Skocz do zawartości

Sprężarka klimy ASTRA F X16SZR


Gość skuber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Posiadam Asterkę z 1997 roku silnik X16SZR 1,6 8V.

Po zimie próbuję załączyć klimę ale niestety nie działa.

Nie słychać załączania sprzęgła sprężarki.

Byłem u speca od klimy sprawdził mi ciśnienie i powiedział, że jest OK, może trochę niższe ale powinna się załączać.

 

Moje pytanie jest następujące.

Czy ktoś dobierał się w takim aucie do sprężarki?

Chciałbym sprawdzić napięcie na cewce ale strasznie tam ciasno.

Jak będzie napięcie to trzeba pewnie zdemontować sprężarkę ale to już w ogóle nie wiem jak się tam wykręcić?

Czy da się zdemontować sprężarkę w tym pojeździe bez spuszczania gazu?

Rurki mi wyglądają na w całości metalowe chyba że pod osłonami termicznymi jest coś giętkiego żeby przy demontażu je trochę nagiąć?

Z której strony lepiej się do niej dobierać? Od góry czy od dołu? Od góry zasłaniają przewody gumowe od chłodnicy i pompa wspomagania także może być ciężko?

Z góry dziękuję za porady!

 

Poniżej foto poglądowe.

astra.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się zdemontować sprężarkę w tym pojeździe bez spuszczania gazu?

Nie ma takiej opcji ani w tym ani w innym pojeździe,wymontowanie kompresora = spuszczenie gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady!

Mówiąc o demontażu miałem na myśli odkręcenie sprężarki bez odkręcania przewodów metalowych.

Widzę że w AG jest niezłe dojście od strony nadkola chyba sądząc po fotkach.

Ciekawe jak to będzie wyglądać F-ce muszę zdjąć plastiki z nadkola i zobaczyć.

Wydaje się również że z góry jest trochę luźniejszy dostęp.

 

Może jakiś właściciel Astry F się wypowie.

Chociaż F-ki z klimą były trochę rzadkie - chyba?

Ale może ktoś się znajdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze można wyciągnąć sprężarkę klimy w f bez spuszczania gazu - ja u siebie to robiłem kilka razy.

Trzeba demontowac:

Puszkę filtra powietrza

Pasek wieloklinowy

Najlepiej łapa poduszka silnika

wymanwewrowac z odkręceniem pompy wspomagania i napinacza paska

No i odkręcić sprężarkę klimy.

Demontaż jakaś godzina roboty

Uważaj przy dokręcaniu tych 3 śrub do łapy od poduszki - można przekręcić - delikatnie i najlepiej na klej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze można wyciągnąć sprężarkę klimy w f bez spuszczania gazu - ja u siebie to robiłem kilka razy.

Trzeba demontowac:

Puszkę filtra powietrza

Pasek wieloklinowy

Najlepiej łapa poduszka silnika

Łapa to ta od spodu? Pod sprężarką?

wymanwewrowac z odkręceniem pompy wspomagania i napinacza paska

Czyli zdemontować również pompę wspomagania i napinacz paska?

Pompa jest na gumowych przewodach także powinna się dać odłożyć na bok?

No i odkręcić sprężarkę klimy.

Demontaż jakaś godzina roboty

Uważaj przy dokręcaniu tych 3 śrub do łapy od poduszki - można przekręcić - delikatnie i najlepiej na klej

Czyli część rzeczy robisz od góry ale widzę że trochę również od dołu skoro demontujesz łapę?

Czy niezbędny jest kanał do tej operacji? Bo niestety mam garaż bez.

W F-ce nie ma takiego dostępu z boku od nadkola jak poście daro?

dsc00208uj.jpg

Rozumiem, że na tym foto sprężarka została odkręcona, opuszczona i położona na łapie?

 

Dzięki koledzy za podtrzymanie na duchu, mam nadzieję że jeszcze coś się z tym zrobię bo jak zajechałem do majstra (elektryk co robi również klimatyzację) to jego wizje zatrzymały się na minimum 500 cytuję "jak nic innego nie wyskoczy".

Pozdrawiam wszystkich.

*****************************************************************************

Zdjąłem od spodu plastik dzięki czemu udało się wyjąć wtyczkę sprężarki z klimy.

I problem okazał się raczej śmieszny:

wtyczka.jpg

Orientacyjny pomiar oporności cewki dał 4,5 oma ale na pewno nie było 100% styku bo ciężko się tam dostać. Gniazdo nie jest na kablu jak u kolegi daro tylko wmontowane w cewkę.

Moje pytanie do kolegów czy taką wtyczkę jak na foto to gdzieś dostanę?

Moja jest już strasznie zdewastowana poprzedni właściciel już ją łatał i strasznie powyginana jest blaszka w środku i część się już ukruszyło.

Może ją jeszcze na krótko zreanimuje ale obawiam się że może nie być dobrego styku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuber

I jak Panowie ma ktoś pomysł gdzie dostać taką wtyczkę?

Na allegro znalazłem tylko taką - wtyczkę -.

Ale niestety raczej nie będzie pasować.

W okolicznych szrotach też nie mogę takiej namierzyć.

Może ktoś z kolegów posiada takową na zbyciu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta którą znalazłeś na allegro to taka jak moja więc Tobie na pewno nie podejdzie.

Chyba pozostanie Ci opcja spięcia tego na krótko jakimś domowym sposobem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skuber

Zamówiłem na allegro jakąś wtyczkę uniwersalną.

Mała kasa a mam nadzieję że środkową wsuwkę da się przełożyć do obecnej kostki .. zobaczymy jak przyjdzie.

Na razie jakoś polutowałem ale wsuwki nawet nie mogłem dosunąć do końca kostki także styk jest raczej słaby ... ale działa i chłodzi :szczesliwy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności