Skocz do zawartości

Wysokie spalanie Astra 1.9 CDTI GTC - nie DPF !


Gość lesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukalem pomocy u lokalnych mechanikow i zaden nie moze stwierdzic co dokladnie sie stalo. Auto kupilem w kwietniu tego roku, wymieniony byl olej, rozrzad,przepustnica, przerozne filtry i chodzilo bardzo dobrze. Spalanie na trasie przy ekonomicznej jezdzie potrafilem zbic nawet do 4.2 l/100km . W mieście oscylowalo gdzies miedzy 6,5-7 l/100km . Od pewnego czasu ( wlasciwie jakis dwoch miesiecy ) auto pali srednio 2 litry wiecej tj. na trasie okolo 6 ( przy ekonomicznej jezdzie ) zas na miescie okolo 9. Zaznaczam ze mialem kiedys chwilowy problem z DPF-em, palil mi przez jakas chwile nawet ponad 30 litrow ( oczywiscie lampka sie wyswietlila ) zadzwonilem do mechanika i mnie uswiadomil ze DPF sie wypala i albo moge poczekac az sie samoczynnie wypali albo pryzjechac do niego i on mi to zrobi. Teraz zadna lampka sie nie wyswietla. Mechanik podlaczyl pod komputer i zadnego bledu nie widac, EGR dla pewnosci wyczyscil i dalej to samo. Z DPF-em tez twierdzi ze jest wszystko ok bo na komputerze pokazuje jakies 25%. Jak jade gdzies dalej w trase i depne do 160-180 po 20-30 minutach slychac jakies metaliczne dzwieki gdzies z tylu auta, w lusterku widze ze strasznie mi kopci i oczywiscie spalanie jest jeszcze wieksze ! Przy postoju wynosi nawet 4litry. Ktos mi moze pomoc i sprecyzowac co mu dolega ? Jakies pomysly ? Mechanik ostatnio proponowal mi wgranie najnowszego oprogramowania do tego auta, moze to cos rozwiaze i ukaze blad?

Z gory dziekuje za odpowiedzi

Edytowane przez lesiu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

no to wlasnie wyglada na wypalanie dpfu...

to ze wtedy zaswiecila sie kontrolka oznaczalo ze dpf byl w stanie agonalnym...

 

ty jedz przegon auto... i poczytaj na forum jak wygladaja objawy wypalania dpfu...

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze tak dlugo by to trwalo ? Mowie ze to spalanie juz okolo 2 miesiecy takie mam. Na komputerze tez nie pokazalo by to dpf byl. A gdy przegonie auto na trasie to jeszcze wiecej pali, wiec juz nie wiem... Zastanawiam sie w ogole nad likwidacja dpf-u

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa 2 rodzaje wypalania

albo stacjonarne przez komp podpiety (tech, opcom), albo automatyczne przez komp auta.

to drugie nie jest sygnalizowane. mozna jedynie rozpoznac po podwyzszonych lekko obrotach, innej charakterystyce pracy auta oraz podwyzszonym spalaniu do 4-5l/h na postoju. czasem tez grzanie tylnej szyby i lusterek (ale kontrolka grzania sie nie swieci)

rozumiem ze splanie liczysz od tankowania do tankowania...

 

pytanie jest co powoduje takie czeste wypalanie: sposob/miejsce jazdy, awaria czujnikow od dpfu, problem z dolotem (przeplywka, nieszczelnosc) czy zapchany dpf...

powodow jest wiele, ale zgadywac ciezko...

wypadaloby opisac dokladnie o aucie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, pytanie co powoduje takie wysokie spalanie, dlatego zalozylem ten temat aby uzyskac jakas fachowa opinie, badz przypuszczenia. Ja mam caly czas spalanie duze ( tak jak pisalem 9 l/100km na miescie ) wiec wychodzi na to ze przez 2 miesiace caly czas wypala sie dpf ... az sie w to nie chce wierzyc. Myslalem moze bardziej o jakis filtrach, jakiejs nieszczelnosci, badz jakis facet opisywal podobny problem i byl termostat. Najdziwniejsze ze na komputerze nic nie wykrywac. Mechanik chce mi najnowsze oprogramowanie wgrac do autka, moze to cos pokaze i rozwiaze problem? A co sadzisz o wyciexciu DPF-u ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zgadza sie, ale z tym dpf-em same problemy sa, widze bardzo duzo ludzi je ma, a pozytywow zadnych wiec lepiej zaplacic 1000zl i miec problem z glowy, przestanie wiecej spalac jesli to z winy dpfu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok, ale pod warunkiem ze to napewno dpf sprawia prpoblem...

a co jesli to jakis element silnika ktory skutkuje szybkim zapychaniem dpfu...

wydasz 1000 na wywalenie dpfa a auto bedzie wciaz nie naprawione...

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy sprawdzane były klapy wirowe. Może spadł wodzik klap wirowych, i błędu nie wywyali ponieważ siłownik pracuje bez oporu, a klapy wirowe nie są otwarte. Jeżeli wodzik spadł - to tylko wymiana kolektora dolotowego. Czy masz muła w dolnym zakresie obrotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności