Skocz do zawartości

pedał gazu przestał działać


Gość ŁukaszN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ŁukaszN

Witam, dzisiaj jak jechałem do pracy nagle przestał działać pedał gazu. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu już działał normalnie i działa nadal. Po odczytaniu błędów wyskoczyły mi dwa 0120 i 1550. Co to oznacza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz

Mówisz i masz:

P0120 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Obwód 1 Wysokie napięcie

P0120 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Obwód 1 niskonapięciowe

P1550 elektronicznie sterowaną przepustnicą Stop silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŁukaszN

Super :zalamany: A czy może to być spowodowane uszkodzonym sterownikiem silnika czy szukać dziury w samej przepustnicy lub ewentualnie w tym potencjomerze przy pedale gazu? Jak wracałem z pracy powtórka z zabawy, dwa razy pedał gazu przestał działać i po zgaszeniu i odpaleniu znowu chodził :zalamany:

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj sterownik silnika raczej nie ma nic wspólnego. Szukaj po błędach :) pierwsze zainteresowałbym sie potencjometrem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŁukaszN

Może to być jak najbardziej sterownik.

 

Właśnie sprawdziłem potencjometr, moim zdaniem jest ok:

 

dsc00930pu.jpg

 

A co do tego sterownika, czy poza serwisem jest jakiś sposób, żeby samodzielnie sprawdzić, czy jest sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŁukaszN

No więc wróciłem właśnie od mechanika.. Wcześniej dokładnie wyczyściłem ten potencjometr, styki, złączki, złożyłem do kupy i ku mojemu zdziwieniu dojechałem 8km do mechanika bez żadnych kłopotów. Odczytali błędy i stwierdzili, że objawy nie wskazują na sterownik tylko na 90% potencjometr, skasowali błędy i powiedzieli, że mam jeździć tak długo aż znowu się to powtórzy (oby nie) znowu odczytają błędy (teraz za darmo :) ) i zajmą się problemem. Mi to na sterownik też nie wygląda bo dzisiaj zrobiłem 20km i nic, zero problemów a wczoraj co chwilę check i przymusowy postój, chyba jakby sterownik był walnięty to sytuacja by się powtarzała za każdym razem (tak mi się wydaje). Jeszcze będę relacjonował co i jak, puki co łudzę się tym, że to czyszczenie potencjometru załatwiło sprawę..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Spokojnie ;) Nie ma na to reguły ;) Raz może się pokazać po 5 km a raz po 500. Ja nadal twierdzę że to sterownik :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ŁukaszN

No i stało się po raz kolejny :zalamany: Ale tym razem nie pomaga nawet ponowne uruchomienie silnika i nie można nawet odczytać błędów bo pedał wogule nie reaguje, porażka :zalamany:

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Witam ponownie, sprawa wygląda następująco.. Okazało się, że winna jest przepustnica, kiedyś mój opelek miał małego dzwona, obudowa potencjometru przepustnicy się lekko wgniotła i tak ją mechaniki polskie zostawili, potencjometr pracował, był mocno ściśnięty aż w końcu przerwała się ścieżka z masą. Elektryk przy mnie podpiął się pod komputer i po ominięciu ścieżki kabelkiem na krótko pokazywało na wykresie, że działa jak trzeba, po odłączeniu kabelka 5V czyli awaria przepustnicy no bo masy nie ma.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Próbowaliśmy jakoś to przylutować ale do tego grafitu jakoś przylutować się nie chce :( I teraz moje pytanie, SZUKAM NA GWAŁT PRZEPUSTNICY! Znalazłem na allegro tylko jedną, wygląda identycznie jak moja ale różni się numerem, elektryk radzi, żebym kupił DELPHI, ta z allegro jest delphi ale ma inny numer, ja potrzebuję 25 177 983 a tamta ma inny choć wygląda identycznie. Jak to jest z tym numerem, czy przepustnica do silnika z16se i z16xe są takie same pomimo innych numerów katologowych? Czy muszę mieć właśnie taką samą z takim samym numerem katologowym jak moja?

 

Dobra, można zamknąć, przepustnica wymieniona, auto śmiga :szczesliwy: Całkowity koszt naprawy 350zł

 

scaliłem posty/DAROMV6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności