no i pedał gazu. Wymieniłem pedał gazu no i nic. Kazałem elektrykowi badać dalej już pod maską i tu okazało się, że po dotknięciu styków przy komputerze pokazały się wahnięcia napięcia, właśnie na pedale gazu. Usłyszałem dwie wersje - komputer lub przewody. Oczywiście komputer + przeprogramowanie to olbrzymia kasa więc chciałbym uzyskać pomoc jak to dokładnie sprawdzić. Mam maleńkie doświadczenie z autami i wiem, że niekiedy niby wielki problem można łatwo (czytać za mało $) naprawić. Dodam jeszcze, że przy dużych mrozach problem znika do momentu rozgrzania silnika i to nie zawsze.

witaj kolego mam ten sam problem z meriva chcialbym sie diwiedziec co zrobiles ze swoim problemem i co naprawiales czekam na pomoc dzieki

Edytowane przez frycek342

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frycek342 mozesz jasniej kolego opisac problem?

czesc fajnie ze ktos sie odezwal mianowicie mam merive 1.6 z 2005 r z lpd jak samochod sie nagrzeje to zapala sie kontrolka samochod z kluczem auto przechodzi w tryb awaryjny pedal gazu ledwo reaguje zaznaczam ze jak jest zimny to wszystko jest ok drugi problem to bierze olej czytalem ze mieliscie podobne problemy po podpieciu do kompa kody bledow mowia o usterce pedalu gazu co wy nato czekam o pomoc dzieki czesc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 99% do regeneracji lub wymiany sterownik.Jest umieszczony na kolektorze wtryskowym dlatego ma na niego wpływ temp.Mozesz spróbowac go zamontowac w inne miejsce ale marne szanse by działal.

Ps.Szukaj dobrego fachowca do naprawy bo wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa.

Edytowane przez mk5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności