Skocz do zawartości

Szarpie na ssaniu


Gość ŁukaszN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc. Sprawa wygląda tak, przy odpaleniu zimnego silnika na ssaniu za każdym razem gdy ruszę silnik delikatnie szarpie, dławi się i dzieje się tak tylko podczas pierwszego ruszenia, aż do wrzucenia drugiego biegu. Po wrzuceniu trójki czyli jakieś kilkaset metrów jest już ok. I tak codziennie rano. Obroty w normie, żadnych aktywnych błędów, czujnik temp. wymieniony, świece też. Stawiam na problemy z zapłonem, możliwe, że coś nie tak z kablami WN lub modułem zapłonowym jeśli dzieje się tak tylko podczas pierwszego ruszenia na ssaniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przeczytałem wszystko i w moim przypadku jest trochę na odwrót, u kolegów problem występował praktycznie cały czas i bardziej na rozgrzanym silniku a u mnie tylko podczas pierwszego ruszenia, potem żadnych objawów :rolleyes: Jak go odpalę i trochę pochodzi do momentu wyłączenia się ssania i obroty zejdą do tych 850 problem też znika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są zanieczyszczone styki w kostkach połączeniowych lub od wilgoci robią się przebicia na kablach WN lub cewce i dlatego po rozgrzaniu problem przechodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

A jakiego to było rodzaju szarpanie?? W jakiej fazie puszczania sprzęgła?? Bo u mnie to jest takie drżenie całej budy a jestem po wymianie sprzęgła i nie wiem za co mam się wziąć?? Elektryk mi powiedział, że jeżeli by to była cewka to by komputer pokazał, bo jest na czujniku halla i nie ma co ruszać cewki. U Ciebie komputer pokazywał jakiś błąd??

Edytowane przez kaktus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp pokaże błąd wypadania zapłonów jeśli iskra skacze z przewodów do silnika ale jeśli DIS jest walnięty to niekoniecznie, znajomy ma astrę G 1,6 16V i też miał walniętą cewkę a żadnych błędów podobnie jak u mnie nie pokazało. Szarpanie było największe rano, zarówno przy ruszaniu jak i zmianie biegów, po puszczeniu sprzęgła, na półsprzęgle objawy nie występowały, na rozgrzanym już nie szarpał ale było czuć, że nierównomiernie przyśpiesza. Znajdź jakiś dobry szrot opla i spytaj, czy jest możliwość podmiany cewki, żeby sprawdzić czy śmiga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności