Skocz do zawartości

Vectra C - Wspomaganie i jego brak


Gość heniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie mam problem ze wspomaganiem. 11.10 (poniedziałek) po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka "kierownicy z wykrzyknikiem", ponieważ przejeżdżałem koło serwisu podjechałem i wykasowali mi dwa błędy (U2139, C1550). Aby było ciekawie, mechanik jak wjeżdżał na warsztat nie miał juz zapalonej kontrolki i kierownica działała normalnie, podczas gdy ja z niemałym wysiłkiem próbowałem kierować auto (kierownica chodziła bardzo ciężko).

Pierwszy błąd to znalazłem, że jest to brak komunikacji CAN z kierownicą, ale drugiego nigdzie nie mogę znaleźć.

 

Pytam dlatego, ponieważ dzisiaj ponownie miałem ten sam problem. Początkowo odpalił mi i jechał normalnie, ale po postoju (ok 1,5 godz) efekt ten sam, czyli kontrolka "kierownica z wykrzyknikiem" zapaliła się i kierownica bardzo ciężko chodziła. Zgasiłem auto i chyba przy trzecim odpaleniu wszystko było ok. Pierwszym razem też próbowałem odpalać kilka razy, ale nie pomagało.

 

Moje pytanie jest takie. Czy ktoś z Was miał podobne zachowanie auta ? Podobne błędy ? Co było naprawiane i ewentualnie jakie koszty.

Z góry dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka "kierownicy z wykrzyknikiem", ponieważ przejeżdżałem koło serwisu podjechałem i wykasowali mi dwa błędy (U2139, C1550). Aby było ciekawie, mechanik jak wjeżdżał na warsztat nie miał juz zapalonej kontrolki i kierownica działała normalnie, podczas gdy ja z niemałym wysiłkiem próbowałem kierować auto (kierownica chodziła bardzo ciężko).

Prawdopodobnie masz awarie modułu CIM-moduł ten odpowiada za rozpoznawanie kąta skrętu kół-objaw tego to wyżej wymieniona kontrolka i ciężko działający układ kierowniczy, niestety ponoć to częsta przypadłość tych modeli, aczkolwiek u mnie wszystko na razie oki.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek byłem w serwisie, postawili taką samą diagnozę, ale elektryk wgrał inne oprogramowanie do kompa i przez piątek i sobotę było ok. Niestety dzisiaj problem powrócił z jedną różnicą.

Nie zapalają mi się kontrolki mówiące o jakimś problemie. Na zimnym silniku kierownica po prostu chodzi bardzo ciężko. Po przejechaniu kilku kilometrów i złapaniu temperatury przez silnik po pewnym czasie wspomaganie samo zaczęło działać.

Dodatkowo kilka razy nie załapał mi tempomat i kilka razy nie załapał mi centralny. Może to coś bardziej z elektryką ?

Kłopoty ze wspomaganiem zaczęły mi się po zmianie kół na zimowe - czy mogli mi coś uszkodzić przy zmianie ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapalają mi się kontrolki mówiące o jakimś problemie. Na zimnym silniku kierownica po prostu chodzi bardzo ciężko. Po przejechaniu kilku kilometrów i złapaniu temperatury przez silnik po pewnym czasie wspomaganie samo zaczęło działać.

A sprawdzałeś poziom płynu od wspomagania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiem, że sam nie sprawdzałem, gdzie szukać zbiornika ?? W prawym nadkolu ??

 

PS. Myślisz, że ASO tego nie sprawdziło jak pojechałem do nich z problemem ? Wpięli się tylko z kompem i to wszystko ?? To byłaby załamka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiem, że sam nie sprawdzałem, gdzie szukać zbiornika ?? W prawym nadkolu ??

heniek, wiesz gdzie jest u Ciebie filtr paliwa, to pod filtrem jest biały pojemnik i to jest zbiorniczek z płynem wspomagania, odkręć na zimnym silniku korek ,on jest z bagnetem wytrzyj bagnet wkręć z powrotem i odczytaj poziom płynu, najlepiej aby był na max.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszek670 znalazłem dzięki

miarki jako takiej nie ma w stylu min max, ale od korka odchodzi plastikowa "miarka" o długości 7cm, z czego końcówka o długości 2,2cm jest węższa i płyn sięga mi do połowy tej węższej końcówki.

Czy tyle płynu to norma ?

 

*****

Potwierdziłem dzisiaj w serwisie płyn mi sprawdzali i jest ok.

 

Co do moich objawów. Od rana ten sam problem. Czyli brak wspomagania, ale nie świeci się kontrolka od wspomagania sygnalizująca problem.

Dzisiaj tak jak wczoraj. Po przejechaniu ok 4 km i złapania temperatury przez silnik (pierwsza kreska) wspomaganie zaczęło działać (w trakcie jazdy). Czyli jak silnik jest ciepły to nawet jak gaszę auto i po jakieś chwili odpalam to wspomaganie działa od razu.

Jakiś pomysł ? W serwisie pojawiły się dzisiaj tak naprawdę trzy pomysły. Najtańszy to wymiana płynu wspomagania, drugi to tradycyjnie pompa, a trzeci to, że alternator.

 

******

Witam ponownie,

Dzisiaj auto stało na dworze 8 godzin i po odpaleniu wspomaganie było, nie było najmniejszych problemów. Nie wiem na jak długo, ale ciekaw jestem co będzie jutro rano.

 

******

Niestety serwis zweryfikował odczyty na niedziałajacym wspomaganiu (auto stało u nich całą noc) i wyszło że pompa do wymiany.

Czy macie może namiar na jakiegoś majstra/zakład, który zajmuje się regenerowaniem takich pomp, ktoś z Was może regenerował i może napisać czy to się opłaca. Może wsadzaliście jakiś zamiennik ??

W serwisie z robocizną to 2300 zeta - sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Upowałeś się z problemem wspomagania ?

Ja mam bardoz podobne objawy i nie mogę zdagnozować problemu a wymiana pompy jest dość droga.

W zeszłym roku miałem problem z nie działającym czasami wspomaganiem. Mechanik sprawdzał pompę i zdecydował że nie trzeba jej wymieniać bo jest sprawna a przyczyną były zabrudzone, zawilgocone i zaśniedziałe styki przy podłączeniu pompy. Po ich przeczyszczeniu wspomaganie działało be zzarzutów. Latem w zasadzie nie miałem żadnego problemu ze wspomaganiem ale jak nadeszła jezień to problem powrócił.

Objawy mam podobnje jak u Ciebie. Jak auto stoi w nocy w garażu to wszystko jest OK a jak postoi w dzień na zewnątrz to po odpaleniu auta nie działa wposmaganie. Zazwyczaj po przjechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna działać.

Zdarza mi się, że tempomat się sam wyłącza podczas jazdy.

W przyszłym tygodniu jadę do mechanika z zamiarem ponownego przeczyszczenia styków przy pompie ale znowu może to pomóc na kilka miesięcy.

Czytałem że jest zdarza się że brudne styki mają wpływ na działanie pompy ale równierz problemy z alternatorem.

 

Może Ty już zdagnozowałeś problem i wiesz jak można tę usterkę naprawić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie to zawsze doradzą wymienić cały element (część) w tym przypadku pompę i sprawa załatwiona. Chodzi o to, żeby znaleźć konkretną przyczynę i ją naprawić a nie wymienić pompę.

Ja miałem podobny problem ale z modułem CIM. Oczywiście w serwisie powiedzieli że nic się nie da zrobić i trzeba wymienić moduł CIM za bagatela 2.500 zł. Poszukałem i znalazłem elektronika, który naprawił mój moduł za 1/4 tej ceny.

 

Liczę na to, że ze wspomaganiem będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności