Skocz do zawartości

Problem z pedałem gazu (komputer)


Gość adam24

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego na 99% do regeneracji lub wymiany sterownik.Jest umieszczony na kolektorze wtryskowym dlatego ma na niego wpływ temp.Mozesz spróbowac go zamontowac w inne miejsce ale marne szanse by działal.

Ps.Szukaj dobrego fachowca do naprawy bo wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa.

 

czyli to nie pedal gazu a ile ten sterownik moze kosztowac i czy ma to wplyw na zuzycie oleju

frycek342 mozesz jasniej kolego opisac problem?

czyli to nie pedal gazu ile ten sterownik kosztuje i czy ma to wolyw na zuzycie oleju

kolego ile ten sterownik kosztuje orjetujesz sie

kolegoile ten sterownik moze kosztowac orjetujesz sie

 

Kolego na 99% do regeneracji lub wymiany sterownik.Jest umieszczony na kolektorze wtryskowym dlatego ma na niego wpływ temp.Mozesz spróbowac go zamontowac w inne miejsce ale marne szanse by działal.

Ps.Szukaj dobrego fachowca do naprawy bo wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podjedz do elektronika niech sprawdzi ale moim zdaniem to klasyczna awaria sterownika.Miałem to samo tyle ze w AG.Ja próbowałem naprawiac,ale zakonczyło sie zakupem uzywki.Tyle przy wymianie u mnie było prosciej bo w merivie oprócz sterownika ,czytnika i transpondera trzeba wymienic musza byc w komplecie zegary.

Ja bym na Twoim miejscu szukał dobrego elektronika i próbwał naprawiac .Poszukaj na necie :Uszkodzony sterownik Z16SE

 

Uszkodzenie to nie ma wpływu na zuzycie oleju to zupełnie odrebny problem.

Naprawa w granicach od 300zl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem padających hybrydowych sterowników ECU nie jest zawsze wynikiem montażu na silniku czy wysokich temperatur. Sterowniki padają nie tylko w Oplach ale też w takich markach gdzie nie jest on zamontowany przy silniku. Więc pisanie że przenieś sterownik w inne miejsce to problem zniknie to błądzenie w koło. Opinie mechaników mają się tyle co diagnozy lekarzy. Problem wynika z tego powodu że sterownik w obecnych silnikach serii Z głównie z elektroniczną przepustnicą, pedałem gazu, wentylator chłodnicy itd.. Obsługuje tą całą elektronikę prądowo wysterowując sygnały po instalacji. Więc często jeśli któryś element zawodzi to powstają przeciążenia na instalacji. Wystarczy że przycina się przepustnica przez zabrudzenia lub na wiązce powstanie przebicie do masy. To w sterowniku powstają większe obciążenia które to przegrzewają styki. Dlatego często sama wymiana nie załatwi sprawy na dłuższą metę. Podstawa to przebadanie instalacji , elementów prądowych i przeczyszczenie styków które śniedzieją. Ludzie po prostu wyczuli interes i pierwsze to regenerują sterownik za grube pieniądze. Często poprawiąjąc/wymieniając styki na hybrydach jak to jest przyczyną. Samej elektroniki nie są w stanie naprawić bo to wyższa technika i to się po prostu wymienia. I dlatego przestrzegam przed diagnozami typu że to wina zamontowanego źle sterownika. Ten problem mają i obecne silniki Opla gdzie sterownik jest zamontowany w różnych miejscach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toms przyczyn uszkodzenia moze byc wiele.ale chyba to logiczne ze umieszczenia delikatnego urzadzenia na silniku na którm sa drgania i i róznice temp bedzie miało wpływ na jego zywotnosc.Problem ecu tez dotyczy Dti dlaczego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DTI pada sterownik nie koniecznie przez drgania itd.. Często jest to problem zacinającego się nastawnika który to przepala ten słynny tranzystor. Sama naprawa sterownika na pompie VP44 nie usuwa przyczyny na dłuższą metę. Na temat uszkodzeń w sterownikach można sporo pisać bo dziś są one znacznie inne niż lata wstecz. Oczywiście pomysł montażu ECU na silniku nie jest dobrym pomysłem. Bo faktycznie jest on narażony bardziej na uszkodzenia z różnych przyczyn. Ale co dziwne jakoś nie padają tak same od siebie i wytrzymują zwykle tyle co żywotność silnika. U mnie w firmie na 20 aut z LPG w silniku Z16SE żaden nie miał problemu z ECU do 250 tyś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.7 DTI są dwa moduły : jeden to EDU który steruję pompą denso oraz ECU sterujący resztą jak przepustnica , klapy w kolektorze itd... Z tego co słyszałem to pada ten od pompy głównie z powodu zimnych lutów. Więc na pewno to że jest schowany tuż przy pompie bo nie jest integralną jego częścią ma jakiś tam wpływ. Ale większość usterek występuje gdy przebieg jest dość znaczny blisko 300tyś. Znam te silnik od poszewki bo kilka lat pracowałem na produkcji ich wiadomo gdzie. A w serii trafia się zawsze jakaś partia wadliwych części bo było ich sporo na tle produkcji Y17DT. Na przykład w twoim silniku była dość spora partia wadliwych mostków na wtryskach. Bo jakiś tam ekonomista zmienił rodzaj z jakiego materiału były wykonane. W DE nawet była tajna akcja wymiany ich lub całych silników. Cóż myślisz że każdy kto ma sterownik czy inną część jakoś tam zamontowaną. To ma od razu z góry założone problemy na przyszłość ? Nie po to w końcu inżynierowie/konstruktorzy badają takie ewentualności w testach. No i wpadki są często nieuniknione jeśli konstrukcja jest dobra a część zostanie źle wykonana. Gdyż dziś w fabrykach rządzą księgowi ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności