Skocz do zawartości

Wszystko naraz. ograniczone obroty, brak mocy


Gość thedreamseller

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thedreamseller

Dziwna sprawa. Jeszcze zimą w opelku wyskoczył mi błąd i świecił się cały czas. Gdy zakopałem się i temp podrosła do 80 stopni to błąd zniknął i autko śmigało jak zawsze. Gdy kontrolka się świeci to na jałowym kręci się maksymalnie do 4000 obr/min, a na każdym z biegów już nie idzie, gdy jest troche ponad 3000 obr/min.

 

był u mechanika. podobno EGR przeczyszczony i jest sprawny, ale problem wciąż jest. Czujnik ciśnienia w kolekt. ssącym 10.3014 podobno też, chociaż mechanik mówił, ze coś mu w nim nie pasuje. Ogólnie zaufanie do niego straciłem, bo kilku jego wpadkach z innymi samochodami ostatniego czasu. Odczepił mi przepływomierz, bo niby wtedy jest lepiej, a gdy go podłączyłem to nie było różnicy. Skasował za to pare stówek za podłączenie się pod komputer i jedyne co mruknął, to że może być coś z pompą paliwa. Sterownik był regenerowany jakieś 70 tyś km temu.

 

Zanim oddam do innego mechanika to chciałbym trochę wiedzieć co i jak, by się nie dać oskubać. Jakieś sugestie?

 

Z góry dzieki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość thedreamseller

podłączenie się pod komputer

Jak się pali kontrolka to z pewnością zapisały się błędy, co to za błędy?

 

przyznam się, że nie pamiętam. To był zdaje się błąd związany z egr. jestem umówiony już z diagnostykiem, to sprawdzimy błędy.

 

jedno co jeszcze zauważyłem: silnik nie uzyskuje temperatury. jak go duszę na czwórce i jadę tak około 100km/h to podskoczy do 80, potem wbijam 5. bieg i przez chwile temperatura 80 stopni jest, ale potem spada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thedreamseller

kiedy byl wymieniany termostat?

niedogrzany silnik daje niezle czadu...

 

 

ja wiem, ze niedogrzany silnik daje czadu. szczególnie zimą.

ale mamy koniec kwietnia, około 20 stopni na plusie, ale on się nie rozkręca.

termostat nie był wymieniany, a przynajmniej nie wiem nic o tym. w lipcu zeszłego roku była wymieniana głowica, ale przy okazji jakieś takie duperelki, więc może i termostat był.

da się jakoś sprawdzić organoleptycznie czy termostat działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie "czadu" a czadu, czyli potocznie sadze... czyli szybciej zasyfia EGR...

 

da się jakoś sprawdzić organoleptycznie czy termostat działa?

wymontuj, wloz do szklanki z goraca woda... tak sie kiedys robilo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thedreamseller

da się jakoś sprawdzić organoleptycznie czy termostat działa?

wymontuj, wloz do szklanki z goraca woda... tak sie kiedys robilo...

 

 

tylko zastanawia mnie czy to może być ze sobą powiązane.

silnik nie uzyskuje temperatury i nie ma mocy. najbardziej mnie zastanawiają ograniczone obroty.

EGR póki co nie ruszam, bo podobno przeczyszczony.

wymienię pompę vacum i termostat, jeśli niesprawny się okaże.

 

Przypadłosci, które zauważyłem:

-na postoju wskazówka prędkościomierza faluje

-mama ostatnio przekręciła kluczyk, zeby zgasić auto, wyjęła kluczyk, a opelek dalej pracował.

 

i poza tym, jak już wspomniałem wcześniej:

-nie osiąga temperatury (w porywach do 80 stopni)

-ograniczone obroty (trochę ponad 3000)

-z górki na 5. biegu bujnie się do 120 km/h

-na 1. biegu nawet żwawy

-po odpaleniu od razu wyskakuje check, hm, jak włączam zapłon, to gasną kontrolki i po chwili już check się odpala i nie gaśnie wcale nawet po odpaleniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek

jestem umówiony już z diagnostykiem, to sprawdzimy błędy.

 

a potem

wymienię pompę vacum i termostat, jeśli niesprawny się okaże.

Do poczytania

http://forum.opel24.com/topic/26030-Termostat-silnika-cala-prawda/

http://forum.opel24.com/topic/26000-Kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-mama ostatnio przekręciła kluczyk, zeby zgasić auto, wyjęła kluczyk, a opelek dalej pracował.

zacznij od sprawdzenia oleju w przewodach od pompy podcisnieniowej, i przy turbo...

a co do reszty to jak juz zauwazyles powyzej wszystko bylo na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności