Skocz do zawartości

Wspornik mechanizmu zmiany biegów.


Gość Klawo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów,

 

w moim pierwszym poście na tym forum chciałbym się przywitać. :papa:

I zapytać jak nazywa się element przytrzymujący mechanizm zmiany biegów, oraz co zrobić żeby przestał stukać.

Na pierwszej fotce widok od dołu, na pierwszym planie sonda Lambda, element zaznaczony czerwoną kreską.

 

Na drugiej fotce zdjęcie z góry, na tyle na ile udało mi się wsadzić aparat.

 

Chętnie dowiem się jak ten element się zdejmuje i co się wymienia żeby przestał mieć luzy na połączeniu widocznym na drugiej fotce. Niestety palcami nie jestem w stanie wydedukować, głowy nie wsadzę tam żeby zobaczyć.

Mam jeden trop na demontaż tego elementu: czarny kawałek plastiku wystający spod wspornika (widoczny na drugim zdjęciu), ale nie wiem czy jak go pociągnę to coś się odblokuje.

 

Przeglądałem zestawy naprawcze mechanizmu zmiany biegów, niestety te co znalazłem, sprzedawane są bez wspomnianego wspornika.

Pozostaje mi uśmiechnąć się do forumowiczów i liczyć na Waszą pomoc.

 

Pozdrawiam

Klawo

post-23479-0-01907700-1316841808_thumb.jpg

post-23479-0-50747000-1316841815_thumb.jpg

Edytowane przez Klawo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest czasem chłopaki poduszka skrzyni i biegów? jak tak to pytać w sklepach lub allegro to znajdziesz na pewno. ale tak jak piszę, nie jestem pewny co do tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprezycuję, jest to element z jednej strony przymocowany do belki umieszczonej poprzecznie względem osi samochodu, a drugi koniec podpiera drążki/wodziki od biegów przy skrzyni.

Biegi wchodzą normalnie, natomiast przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów (tą w kabinie) słychać stukanie, przy włączonym wstecznym i powolnym ruszaniu stukanie słychać cały czas. Być może, że cały komplet drążków czy wybieraków ma luzy na połączeniach z elementami plastikowymi, ale ten wspornik który widać na zdjęciach stuka najgłośniej. Właśnie na połączeniu z belką. Będąc pod autem mogłem go ruszać o jakiś 1 mm góra-dół. No i tak jak napisałem w pierwszym poście, nie wiem jak go odczepić od belki.

 

Na fotce poniżej widok na element po otwarciu maski silnika, w prawym dolnym rogu alternator.

 

Klawo

post-23479-0-38824200-1316883498_thumb.jpg

Edytowane przez Klawo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam ten sam problem ,ale nie wiem czy tam jest jakaś tulejka czy guma ,wiem że jest śruba imbus gwiazdka ale trzeba odkręcać z kanału bo nie ma dojścia z góry ,mógłby ktoś podpowiedzieć jak ktoś wie więcej na ten temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam ten sam problem. Wspomniana podpora mechanizmu zmiany biegów lata u mnie nie na 1 mm a na spokojnie 3 cm góra dół i nie wiem czy tak powinno być czy nie. Biegi wchodzą w miarę normalnie poza 2.

 

Problem odkryłem jak straciłem biegi. Odpadła mi górny plastikowy łącznik w mechaniźmie zmiany biegów z dwoma przegłubami kulowymi na końcach. Ktoś to wcześniej zmontował na taśmie izolacyjnej stąd drugie pytanie: czy jak dokupię taki zestaw naprawczy LINK to wystaczy ? Wydaje mi się, że tym plastikowym łączniku wyrobiły się gniazda i wypada z metalowych kul.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odświeżę temat czy ktoś może podać numer tego plastikowego elementu do zdobycia w salonie opla błagam bo nie mieszkam w Polsce a w Szkocji gdzie aktualnie przebywam chcą mi wymienić cały mechanizm a cena to 150Ł plus robocizna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o te tuleje co są w tej łapie
2wd57xz.jpg
a dokładnie o tą tuleje która jest przykręcana do nadwozia bo w tej łapie są 2 jedna idzie do tego wybieraka a druga dokręcona do podwozia i ta co jest przykręcona do podwozia ma luz nigdzie jej nie mogę znaleźć :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona nie występuje osobno.Cały wspornik i o ile pamiętam to koszt koło 380,-. A po mojemu to tak regeneruję,klej dwuskładnikowy na tulejkę która jest nałożona na sanki,wkładam wspornik,skręcam i czekam z pól godziny aż klej zastygnie.Od cała robota i spokój na lata,a parę złotych w kieszeni klienta zostaje.I nie wrócił mi jeszcze nikt z reklamacją a robię tak już od paru ładnych lat.

 

Nr wspornika: 7 58 926

Edytowane przez BENY72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności