Skocz do zawartości

Stuki w kolektorze sącym


Gość robinnsonnn

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku problem został usunięty. Kolektor dokręcony, klapki z listwy kolektora (systemu twinport) usunięte. Silnik nareszcie pracuje cicho. Zainteresowanym mogę podać namiar na warsztat.

Pozdrawiam

 

Ja jestem bardzo zainteresowany i bede bardzo wdzieczny za te namiary.

 

Dzieki i Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam,

 

Posiadam Astre H 1.6 16V LPG 77Kw z16xep z 2005rok i przy 130 tys przebiegu zaczeło coś stukac w okolicach kolektora ssącego. Stukanie słuchać cały czas na ciepłym i na zimnym silniku, na niskich i wysokich obrotach - ręce opadają mi i mojemu mechanikowi.

Wymienione zostało:

 

- uszczelki zaworów

- uszczelki kolektora wydechowego i ssącego

- uszczelka głowicy

- zawór wyde. (brak kompresji)

- popychacz zaworów

- zostały usunięte klapki w kolektorze (świeci się błąd P1113)

 

Proszę o pomoc ponieważ nie wiem co można jeszcze zrobić, aby pozbyć się tego stukania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mialem też taki problem z astrą z16xep. Usunięcie klapek nie pomogło. Rozkręcilem kolektor ssacy na pół i okazało się że w tej górnej części kolektora obluzował się ten aluminiowy wkład przykręcony fabrycznie dwiema śrubkami i wklejony na jakieś masie ale mimo dokręconych śrub miał luzy na boki(wytarła się ta masa uszczelniająca)Wkleiłem to na nowo na masie uszczelniającej"victor reinz" ,poskręcałem i cisza. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam Kolegów

 

od kilku miesięcy borykałem się z głośnymi stukami dochodzącymi z kolektora ssącego w Astrze H 1,6 Z16XEP czy to na zimnym czy ciepłym silniku- masakra, stukały jak 20-letni diesel>

Samochód oddałem do mechanika- specjalizacja Opel i od razu wiedział o co chodzi. Otóż okazuje się że problem nie leżał w 4 klapkach, które niby się poluzowały, ale w puszcze kolektora, gdzie po jej rozkręceniu w środku poluzowały się jakieś blaszki czy coś- ten sam problem opisywał kolega jurgen525. Po złożeniu wszystkiego problem ustąpił i wcale nie było potrzeby usuwania tych plastikowych klapek, co mnie bardzo cieszy.

Mechanik za naprawę kolektora wziął 150zł + 100zł za demontaż/montaż

Osobom z okolic śląska, którzy borykają się z podobnym problemem w swoich Astrach podaje namiary na serwis: http://opel-tech.sgl.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mikolaj909090

W moim przypadku problem został usunięty. Kolektor dokręcony, klapki z listwy kolektora (systemu twinport) usunięte. Silnik nareszcie pracuje cicho. Zainteresowanym mogę podać namiar na warsztat.

Pozdrawiam

MEAIL

PROSILBYM O NAMIAR NA TEN WARSZTAT CHODZI O KOLEKTOR MOJA MERIVA CHODZI JAK DIESEL ROZRZAD WYMIENIONY I DALEJ TO SAMO ZOSTAJE KOLEKTOR MAIL [email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
Gość Paweł Bethke

Witam,

jestem od nie dawna posiadaczem Opla Astry III 1.6 benzyna 16v 2006 rok od nie dawna z instalacją LPG firmy BRC i niestety od jakiegoś czasu również borykam się z tym samym problem Opel chodzi jak diesel... Jak koledzy wyżej również prosiłbym (jeśli jest to możliwe) o namiary na solidnego i uczciwego mechanika (bo będę chciał porobić jeszcze parę innych rzeczy) najlepiej z okolic zachodnio-pomorskich jeśli lokalizacja jest inna to mimo wszystko również poproszę o namiary ;)

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

[email protected]

Edytowane przez Paweł Bethke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...
Gość kriskris015

Witam.

Rowniez chcialbym sie podlaczyc.Mam astre h 2005 benzyna z16xep.Od 2 miesiecy zaswieca sie kontrolka auta z kluczem.Wypedalowany blad ecn 111306.Wydaje mi sie,ze pali wiecej.Ma mniejsza moc powyzek 2800 - 3000 rpm i w tym wlasnie zakresie jakby cos auto przymulalo - nieraz sie wyraznie przytyka i wtedy wciaga zapewne wiecej paliwa.

Auto ma 226kkm przebiegu.U mnie jest od 1,5 roku.Zrobilem juz nim 30kkm i wszystko gralo poki nie zaczal sie ten problem.U mnie niby nic nie stuka i nie dzwoni ale moze tego po prostu nie slysze tak jak inni.Macie moze jakies namiary na dobrego mechanika blisko mnie?Jestem z Torunia.Oczywiscie moge dojechac nawet te 150 km byle mechanik potrafil za rozsadne pieniadze ugryzc temat.

Pozdrawiam wszystkich.

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności