Skocz do zawartości

Opel Monza 2,5


Gość renewojcik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość renewojcik

Witam posiadam Opelka Monze od paru dni wreszcie sie za niego wzialem. Zaczalem go rozbierac zeby wyspawac ladnie zrobic, ale nie po to pisze nowy temat. Mam pytanie od czego podejdzie wiekszy i mocniejszy silnik do tego samochodziku i czy bedzie duzo przerabiania czy wsadzac skladac i jezdzic ale pewnie i tak trzeba bedzie przerabiac:P Od razu dziekuje z gory za pomoc bo pozniej za pomne:P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz

Poszukaj całego Senatora B R6 3.0 24v najlepiej bez gazu i w automacie (wchodzi bezproblemowo). Można już kupić za 2,500 czyli koszt mniej więcej taki jakbyś sam silnik ze skrzynią kupił a masz na wzór do przekładki. Po łodzi jeżdżą chyba dwie takie monzy. Powinno ci wystarczyć ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość renewojcik

no dobra ten 4,0 R6 irmschera ma chyba ~275km jak sie nie myle to tego chyba nie znajde:P a w monzie jak narazie chcialbym nie wiem jakis okolo 200 konnego plus do tego manuala jak by sie dalo silnik 3,0 24v z omegi mial chyba 220 jak dobrze kojaze tylko z kad wizasc jeszcze do tego manuala??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz

skrzynia seryjna jest wiele w stanie wytrzymać ale jeśli masz możliwość szukaj GETRAG R25, no chyba że fundusz pozwala GETRAG R265 (ta ostatnia już bardziej wyczynowa i jest w stanie przekazać nawet 500 KM!!!) U mnie w Monzie była zwykła 5 i motorek C30NE 177KM. Standard też daje radę.

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość renewojcik

mozliwosci co do funduszy nie mam ale po malu po malu zawsze zrobie a jak bym kupil ten seryjny ale 3.0 to co by w nim wymienic tak zeby osiagnac tak ponad 200 kucykow bo jak narazie to mnie interesuje ten z omegi b 3.0 24v i chyba na nim bede sie sugerowac bo tak patrzylem na allegro to nie sa glupie ceny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIHy wchodzą bez problemu, oczywiście ze skrzyniami. Jeśli nie pakujesz C40SE albo C36GET to zwykła R25/28 z omegi A wystarczy (jest tego full w śmiesznych cenach).

Jedyna wada tego rozwiązania to słaba relacja mocy do masy. R6-ki są ciężkie (C30SE troszkę lżejsze, ale C30LE/NE to masakra)

Lepsza opcja to np. X30XE lub Y32SE (3,2), skrzynia też R25/28 ale z omegi B (lub omegi A 2,0). Moc większa, masa mniejsza, wyważenie auta na duży + ponieważ silnik można cofnąć pod samą gródź.

Pewnie niektórzy powiedzą, że pchanie V6 do klasycznego opla to profanacja i może coś w tym jest. Jednak jeśli zależy ci na osiągach i dobrym skręcaniu za niedużą kasę to jest najlepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności