Skocz do zawartości

Sintra..nabilem klime.ale nie chlodzi.


Gość irek12371

Rekomendowane odpowiedzi

No niezłe teorie. Może przełożyć odpowietrznik z blokadą ze skrzyni?? ;)

Tak serio, to przed wpuszczeniem czynnika odsysa się powietrze z układu (tworzy się próżnie). Następnie napełnia się układ i wtedy jest nadciśnienie ( w stosunku do ciśnienia atmosferycznego). Jak wiadomo gaz przepływa zawsze z ośrodka o wyższym ciśnieniu do ośrodka o niższym ciśnieniu więc ta teoria raczej odpada... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Może ktoś mi podpowie co się mogło stać. Nabiłem klimę, pojeździłem trochę i Klima przestała się włączać, teoretycznie dioda sprawna (miernik w jedną stronę pokazuje wartość, w drugą nie, czyli zwarcia nie ma), bezpieczniki wszystkie sprawdziłem, przekaźnik podmieniłem ... i nic, na w łączniku światełko się pali, ale Klima nie startuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nabijaniu gościu sprawdzał, próżnie robił i podobno szczelna była. Teraz podłączyłem kompresor na krótko, elektromagnes się zapioł, ale powietrze nadal gorące z nawiewów szło. Nie mogę nigdzie schematu dorwać, czy gdzieś jest elektrozawór, czy inną blokada. Na wtyczce kompresora niestety napięcia nie ma. Co chyba wskazuje na elektrykę. Może ktoś miał taki problem i ma schemat ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze nie panikuj.

Do sprawdzenia zostały zawory serwisowe, najczęstsza bolączka klimatyzacji w autkach. Spece od serwisu klim sprawdzają wszystko z wyjątkiem zaworów - pośpiech - widzi że wszystko szczelne a o zaworkach zapomina. Wiem bo u mnie było to samo z tym że nie nabiliśmy klimy bo zaworek nie trzymał, sprawdzić czy jest ciśnienie i już wiesz co dalej.

Tu masz link do zaworu. - http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Port-serwisowy-wysokiego-cisnienia-do-samochodow-GMFordChrysler-M12x1.5%2C-adaptery-klimatyzacji-samochodowej%2C-napelnianie-klimatyzacji/3641


A sprawdzenie polega na odkręceniu korka i naciśnięciu na zawór czymś cienkim twardym - jak ucieka mocno to ciśnienie jest wtedy trzeba szukać dalej. Mogły paść czujniki które są pod filtrem powietrza przy lewym nadkolu.

Mniej więcej tak wyglądają oba czujniki -post-22355-0-23883200-1439127129_thumb.jpg

Zaznaczone w czerwonym kółku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dwa zawory, jeden jak by od koła, kolejny jak by z kulką. Po naciśnięciu tego z kulką było pss bardzo ciche i koniec, drugi po naciśnięciu nie wydał głosu. Czyli Klima zupełnie pusta:-( jak można sprawdzić i namierzyć nieszczelność?

 

PS dziękuję za pomoc, teraz już wiem że to gróbsza sprawa ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę nie panikuj.

Skoro serwis wykazał że układ masz szczelny to widzisz że sprawa groszowa, zaworek 11zł.

Inna sprawa to gościa od klimy za jaja, i niech robi za free, jak sprawdzał szczelność że czynnik uciekł przez zawory.

Nie wiem jakie masz zawory bo nasze autka mogą już mieć różne modyfikacje, jeden na lewym nadkolu jest to ten z linku (czarny kołpaczek), drugi na przewodzie klimy przed chłodnicom, powinien mieć czerwony kołpak.

Wymiana nie powinna być kłopotliwa, z tego co wiem częściej siadają te na nadkolu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Dexter_6666

Witam. Z klimatyzacja mam na co dzień do czynienia.

Na dzień dzisiejszy przy pustym układzie klimatyzacji test szczelności układu powinien być wykonany azotem.

Nie wolno nabić pustego układu bez sprawdzenia szczelności. Teoretycznie zabrania tego ustawa o F-gazach.

Po takim teście osusza się cały układ poprzez wytworzenie tzw próżni. Czas trwania osuszania zależnie  od wielkości układu powinien trwać kilkanaście do kilkudziesięciu minut z cały czas pracującą pompą próżniowa. Dopiero tak przygotowany układ napełnia się olejem i czynnikiem R-134 A z dodatkiem znacznika UV ułatwiającego lokalizacje ewentualnej nieszczelności układu.

W większości opli jest to czynnik R-134 A jednak auta ściągane szczególnie ze Stanów Zjednoczonych mogą mieć układ klimatyzacji przystosowany do czynników R12 lub R22 których od lat nie wolno stosować w Europie. Pozostaje wtedy zrobienie retrofit-u na czynnik zastępczy dość kosztowny  retrofit to wymiana uszczelnień w kompresorze klimatyzacji płukanie układu albowiem do czynnika R12 i R22 stosowano olej mineralny. Układy po retroficie napełniane są olejem syntetycznym przystosowanym do pracy z czynnikiem zastępczym. W razie pytań proszę pisać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności