Skocz do zawartości

Kopci po wymianie uszczelki pod głowicą


Gość buczo8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z silnikiem c20xe. W silniku była pęknięta głowica więc wymieniłem na nową. W nowej w głowicy zostały wymienione uszczelniacze oraz szlifowane zawory.

Problem polega na tym że na ciepłym silniku (na zimnym nie sprawdzałem) powyżej 3tyś obrotów kopci na biało. Na jałowych nic.

Moc trzyma, zauważyłem leki spadek płynu chłodniczego. Olej jest czyściutki.

Problem jest także z zapalaniem. Z samego rana oraz do 10min po zgaszeniu rozgrzanego silnika pali od "strzała". Natomiast gdy jest ciepły albo gdy postoi kilka godzin to też ciężko zapala. Wtedy fajna chmura dymu pojawia się gdy załapie. Czujnik temp. ecu kupowałem nowy. Nie wiem co mam robić. Uszczelka goetze, uszczelniacze erling.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista sprawa. Podobno powinno się dokręcić głowice po jakimś czasie (tego nie robiłem).

Co to za teoria?

Śruby głowicy się przy dokręcaniu rozciągają i tak ma zostać

Dokręcanie w określonej kolejności, z zadaną w specyfikacji siłą i ma działać

 

Czy na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym nowych aut zdejmuje się pokrywę zaworów żeby dokręcać głowicę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie. Napisałem tylko, że podobno tak jest (na internecie różne informacje można znaleźć, niekoniecznie prawdziwe).

A więc wróćmy do tematu..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku była pęknięta głowica więc wymieniłem na nową
na drugą używaną chyba

 

Wyświetl postUżytkownik buczo8 dnia 02 wrzesień 2011 - 17:45 napisał

Oczywista sprawa. Podobno powinno się dokręcić głowice po jakimś czasie (tego nie robiłem).

 

Co to za teoria?

nie teoria ale wskazówki serwisowe

tyle że nie dotyczą one tych silników

przy niektórych motorach choć może już niewielu to normalna procedura

 

Na kopcenie na biało odpowiada tylko góra silnika (głowica)?
głowica, blok i ich wzajemne uszczelnienie

 

być może w układzie wydechowym masz na tyle wody/płynu że musi to teraz odparować?

 

a to

Z samego rana oraz do 10min po zgaszeniu rozgrzanego silnika pali od "strzała". Natomiast gdy jest ciepły albo gdy postoi kilka godzin to też ciężko zapala.
nie koniecznie musi mieć związek z powyższym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co odpalenia to wyskoczył mi błąd czujnika położenia wału więc pewnie w tym problem. Głowice kupowałem drugą (używaną) na allegro, z zapewnień sprzedawcy 100% szczelna. Przejechałem już ponad 700km od odebrania auta od mechanika i wydaje mi się jakby była jakaś woda w układzie wydechowym to już by odparowała... Co doradzacie? Ściągać ponownie głowice i dać ją do sprawdzenia ? Brakuje mi pomysłów i powoli pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności