Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Jakie spręzyny do Cali V6?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 czerwiec 2011 - 22:03

Witam!, Mam pytanie, szukam normalnych nowych sprężyn do Cali v6 lecz ciężko je dostać przewarznie są do 2.0 jak sprawdzalem w katalogach, ( chyba że ktoś jest lepiej zorientowany co do V6). Czy jak bym wstawił springi od 2.0 turbo 4x4 Calibra by mi sie podniosła do góry od oryginału??? Czego bym nie chciał czy by stała normalnie tylko sprężyny by byly twardsze?? ( czy te sprężyny pasowały by mi pod mocowania ......??? NIe chce wstawiać sprężyn od zwykłych 2.0 bo nie chce łódką jeździć, V6 troche waży i nie chce obniżanych i sportowych bo takie mam a na polskie drogi to jest tragedia. Wiem że cali turbo waży tyle co V6 mniej wiecej

Prosze o pomoc i rade może ktoś zna nazwe sprężyn Pod model 2.5 V6
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19682 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 czerwiec 2011 - 06:02

1.mamy dzial calibry -wiec przenosze
2.nie napisales zadnych firm ani gdzie dokladnie szukales

turbo wazy mniej od V6
wiec auto siadzie jeszcze nizej po wsadzeniu takich sprezyn
poszukaj dokladniej sprezyn renomowanych firm a nie tanizn no name
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 czerwiec 2011 - 15:02

Patrzyłem katalogi nast firm: KYB, Sasch, Monroe, Spidan, Suplex, Kilen, LESJÖFORS, Opel GM
I nic nie ma prawie pod V6, Ewentualnie tylko na tył mozna dostać sprężyny Np (silniki 2.0 8v, 16v, 2.5 wszystkie bez 4x4) A na przód tylko do silników 2.0 8v i 16v, dlatego mysle nad sprężynami od 4x4 turbo tylko niechciałbym żeby wysoko stała

NIEROZUMIEM DLACZEGO PISZĄ ZE SPREZYNY NA TYL PASUJĄ DO 2.0 8v, 16v, 2.5, Skoro do 2.0 jak bym wsadził je do 2.5 to by była za miekka

Apropo wagi, Cali 2.0 turbo 4x4 waży 1400 kg a V6 1360 kg

Są też sprężyny firmy K+F tam pisze ze te od turbo są wzmocnione

NIe wiem już sam co mam zrobic czy wstawić sprężyny 4x4 od turbo na przód i tył czy od 2.0 8v, 16v
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 czerwiec 2011 - 22:25

Na tył dane mówią o tych samych sprężynach
zarówno do 2,5 jak i 2,0 (bez 4x4)
zarówno sachs-a, boge, jak i kyb
W przypadku innych motorów
spora różnica w obciążeniu przypada na oś przednią, czyli tył nie musi odgrywać b.dużej roli.

Co do przednich w katalogach bieda jest
choć porównując model VA - info odnośnie przodu w c25xe krosuje się z danymi do niektórych 2,0 4x4,
więc może coś w tym jest
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 15 czerwiec 2011 - 14:58

dzieki za info, czekam na dalsze wiadomosci od forumowiczow Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2492 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 15 czerwiec 2011 - 18:15

Jeżeli na bank chcesz nowe sprężyny to weź przednie od cali turbo plus amorki gazowe.
Tylne springi są bez znaczenia (poza 4x4), bo tył waży tyle samo.
Miałem V6 i przód siedział, a tył wył do góry - wszystko w serii ;-)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 15 czerwiec 2011 - 19:30

Dzięki Grzecho za info :), moze zrobie tak jak mowisz, chociaz po zamontowaniu springow od 4x4 turbo, niechciałbym zeby przód stał wysoko :confused: chyba żeby było wszystko ok. i stał by jak oryginał. A co do tyłu to jaka jest róznica między sprężynami od 4x4 a Cali z przednim napędem ????, były jakeś inne mocowania pod sprężyny ?? czy czy chodzi o twardość ?? i pewnie lekko wyższą wysokosc

Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19682 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 czerwiec 2011 - 06:20

przod nie bedzie za wysoko ;)
V6 jak pisalem jest ciezszy od 2 litrowki
wiec logicznie patrzac
bardziej docisnie sprezyny do ziemi ;)

4x4 ma inne na tyl nie z powodu innego mocowania
ale wagi dodatkowego ukladu napedowego z tylu
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 16 czerwiec 2011 - 20:57

Dzięki Gawlak, za wiadomość, z tego co widze

Raczej bede chciał wstawić springi na przód od turbo 4x4 a na tył od 2.0 8v i 16v i powinno byc ok.
Ogolnie chciałem sprężyny KAYABY ze względu na dobre opinie, ale jak sprawdzałem w katalogu online to zdziwiło mnie to że na przód jest tylko jeden rodzaj sprężyny do Cali i to do wszystkich modeli (2.0 8v, 16v, 2.0 turbo 4x4, V6 nie napisane) dziwne ze napisali turbo 4x4 skoro jest cieższe,
A na tył napisane są wszystkie modele Włącznie z V6 ;).

Bede musiał poszukać innej firmy do springów tylko już sam nie wiem jakiej.
Znalazłem w necie springi firmy
Przód: K+F 77424600 ( modele 4x4 + 2.5 V6) wersja wzmocniona
ale niestety nie są dostępne z tej strony gzie były i nie można je zamówić, a w necie ogólnie też nie ma bo szukałem... :/

Znalazłem sprężyny Kayaby na allegro na przod od silnikow 2.0 8v, 16v i turbo i koles napisał ze pod V6 nie beda pasowały bo nie ma ich w katalogu a dlaczego pod v6 nie beda pasowaly skoro pod 2.0 turbo 4x4 pasuja tego mi nie napisal...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Matung123

Matung123
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 29 czerwiec 2011 - 22:30

Witam, zamówiłem sprężyny przod od cali turbo 4x4 a tył od v6, czekam teraz na dostawe.
A teraz szukam amorów do Cali , ogólnie nie chciałem wydawać dużo pieniędzy na amory, i z tego co szukałem wybórł Padł na Bilstein B4 gazowe ( wiem że B6 idealnie by pasowały ale cena też sie liczy), i KYB ULTRA SR z przewagą na ten drugi,
Kyb Ultra SR jest to w miare twardy amor gazowy Pod Oryginał sprężyny i do obniżonych sprężyn max -35 mm, i Teraz mam Pytanie:
może ktoś sie orientuje Czy te KYB ULTRA SR żeczywiście by sie nadawały do oryginalnych sprężyn ?? skoro niby pasują też sprężyny obniżone do -35 mm, Ciekawe czy nie mają skrócony skok tłoka ?? przez co obawiałbym się że przy oryginalach springach szybko by sie zużyły ....(chyba), i czy by dobrze współpracowały z oryg springami.
Napisałem do przedstawiciela Kyb meila i napisał mi że niby Pasują Pod oryginalne sprężyny jak i pod sportowe do max 35 mm. Juz sam nie wiem czy wieżyc w to co mi napisał...
Gdy sprawdzałem katalog KYB te Ultra SR niby Pasują do Calibr tak jest w tabecle bynajmiej i nie jest wyszczególnione, i napisane, że musi być do obniżanego zawieszenia

Prosze o jakieś rady, co o tym sądzicie
Pozdro

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse