Skocz do zawartości

Drżenie kierownicy i drążka zmiany biegów podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Drążek zmiany biegów i kierownica mocno drgają, podczas hamowania. Co mogłoby być tego przyczyną?

Opel Omega B, silnik 2.0 8V, rocznik 1994.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierownicy jest dość trochę możliwości np: źle wyważone koła, wybity drążek kierowniczy. Co do drążka zmiany biegów hmm a przy gazowaniu silnika drążek też drży ? jeśli tak to zużyte poduszki pod silnikiem/skrzynią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość, że są pęknięte tarcze hamulcowe?

 

To trza odkręcić koła i zobaczyć , ale mało prawdopodobne. Jeśli drgania kierownicy nasilaja się po zdjęciu nogi z gazu lub wrzuceniu na luz , to koła do wyważenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania kierownicy

mogą być choćby od uszkodzonych tulejek wahacza czy sworzni

nie wspominając o innych elementach

Badanko stanu podzespołów się kłania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać jakieś odgłosy w zawieszeniu? jeśli tak to szukaj tam przyczyny.

kiedyś drżała mi kierownica podczas hamowania, ponieważ mechanik nie dokręcił przednich kół!! Tarcza może być nie tyle pęknięta co np krzywa - problem taki miałem dawnymi laty w peugeo`cie 106 - nagminnie krzywiło tarcze. Ostatnio nie miałeś ostrzejszego hamowania? Może z dużej prędkości przez dłuższy czas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagminnie krzywiło tarcze. Ostatnio nie miałeś ostrzejszego hamowania? Może z dużej prędkości przez dłuższy czas?

 

Musiałby mieć ABS uwalony na maksa , a i tarcze są dość solidne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma do tego ABS??

Omega ma kiepskie hamulce.

Seryjne hamulce w omedze B nie są w stanie włączyć ABSu na suchym, ponadto są za mało wydajne do tego samochodu (są wzięte z omegi A a B przytyło ładnych parę kg).

Jedno - dwa hamowania od 160-60 i tarcze krzywe.

Co do problemów kolegi to proponuje taką kolejność sprawdzania:

1. Stan tarcz.

2. Stan tulei wahaczy (jeśli mają luzy to przy hamowaniu dosłownie odgina wahacze do tyłu, auto traci wtedy geometrię - jest rozbieżność zamiast zbieżności).

3. Sworznie wahaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne hamulce w omedze B nie są w stanie włączyć ABSu na suchym,

 

Co prawda to jest moje pierwsze autko z abs-em , ale działa bez zarzutu ( nie blokuje). Kiedyś jechałem renówką espace i tam to była masakra - autko sprawiało wrażenie jakby nie miało hantli - a w złomedze pasażerowie lecą ostro do przodu ( dwa razy miałem hamowanie 100- 20 km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności