Skocz do zawartości

Corsa D 1.0 ucieka płyn chłodzący


Gość tokoniec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem bo kilka dni temu zauważyłem ubytek płynu chłodzącego, dolałem ok.0,4l i po przejechaniu 25km znowu mi zeszło ok. 0,3l dolałem na drugi dzień i od tej pory uciekło mi tylko troszkę i się ustabilizowało. Nigdzie nie znalazłem wycieku ani na wężach pod maską nagrzewnica też szczelna. Silnik pracuje równo jak zawsze, nie ma białych dymów pod korkiem oleju w normie stan oleju też w normie ale gdzieś mi znikło ok 0,7l płynu. W zbiorniczku wyrównawczym niepokojący jest brązowy nalot a w rurce z odmy jest masło, ale z tego co wiem jak się długo utrzymuje wilgoć to masło w odmie może się osadzać a jaki lipiec był wszyscy wiemy. I teraz mam dylemat czy to jest uszczelka pod głowicą. Auto jeździ normalnie jak zawsze, dodam tylko że ma przejechane 102 tyś km.

Edytowane przez tokoniec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem bo kilka dni temu zauważyłem ubytek płynu chłodzącego, dolałem ok.0,4l i po przejechaniu 25km znowu mi zeszło ok. 0,3l dolałem na drugi dzień i od tej pory uciekło mi tylko troszkę i się ustabilizowało. Nigdzie nie znalazłem wycieku ani na wężach pod maską nagrzewnica też szczelna. Silnik pracuje równo jak zawsze, nie ma białych dymów pod korkiem oleju w normie stan oleju też w normie ale gdzieś mi znikło ok 0,7l płynu. W zbiorniczku wyrównawczym niepokojący i w rurce z odmy jest masło, ale z tego co wiem jak się długo utrzymuje wilgoć to masło w odmie może się osadzać a jaki lipiec był wszyscy wiemy. I teraz mam dylemat czy to jest uszczelka pod głowicą. Auto jeździ normalnie jak zawsze, dodam tylko że ma przejechane 102 tyś km.

 

Witam

W wilgotne dni male ilosci maselka moga sie pojawiac na korku wlewu oleju(przy malych przebiegach dziennych oraz bardzo rzadkim odpalaniu silnika) ale nie powinno sie one pojawiac w zbiorniczku wyrownawczym (pod warunkiem szczelnej uszczelki pod glowica).Jezeli maslo jest w zbiorniczku wyrownawczym to stawiam na wydmuchana uszczelke pod glowica w miejscu plaszcza wodnego.Na poczatku w zbiorniczku wyrownawczym sa to nieznaczne ilosci tlustej bezowej masy....lecz w miare uzytkowania auta ilosc ta bedzie sie powiekszac.Jezeli zdiagnozujesz odpisz co bylo przyczyna.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli maslo jest w zbiorniczku wyrownawczym to stawiam na wydmuchana uszczelke pod glowica w miejscu plaszcza wodnego.

 

Z taką diagnozą jeszcze bym się wtrzymał. Należało by zapytać kiedy kolega uzupełniał płyn chłodniczy , tz. po ilu latach , czy wogóle uzupełniał.

Jeżeli dopiero(po kilku latach) zauważył że brakuje płynu chłodniczego, to ma tego efekty. Jeżeli płynu nie bedzie ubywać po tej dolewce to znaczy że uszczelka jest dobra, tylko ma zasmarkany cały układ (masełkiem) emulsją .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Was przepraszam, źle napisałem masło miałem w rurce odmy i tylko tam a w zbiorniczku wyrównawczym to jest taki brązowy nalot na ściankach. Płynu jeszcze nie zmieniałem, ale często kontroluje stan i wiem że niedługo jeździłem z ubytkiem. Jeżeli chodzi o trasę to do pracy jeżdżę codziennie 25km w jedną stronę.Dalej się nic nie dzieje silnik ładnie pracuje płyn nie znika, co jakiś czas sprawdzam rurki z odmy i masełka nie ma, ale jest w nich trochę mokro, nie wiem czy to jest normalne. A w dalszym ciągu nie mogę zrozumieć co się stało z 0,7l płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Was przepraszam, źle napisałem masło miałem w rurce odmy i tylko tam a w zbiorniczku wyrównawczym to jest taki brązowy nalot na ściankach. Płynu jeszcze nie zmieniałem, ale często kontroluje stan i wiem że niedługo jeździłem z ubytkiem. Jeżeli chodzi o trasę to do pracy jeżdżę codziennie 25km w jedną stronę.Dalej się nic nie dzieje silnik ładnie pracuje płyn nie znika, co jakiś czas sprawdzam rurki z odmy i masełka nie ma, ale jest w nich trochę mokro, nie wiem czy to jest normalne. A w dalszym ciągu nie mogę zrozumieć co się stało z 0,7l płynu.

 

Moze po prostu miales "bąbla"w ukladzie,jak wzroslo cisnienie to znalazl sobie miejsce i sie ulotnil.Stad taka dolewka.Powietrze jak woda,zawsze sobie znajdzie ujscie.Ale pomimo wszystko obserwuj uklad chlodzenia i miejcse pod silnikiem.Jakis powod zawsze musi byc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności