Skocz do zawartości

Uszczelka na progach - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekns

Witam.

 

Chciałbym zrobić zaprawki lakiernicze na progach bo zauważyłem po zimie początki rdzy ale nie wiem jak zdemontować uszczelkę która jest na progach (ta na nadkolu jest na kołkach i delikatnie wychodzi) a nie chcę jej uszkodzić ciągnąc na siłę.

Może ktoś z Was przerabiał ten temat? Dzięki za info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość rafaltd

Witam

 

I jak uszczelka zdjęta? Też mam problem z rdzą w tym miejscu po tegorocznej zimie. Próbowałem ściągnąć tą uszczelkę pod drzwiami i jakoś niechętnie schodzi.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek_s1

Tu masz podobny temat:

 

post

 

 

Może się okazać że jak zdejmiecie te uszczelki, to dopiero się przerazicie jak zobaczycie ile jest rudej (czego Wam nie życzę).

 

Jeżeli bąble na progach wychodzą spod krawędzi gumy, to pod nią pewnie juz łuszczy się lakier.

 

Sprawdźcie jeszcze ranty drzwi wewnątrz i krawędź, bo być może tez już są nadgryzione.

 

Ja te listwy zdjałem jakiś czas temu i jeżdże bez nich. Jest troche głośniej i czasami zawieje ale ujdzie.

Ale łatwiej jest teraz myć auto, bo pod gumą zbierała się woda i bród (a w zimie sól).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafaltd

Te listwy to faktycznie w wydaniu OPLA same zło. Poprzednio miałem astrę z 1997 r bez zamontowanych tych listew i przez 11 lat nie było w tym miejscu rdzy. Oczywiście zagnieździła się w innych typowych miejscach dla tego modelu. :rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Vauxhall

Najlepiej jakby usunąć te uszczelki raz na zawsze. Jak powyżej koledzy wspomnieli - dostaje się tam syf i wilgoć i z czasem zaczyna rdzewieć. Czyli tak jak mówię - albo wyjąć je raz na zawsze i wykonać naprawę uszkodzonego przez rdzę miejsca, albo naprawić i założyć z powrotem. Wcześniej miejsce można nawoskować. Ważne też jest, żeby drzwi były zakonserwowane od środka (szczególnie doły i miejsca łączeń blach), czyli fluidol, albo smar z benzyną ekstrakcyjną wtryskiwane pod ciśnieniem, pistoletem do konserwacji oczywiście :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość slawekns

Dzieki za wszelkie sugestie. W najblizszym wolnym czasie bede probowal dobrac sie do tych uszczelek. Moze faktycznie pojda do kosza jezeli sie uszkodza przy demontazu. Najgorzej w moim przypadku wyglada rdza na zakonczeniu uszczelki tuz za przednim blotnikiem, ale oczywiscie ranty drzwi od srodka tez (szczegolnie tylne) no i bable pod uszczelka na calej dlugosci progow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafaltd

Ja u siebie listwy zdjąłem podważając je nożem (bardzo łatwo wyskakiwały z mocowania). Wygląda to tak, że do karoserii wspawane są coś w rodzaju gwoździków z łebkami. Na łepek nałożona jest listwa. Nie ma żadnych kołków. Pierwsze wrażenia nie są złe. Jest kilka ognisk korozji, ale tylko te o których wiedziałem. Pod samą listwą nic się nie działo.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek81

Witam,

 

Właśnie 10 minut temu zdemontowalem uszczelki i wyczyściłem syf. Troszkę tego tam było, ale oznak korozji żadnych :)

 

Demontaż banalnie prosty. Uszczelka jest założona na małych bolcach, coś na wzór gwoździa z większym łepkiem, które są tak na oko około 12cm od siebie. A na samym końcu przy tylnych drzwiach jest mały plastikowy kołeczek, ktora zapobiega przesuwaniu się uszczelki. Sama uszczelka od wewnątrz ma rowek, który co 10cm jest nieco szerszy i właśnie w tym miejscu nakladamy uszczelkę na te łepki i przesuwamy po rowku tak by pasowała. Nie wiem jak u Was, ale u mnie tak jest, model z 2007 roku po lifcie. Może wersje przed liftem mają to założone inaczej. Albo może macie tyle syfu już, że uszczelka się przykleiła na dobre. Bierzcie się do roboty i nie dajcie rudej. Ja w poniedziałek myje autko, woskuję i tam także wosku zapodam. Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafal111

Ja niestety mam kilka ognisk korozji po obydwóch stronach pod tą uszczelką.

A co gorsze wszystkie drzwi na samym dole maja już malutkie bąbelki....

Brak słów w aucie z 2005 roku...

Aż mi wstyd że pracuję w Oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności