Gość heniek Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Witam, Jak w temacie mam problem ze wspomaganiem. 11.10 (poniedziałek) po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka "kierownicy z wykrzyknikiem", ponieważ przejeżdżałem koło serwisu podjechałem i wykasowali mi dwa błędy (U2139, C1550). Aby było ciekawie, mechanik jak wjeżdżał na warsztat nie miał juz zapalonej kontrolki i kierownica działała normalnie, podczas gdy ja z niemałym wysiłkiem próbowałem kierować auto (kierownica chodziła bardzo ciężko). Pierwszy błąd to znalazłem, że jest to brak komunikacji CAN z kierownicą, ale drugiego nigdzie nie mogę znaleźć. Pytam dlatego, ponieważ dzisiaj ponownie miałem ten sam problem. Początkowo odpalił mi i jechał normalnie, ale po postoju (ok 1,5 godz) efekt ten sam, czyli kontrolka "kierownica z wykrzyknikiem" zapaliła się i kierownica bardzo ciężko chodziła. Zgasiłem auto i chyba przy trzecim odpaleniu wszystko było ok. Pierwszym razem też próbowałem odpalać kilka razy, ale nie pomagało. Moje pytanie jest takie. Czy ktoś z Was miał podobne zachowanie auta ? Podobne błędy ? Co było naprawiane i ewentualnie jakie koszty. Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka "kierownicy z wykrzyknikiem", ponieważ przejeżdżałem koło serwisu podjechałem i wykasowali mi dwa błędy (U2139, C1550). Aby było ciekawie, mechanik jak wjeżdżał na warsztat nie miał juz zapalonej kontrolki i kierownica działała normalnie, podczas gdy ja z niemałym wysiłkiem próbowałem kierować auto (kierownica chodziła bardzo ciężko).Prawdopodobnie masz awarie modułu CIM-moduł ten odpowiada za rozpoznawanie kąta skrętu kół-objaw tego to wyżej wymieniona kontrolka i ciężko działający układ kierowniczy, niestety ponoć to częsta przypadłość tych modeli, aczkolwiek u mnie wszystko na razie oki.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heniek Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 W piątek byłem w serwisie, postawili taką samą diagnozę, ale elektryk wgrał inne oprogramowanie do kompa i przez piątek i sobotę było ok. Niestety dzisiaj problem powrócił z jedną różnicą. Nie zapalają mi się kontrolki mówiące o jakimś problemie. Na zimnym silniku kierownica po prostu chodzi bardzo ciężko. Po przejechaniu kilku kilometrów i złapaniu temperatury przez silnik po pewnym czasie wspomaganie samo zaczęło działać. Dodatkowo kilka razy nie załapał mi tempomat i kilka razy nie załapał mi centralny. Może to coś bardziej z elektryką ? Kłopoty ze wspomaganiem zaczęły mi się po zmianie kół na zimowe - czy mogli mi coś uszkodzić przy zmianie ??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Nie zapalają mi się kontrolki mówiące o jakimś problemie. Na zimnym silniku kierownica po prostu chodzi bardzo ciężko. Po przejechaniu kilku kilometrów i złapaniu temperatury przez silnik po pewnym czasie wspomaganie samo zaczęło działać.A sprawdzałeś poziom płynu od wspomagania?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heniek Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 szczerze powiem, że sam nie sprawdzałem, gdzie szukać zbiornika ?? W prawym nadkolu ?? PS. Myślisz, że ASO tego nie sprawdziło jak pojechałem do nich z problemem ? Wpięli się tylko z kompem i to wszystko ?? To byłaby załamka.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 szczerze powiem, że sam nie sprawdzałem, gdzie szukać zbiornika ?? W prawym nadkolu ?? heniek, wiesz gdzie jest u Ciebie filtr paliwa, to pod filtrem jest biały pojemnik i to jest zbiorniczek z płynem wspomagania, odkręć na zimnym silniku korek ,on jest z bagnetem wytrzyj bagnet wkręć z powrotem i odczytaj poziom płynu, najlepiej aby był na max.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heniek Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 zbyszek670 znalazłem dzięki miarki jako takiej nie ma w stylu min max, ale od korka odchodzi plastikowa "miarka" o długości 7cm, z czego końcówka o długości 2,2cm jest węższa i płyn sięga mi do połowy tej węższej końcówki. Czy tyle płynu to norma ? ***** Potwierdziłem dzisiaj w serwisie płyn mi sprawdzali i jest ok. Co do moich objawów. Od rana ten sam problem. Czyli brak wspomagania, ale nie świeci się kontrolka od wspomagania sygnalizująca problem. Dzisiaj tak jak wczoraj. Po przejechaniu ok 4 km i złapania temperatury przez silnik (pierwsza kreska) wspomaganie zaczęło działać (w trakcie jazdy). Czyli jak silnik jest ciepły to nawet jak gaszę auto i po jakieś chwili odpalam to wspomaganie działa od razu. Jakiś pomysł ? W serwisie pojawiły się dzisiaj tak naprawdę trzy pomysły. Najtańszy to wymiana płynu wspomagania, drugi to tradycyjnie pompa, a trzeci to, że alternator. ****** Witam ponownie, Dzisiaj auto stało na dworze 8 godzin i po odpaleniu wspomaganie było, nie było najmniejszych problemów. Nie wiem na jak długo, ale ciekaw jestem co będzie jutro rano. ****** Niestety serwis zweryfikował odczyty na niedziałajacym wspomaganiu (auto stało u nich całą noc) i wyszło że pompa do wymiany. Czy macie może namiar na jakiegoś majstra/zakład, który zajmuje się regenerowaniem takich pomp, ktoś z Was może regenerował i może napisać czy to się opłaca. Może wsadzaliście jakiś zamiennik ?? W serwisie z robocizną to 2300 zeta - sporo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carlos Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Upowałeś się z problemem wspomagania ? Ja mam bardoz podobne objawy i nie mogę zdagnozować problemu a wymiana pompy jest dość droga. W zeszłym roku miałem problem z nie działającym czasami wspomaganiem. Mechanik sprawdzał pompę i zdecydował że nie trzeba jej wymieniać bo jest sprawna a przyczyną były zabrudzone, zawilgocone i zaśniedziałe styki przy podłączeniu pompy. Po ich przeczyszczeniu wspomaganie działało be zzarzutów. Latem w zasadzie nie miałem żadnego problemu ze wspomaganiem ale jak nadeszła jezień to problem powrócił. Objawy mam podobnje jak u Ciebie. Jak auto stoi w nocy w garażu to wszystko jest OK a jak postoi w dzień na zewnątrz to po odpaleniu auta nie działa wposmaganie. Zazwyczaj po przjechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna działać. Zdarza mi się, że tempomat się sam wyłącza podczas jazdy. W przyszłym tygodniu jadę do mechanika z zamiarem ponownego przeczyszczenia styków przy pompie ale znowu może to pomóc na kilka miesięcy. Czytałem że jest zdarza się że brudne styki mają wpływ na działanie pompy ale równierz problemy z alternatorem. Może Ty już zdagnozowałeś problem i wiesz jak można tę usterkę naprawić ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heniek Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Niestety u mnie zakończyło się wymianą pompy i teraz jest OK. Chociaż mam wrażenie, że serwis nie do końca był pewny swojej decyzji.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carlos Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 W serwisie to zawsze doradzą wymienić cały element (część) w tym przypadku pompę i sprawa załatwiona. Chodzi o to, żeby znaleźć konkretną przyczynę i ją naprawić a nie wymienić pompę. Ja miałem podobny problem ale z modułem CIM. Oczywiście w serwisie powiedzieli że nic się nie da zrobić i trzeba wymienić moduł CIM za bagatela 2.500 zł. Poszukałem i znalazłem elektronika, który naprawił mój moduł za 1/4 tej ceny. Liczę na to, że ze wspomaganiem będzie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.