Skocz do zawartości

Odcina zapłon, teraz wcale silnik nie pracuje...


Gość lovelasik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lovelasik

Mam problem z tym silnikiem, podczas jazdy w trasie po prostu zgasł sobie. Zostało odcięte paliwo bo pompka przestała chodzić. Na następny dzień odpalił i przejechał 10km no i znowu odcięcie. Pompka sprawdzona działa no ale nie podaje napięcia na nią w aucie. Przestał całkiem palić więc teraz zrobiłem test i dałem aby był stały obieg benzyny do listwy wtryskowej, auto nie odpala. Czyżby ecu padł? Jak przekręcę kluczyk w stacyjce to słychać że przekaźniki się włączają, nawet je rozebrałem, jeśli chodzi o głowny i od pompy. Już nie wiem co mogę poradzić???

corsae.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Pompkę możesz łatwo sprawdzić łącząc kawałkiem drutu piny 30 i 87 w gnieździe przekaźnika pompy. Ma wtedy działać cały czas. Ciśnienie możesz sprawdzić na zaworku w szynie paliwa. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Pisał,ze dał stały + na pompke i nic.

Dlatego zapytałem o czujnik wału.

Bez jego sygnału nie działa pompa, iskra i kilka innych rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lovelasik

Witek1952 to co opisałeś już dawno mam za sobą. Rano zapalił po chodził dosłowne 5 min i odcieło dopływ w jednej chwili, już więcej nie zapalił. Po czym noc bezczynna i zapewne zapali jutro na chwile. Co do check się nie świeci a co do czujnik wału to nie sprawdzałem, on zapewne się znajduje pod gardzielą w trudno dostępnym miejscu tak?

Co do iskry właśnie jest ale za to odcina na to wygląda również wtrysk. Chciałem kiedyś tak z ciekawości z czytać pożyczonym op com'em lub tech'em parametry i sprawdzić błędy ale pin 7 w złączu martwy więc teraz po prowadziłem nowy przewód jak jutro nie zadziała to będę musiał z kolei na ślepo szukać. Zapewne jak sterownik by był uwalony to w ogóle by nie zapalił nawet na chwile? Zapewne jakaś błahostka no ale cóż...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jakaś błahostka no ale cóż...

 

Dlatego zapytałem o czujnik wału.

Bez jego sygnału nie działa pompa, iskra i kilka innych rzeczy.

 

 

Czujnik potrafi dokonać najdziwniejszych odcięć. Obawiam się , że drugi cytat to święte słowa , zwłaszcza , że nie piszesz o kontrolce awarii silnika ( jak miga rytmicznie to immobiliser)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lovelasik

Czujnik wału jest dobry, sprawdzony odpowiednia ohmowość. Następnie rozbebeszyłem przewody i napięcie na pompkę dochodzi 7V. Z ECU pin B3 na zapłonie(kluczyk w pozycji 1) idzie napięcie +4V gdzie sterowanie powinno być minusem. Wygląda na to że w sterowniku jest jakieś przebicie. Schemat i opis dokładny: http://www32.zippyshare.com/v/52456290/file.html

Czy ja się mylę?

Edytowane przez lovelasik
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Czujnik wału jest dobry, sprawdzony odpowiednia ohmowość.

A na sygnał też sprawdzałeś???

Sygnał, a oporność, to nie to samo!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lovelasik

sprawdzony przy obracającej się części. im szybsze obroty tym większy spadek oporności... raczej miałem taki wydruk i jeszcze diodą led mogę sprawdzić ale to raczej coś od sterownika bo + z bat powinno być przez 2 sek a jest stałe przy zapłonie

Edytowane przez lovelasik
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lovelasik

podłączyłem pod kompa i takie o to błędy mi wyskoczyły:

x112xe_heaaeaw.jpg

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

hkj

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 1998|Corsa-B|Silnik|X 12 XE

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0S...
systemSupplierECUHardwareNumber: 0261204475
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90532610 RZ
VehicleManufacturerSpecific: 0261204475
systemSupplierECUSoftwareNumber: 1279H01231
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 1B73
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B98001

Identyfikator: 0690

systemNameOrEngineType:  X12XE 
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 01
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:  Niezaprogramowany
ProgrammingDate:  19971207
CalibrationDate: 270703


Łączna ilość kodów błędów:  5

P0335 - Nieprawidłowy sygnał obr/min
(08) - Nie występuje

P0340 - Za niskie napięcie sensora Halla
(02) - Nie występuje

P0335 - Brak sygnału obr/min z silnika
(00) - Obecny

P0607 - Moduł zapobiegania spalaniu stukowemu; Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(00) - Nie występuje

P0100 - Za niskie napięcie przepływom. powietrza
(02) - Nie występuje

Jak tego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności