Skocz do zawartości

Check engine i szarpanie podczas jazdy


Gość martinek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość martinek

Problem jest następujący. Podczas jazdy na zimnym/ciepłym silniku przy dodawaniu gazu wszystko jedno jak (mocno słabo) czasami następuje mocne szarpnięcie. Zapala się check engine i potem gaśnie. Podczas tego szarpnięcia wskazówka obrotów idzie lekko do dołu. Porównać to można do kaszlu. Czasem jest to jednorazowe czasem parokrotne. Zdarza się też ze przy tym objawie dodatkowo występuje strzał z wydechu. Zdarzyło się nawet że mi filtr powietrza rozpięło. Mechanik sprawdzał kompa i wyświetla mu błąd obrotomierza i prędkości. Podejrzewa cewkę , ale to tylko hipoteza. Może miał ktoś taki objaw, i sobie z nim poradził. Świece i przewody wymienione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy. Nawet na postoju przy dodawaniu gazu obroty skakały, a podczas jazdy szarpał i kontrolka „check” się zapałała. Komputer pokazywał błąd czujnika wału korbowego i czujnik spalania stukowego. Po wymianie stukowych wszystko wróciło do normy i „check” już się nie zaświeca.

 

Podaj kody błędów i jakie autko.

 

Sprawdź jeszcze wtyczki od czujnika spalania stukowego, czasem może nie łączyć lub urwany kabelek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja mam ten sam problem i objawy w Opel sintra 2.2 16V BENZYNA Z GAZEM .Zaczeło się od tego że stanął (zgasł silnik a paliły wszystkie kontrolki )próbowałem odpalić ale nic to nie dało lawetą do mechanika tam wymienił świece były mokre i zalane to pomogło na troche ale objawy wróciły szarpie i niema obrotów równych a dzisiaj przy zapaleniu i ruszaniu z miejsca nie mógł sie zebrać dopiero po chwili szarpło nim i załapał niemogą sobie porodzic nawet mechanicy bo raz pokazuje na komputerze czujnik położenia wału korbowego i zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa i jeszcze wtryski .Dodam że wymieniali mi pompe paliwową i uszkodzony mam wskaznik paliwa mam cały czas pełen zbiornik .Autko super ale jak coś sie zepsuje to ciężko znaleś przyczyne.Proszę o podpowiedz może ktoś juz miał do czynienia z tymi awariami.I proszę napisać gdzie znajde wtyczki od czujnika spalania stukoweg może to jest to .Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3.0 v6 jedna wtyczka od czujnika spalania stukowego jest z lewej strony (stojąc przodem do samochodu) nad obudową paska rozrządu, a druga jest z tyłu za kolektorem. Ale jak jest w 2.2 16v to nie wiem. Może podobnie.

 

Błąd czujnika położenia wału korbowego zawsze wyskoczy na zapłonie, jak uruchomisz silnik to błędu powinno nie być (w niektórych interfejsach trzeba wyczyścić listę błędów).

 

Auto jest ok. ale ja nie ufam mechanikom, nawet jeśli zejdzie mi dłużej naprawa (dzień, dwa, tydzień) to jest pewność, że ma się dobrze zrobione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikebravo

Albo paliwo. Kilku moich znajoych miało podobne problemy z samochodami (różnymi).

Mnie dziwnie zapalał jakby nie na wszystkie cylindry palił.

Wszystkich łączy jedno - stacja benzynowa.

W kilku przypadkach skończyło się czyszczeniem wtrysków/wymianą filtrów paliwa.

Stacja niby renomowana, choć po ostatniej katastrofie w zatoce meksykańskiej ludziki się śmieją, że duża zawartość morza karaibskiego w paliwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martinek

Problem zlokalizowany i naprawiony. Po podłączeniu do jakiegoś lepszego softu i możliwości przetestowania podczas jazdy okazało się że jednak czujnik wału ale nie konkretnie on tylko instalacja. Wisiały jakieś druty. Kable poprawione i Sintra hula jak burza. Taka pierdoła a szukania mnóstwo. Dodatkowo Pan Marek (mechanik) zrobił to gratis !!! .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam miałem podobny problem Opel Sintra 2.2 benzyna gaz. Po wymianie uszcelki pod głowica i po przejechaniu jakichś 300 km świeci sie check engine cały czas i szarpał na każdym biegu czy zimny czy ciepł szarpał jakby nie na wszystkie gary chodził. Do tego piszczała centralka gazu i nie przerzucał na gaz. Okazało się ze wypadła wtyczka (jakies przewody elektryczne tam szły po prostu się wypięła) na listwie wtryskowej. Po wlożeniu wszystko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności