Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Gość ROMI

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dotyczy falowania i gaśnięcia na wolnych obrotach przy zimnym silniku.

Jestem posiadaczem Opla Meriva 2004r. Przebieg 150 000 z silnikiem disla 1,7 cdti, kod silnika Z17DTH. z układem zasilania Denzo. Mam go od października ubiegłego roku. Problem zaczął się z nadchodzącą zimą. Motor po zapaleniu gasł nie chciał pracować na wolnych obrotach, gdy przyczymałem go na troszkę większych obrotach 1100 –1150 po paru minutach zatrzynał pracować normalnie. W miarę nabierania temperatury pracował wzorowo. Jednak z upływem paru miesięcy praca na wolnych obrotach stawała się coraz trudniejsza do tego doszło jeszcze falowanie silnika. W styczniu odwiedziłem renomowany warsztat, który miał wykonać pełną diagnostykę silnika. Po jednym dniu stwierdzili, że jest prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór na pompie paliwowej. Po dwóch tygodniach złożyli ofertę 1000 za zaworek i nie dają gwarancji skuteczności naprawy. Świadomie wycofałem się z tej naprawy. Przejeździłem kolejnych parę miesięcy ale objawy się znacznie nasiliły. Wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy: okazało się że 3 i 4 znacznie więcej przepuszczają paliwa nadmiarem. Udałem się do serwisu Bocha gdzie wtryskiwacze te zostały wymontowane, sprawdzone i wymienione na dobre. Niestety awaria dalej nie została usunięta. Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Klasyczne objawy zawrou CVT, SCV, SVC czy jak on tam się nazywa... W każdym razie słynny zawór Denso, który jest problematyczny w tych silnikach. Poszukaj, na forum było wiele dyskusji na ten temat ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!

Bardzo charakterystyczne objawy padniętego zaworu SCV na pompie wtryskowej.... Naprawa= wymiana na nowy, koszt zaworu ok 500-600zł...

 

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę zawór scv denso i wiadomo co i jak...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr

i tak po wymianie scv cały układ powinien być oczyszczony z opiłków, bo zdarzyć się może tak ze filtr wszystkiego nie wyłapie/....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość okkristofer

Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))

 

 

Witaj. Mam pytanie do Ciebie może pomożesz mi cos, w mojej merivie mam problem z odpalaniem, czy zimny czy cieply to samo, sprawdzilem że cisnienie w szynie paliwowej po wylączeniu silnika spada do zera, może wiesz ktory zawor odpowiada za trzymanie cisnienia w szynie. czy może to jeszcze co innego. Pozdrawiam, Krzysztof Ja mam motor 1.3 75 KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie !!! Z uwagą obserwowałem posty dotyczące problemów z silnikiem Isuzu 1,7 CDTI (101KM) - gaśnięciem oraz falowaniem obrotów na zimnym silniku. W mojej Mery kupionej w lutym br. miałem identyczne problemy nasilające się w chłodniejsze dni. Po sprawdzeniu zaworu SCV okazało się , że mam zamontowany zawór z wadliwej serii 006. Zakup nowego zaworu przez ALLEGRO z przesyłką - w kwocie 535zł oraz wymiana we własnym zakresie rozwiązała problem odpalania zimnego silnika. JEST OK !!! Nowy zawór SCV ma oznaczenie DENSO-066. Dziękuję wszystkim zainteresowanym za merytoryczne i fachowe podejście do tego problemu , bo niestety większość mechaników tylko gdybała na ten temat i nie potrafiła określić przyczyny a wg Serwisu OPLA jedynym rozwiązaniem była wymiana kpl pompy wtryskowej za ... bagatela ok 4000,- złotych. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam - Ryszard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja też dzisiaj wymieniłem wadliwy 006 na 066, znalazłem za 460 zł. A jak można wyjąć ten zacierający się tłoczek ze starego zaworu czy trzeba go całkowicie uszkodzić aby go rozebrać.wymiana zaworu prosta, ampulaczek z końcówką kulistą i 15 minut roboty.

Edytowane przez marek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności