Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

wydaje mi się, że alternator słabo ładuje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   daro

daro
  • Zasłużony
  • 3276 postów
  • LokalizacjaMałopolska okolice Kalwaria Zebrz
  • Model:Opel Astra II
  • Inna marka:126p 652 cm3 4v ;)
  • Silnik:x16szr
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 listopad 2012 - 22:09

po włączeniu świateł mijania spada na 14,4. Czy to walnięty regulator napięcia?

Nie,tak ma być. :smile:
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   lukasnarloch1

lukasnarloch1
  • Forumowicz
  • 153 postów

Napisano 15 listopad 2012 - 15:12

Z tym, że jak jeżdżę w dzień na ledach to jest 14,7. Martwi mnie to ponieważ w karcie gwarancyjnej mojego akumulatora (centra futura 70AH 720A) piszą, że prąd ładowania nie może być mniejszy niż 13,5V i większy niż 14,5V ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Wcześniej było wszystko ok. Ładował 14,5V bez właczonych odbiorników i 14,2 na światłach mijania. Nie chcę po prostu żeby mi padł aku i przepadła przez to gwarancja, dlatego się Was radzę:)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19682 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 listopad 2012 - 16:32

za duzo
bez odbiornikow ma byc 14,4 max
mozliwe ze regulator siada
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   daro

daro
  • Zasłużony
  • 3276 postów
  • LokalizacjaMałopolska okolice Kalwaria Zebrz
  • Model:Opel Astra II
  • Inna marka:126p 652 cm3 4v ;)
  • Silnik:x16szr
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 listopad 2012 - 22:10

Ja zawsze miałem i mam 14,6 a z włączonymi odbiornikami 14,4.
Aku mam już czwarty rok i jakoś nic mu nie jest,miewa się dobrze.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19682 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 listopad 2012 - 08:17

dziwna sprawa bo to nie jest zalecane napiecie
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 listopad 2012 - 16:29

ale powiedziałbym że dopuszczalne

Przy niewielkich odchyleniach napięcia 0,1 czy 0,2V
nie musi się stać nic złego
gorzej jeśli odchyłka jest trochę większa.

Wystarczy raz na jakiś czas kontrolować
ładowanie jak i poziom elektrolitu.

Wiele wskazań zależy też od dokładności
i odchyłki urządzenia pomiarowego.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   simonides

simonides
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:16V 2.0
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 styczeń 2013 - 16:15

Witam. Posiadam opla omege 16V 2.0 w gazie. Mój problem dotyczy ładowania mianowicie. Przy włączonym silniku bez włączonych odbiorników na zimnym silniku napięcie wynosi od 14,2V (wszystkie mierzone napięcia na akumulatorze były robione), natomiast gdy na zimnym silniku włącze wszystkie odbiorniku prądu w moim samochodzie na zimnym silniku to napięcie wynosi: 12,8V. Natomiast gdy silnik osiągnie temperaturę troszkę powyżej 90 st. C to napięcie bez włączonych odbiorników prądu wynosi 13,8V przy spalaniu na komputerze= 0,8 l/h, a gdy włącze wszystkie odbiorniki prądu to wynosi napięcie 12,4V przy spalaniu 1,2l/h. (Spalanie podaje orientacyjnie ponieważ może ktoś miał podobnie i my w tym pomoże)Byłem u mechanika to mi poprowadził dodatkowy przewód '+' oraz '-' z alternatora do akumulatora. Akumulator jest dobry więc można go wykluczyć od razu. Mierzyłem napięcie winnych modelach samochodów i za każdym razem gdy ktoś włączył wszystkie odbiorniki prądy w samochodzie napięcie nie spadało poniżej 14,0V. W tamtym roki 2012 w sierpniu mechanik wymienił mi szczotkotrzymacz oraz łożysko w alternatorze i powiedział że wszystko jest ok. Regulator napięcia też moge wykluczyć ponieważ z tego co wiem regulator napięcia działa w ten sposób że gdyby alternator podawał zawyżone napięcie to regulator jest po to by nie podawać większego napięcia niż 14,4V. Miał ktoś coś podobengo? Czy to oznaka że alternator pada i trzeba wymienić na nowy? Czy da się coś z tym zrobić, albo jest jakaś inna przyczyna? ;) z góry dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam ;)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19682 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 styczeń 2013 - 16:44

nowy niekoniecznie
ale mozliwe ze do regeneracji
na innym forum mialem spiecie z uzytkownikiem opla vectry
mial podobny problem
tyle ze u niego po dodaniu gazu altek zaczynal ladowac poprawnie
normalnie po odpaleniu bylo kolo 14
powlaczal rozne rzeczy i spadalo do 12
dopiero wysokie oboroty wzbudzaly alternator do ladowania poprawnie
podejrzenia byly rozne
od padnietej kontrolki ladowania (ma ona znaczenie w tym ukladzie)
po rozne wymysly uzytkownikow

zakonczylo sie na regeneracji alternatora
niestety nie odpisal co wymienili czy co bylo uszkodzone
mysle ze diody poszly
ale nie daje za to reki
najlepiej wziasc altek na stol pomiarowy i posprawdzac co z nim nie tak
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   dawtow

dawtow
  • Forumowicz
  • 258 postów
  • Lokalizacjazbąszyń,wielkopolska
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:1,3 N
  • Nadwozie:1980r coupe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 styczeń 2013 - 17:37

dodatkowy - z alternatora do akumulatora? po co nie bliżej na karoserię :rolleyes: sprawdź ile v wychodzi z alternatora, może poprostu masz klemy do wymiany
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   simonides

simonides
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:16V 2.0
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 styczeń 2013 - 23:21

Dzięki za odpowiedź ;) Klemy? a jeśli mogę wiedzieć jak i czym?? Poprowadzony był dodatkowy w przypadku "+" ale "-" kabel do karoserii oczywiście ;)

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse