Skocz do zawartości

Wszystko naraz. ograniczone obroty, brak mocy


Gość thedreamseller

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thedreamseller

to ja mam jeszcze jedno pytanie, bo może ominąłem gdzieś tę informację.

w moim opelku z tym silnikiem możliwe jest sprawdzenie kodów błędów poprzez zmostkowanie dwóch pinów we wtyczce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość thedreamseller

Póki wyruszę podpiąć moja asterkę pod komputer sprawdziłem parę rzeczy:

 

1. Przewody są szczelne, ale jest w nich olej.

2. Elektrozawór od turbiny nie pyrkotał, a za to miał dość dużo oleju w sobie. Przeczyściłem go całego i zamieniłem na ten od EGR. Bez poprawy.

3. Przypominam sobie, że mechanik mi coś mówił, że coś może być z czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssącym i mówił, że coś jest nie tak, bo wtyczka do niego wchodząca jest dziwna. Zdjęcia podeślę, żeby pokazać, bo wiem co miał na myśli. Jednakże ten czujnik był wymieniony w lipcu 2010, a usterka nastąpiła w grudniu tego samego roku.

 

Pytanie: Czy od tego, że w przewodach podciśnienia jest olej mógł się zepsuć ten elektrozaworek od turbiny?

W tej chwili wskazuje mi wszystko na pompę vacum. Popatrzę jeszcze na serwo, bo wczoraj w trakcie jazdy trochę jakby przez pewien czas miałem gumowy pedał hamulca. Jakieś sugestie jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść układ podciśnieniowy, na jakiś czas wystarczy. Pomierz podciśnienie w układzie podciśnieniowym oraz cewki elektrozaworów oraz napięcie na wtyczkach. Poszukaj tematów o elektrozaworach i waku pompie, jeden podałem wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość thedreamseller

Podbijam temat, bo właściwie sprawdziłem wszystko, co miałem sprawdzić.

 

Otóż:

-wymieniłem pompę waku, bo miałem akurat dostęp do drugiej, więc wymieniłem. zasysa bardzo ładnie

-przeczyściłem EGR, trzyma podciśnienie. po wciśnięciu grzybka i zatkaniu palcem króćca grzybek nie odskakuje do samego końca.

-wszystkie trzy elektrozaworki brzęczą, chociaż niektóre głośniej. ponadto elektrozaworek od turbiny i klap wirowych działają poprawnie, bo przy dodaniu gazu widać, że zarówno kalpy jak i turbina się załączają.

-był kiedyś wymieniany czujnik podciśnienia w kolektorze. jest tam jakaś dziwna wtyczka. albo brakuje obudowy, albo jest zmieniona. oba czujniki mam. wymieniłem na ten stary firmy BOSCH, ale bez różnicy. teraz mam zamiennik firmy FACET (kupiony jako nowy). co lepsze: ta śmieszna wtyczka do niego była podłączona "haczykiem" u góry. gdy odwróciłem wtyczkę (haczykiem w dół), to check engine znikł, ale po chwili się włączył. tą wtyczkę można włożyć na oba sposoby, bo pewnie jej obudowa na to nie pozwalała.

 

 

Co się dzieje:

-nadal tryb awaryjny, więc obroty ograniczone do prawie 4 tys., a autko nie idzie

-pedał hamulca twardy

 

Co sprawdzić teraz?

-serwo

-przepływomierz (wiem, że mam jakiś zamiennik wstawiony)

 

Jakieś rady?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thedreamseller

Podbijam temat, bo właściwie sprawdziłem wszystko, co miałem sprawdzić.

 

Otóż:

-wymieniłem pompę waku, bo miałem akurat dostęp do drugiej, więc wymieniłem. zasysa bardzo ładnie

-przeczyściłem EGR, trzyma podciśnienie. po wciśnięciu grzybka i zatkaniu palcem króćca grzybek nie odskakuje do samego końca.

-wszystkie trzy elektrozaworki brzęczą, chociaż niektóre głośniej. ponadto elektrozaworek od turbiny i klap wirowych działają poprawnie, bo przy dodaniu gazu widać, że zarówno kalpy jak i turbina się załączają.

-był kiedyś wymieniany czujnik podciśnienia w kolektorze. jest tam jakaś dziwna wtyczka. albo brakuje obudowy, albo jest zmieniona. oba czujniki mam. wymieniłem na ten stary firmy BOSCH, ale bez różnicy. teraz mam zamiennik firmy FACET (kupiony jako nowy). co lepsze: ta śmieszna wtyczka do niego była podłączona "haczykiem" u góry. gdy odwróciłem wtyczkę (haczykiem w dół), to check engine znikł, ale po chwili się włączył. tą wtyczkę można włożyć na oba sposoby, bo pewnie jej obudowa na to nie pozwalała.

-przed chwilą odłączyłem przepływomierz i chyba nie ma różnicy. check jest cały czas, tryb awaryjny jest cały czas. jesli jest jakaś różnica, to niezauważalna. muli tak, jak mulił.

 

Co się dzieje:

-nadal tryb awaryjny, więc obroty ograniczone do prawie 4 tys., a autko nie idzie

-pedał hamulca twardy, chociaż ja na zgaszonym silniku wcisnę 3 razy to się całkowicie robi twardy i po włączeniu silnika robi się mniej twardy. strzelam, że hamulce do sprawdzenia są.

 

Co sprawdzić teraz?

 

 

Jakieś rady?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thedreamseller

przed chwilą odłączyłem przepływomierz i chyba nie ma różnicy. check jest cały czas, tryb awaryjny jest cały czas. jesli jest jakaś różnica, to niezauważalna. muli tak, jak mulił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość thedreamseller

Więc Asterkę miałem już u kilku mechaników, którzy nie mają pojęcia o co kaman.

Byłem u jednego, podłączył się tylko, bo wyjeżdżał na urlop.

 

Przed chwilą też się podłączałem pod Tech2 i wykazuje błąd P0105. Wcześniej wszystkie inne rzeczy zostały sprawdzone. Waku, elektrozaworki, przewody podciśnienia, serwo, przepływomierz.

 

Cały czas pada na czujnik ciśnienia w kolektorze. Jednakże był wymieniany jakiś czas temu i wszystko było ok. Któryś mechanik niedawno też wymienił ten czujnik (oczywiście nowy) i nie było poprawy.

Fakt jest, ze mam dziwną wtyczkę, którą można na dwa sposoby podłączyć do tego czujnika.

 

Gdy podłącze stary czujnik (firmy BOSCH - od nowości w aucie), to podłączenie wtyczki na jeden czy na drugi sposób nic nie zmienia. cały czas w tech2 błąd P0105 i niżej w nawiasie cyfra dwa (2).

Gdy podłączę ten wymieniony rok temu czujnik (firma FACET), to jest różnica w techu. Zależnie jak wsadzę wtyczkę, to w techu wyskakuje albo P0105 (2) albo P0105 ( 8 ).

 

Jak się zaczęło, to zapraszam do pierwszego posta.

 

Jakieś pomysły?

W tej wtyczce przy włączonym zapłonie powinno być jakieś napięcie?

Edytowane przez thedreamseller

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponadto elektrozaworek od turbiny i klap wirowych działają poprawnie, bo przy dodaniu gazu widać, że zarówno kalpy jak i turbina się załączają.

Tu coś mi nie pasuje, po odpaleniu sztanga od turbiny powinna być cały czas zaciągnięta a klapy wirowe włączają się dopiero przy obciążeniu silnika czyli podczas jazdy, podciśnienie powinno być utrzymywane na stałym poziomie. Z tego opisu wynika że po zwiększeniu obrotów dopiero cięgno turbiny przesuwa się, czyli na wolnych obrotach jest za małe podciśnienie. Zobacz czy dobrze masz podłączone przewody do elektrozaworów. Sprawdź dokładnie napięcie na wtyczkach elektrozaworów zwłaszcza od turbiny, czy cięgno od turbiny lekko się przesuwa. Ta wtyczka to jakaś przeróbka?

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thedreamseller

Ta wtyczka to jakaś przeróbka?

 

sam nie wiem. to wygląda tak, jakby nie było całej tej obudowy wtyczki, tylko sam środek (plastikowa, różowa ramka z trzema kabelkami). Oprócz tego widać, że tam była inna wtyczka, bo jakieś 10 cm dalej przewodu od wtyczki są łączone. czyli ktoś doczepiał tę wtyczkę.

 

czy w tej wtyczce jest jakieś napięcie na zapłonie? sprawdziłbym chociaż czy w ogóle jest tam coś, może mi gdzieś prąd ucieka i nie wykrywa mi tego czujnika ciśnienia w kolektorze.

i jak sprawdzić którą stroną podłączyć tę wtyczkę do czujnika?

 

Jedyny bład jaki występuje to P0105 i sporadycznie P1635

Edytowane przez thedreamseller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności