Skocz do zawartości

Grzałka do płynu na zimę


Gość Arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy.

Czy ktoś może montował grzałkę do układu chłodniczego, taką co się ją montuje między chłodnicą a termostatem?

Chcę ją założyć, ale bardzo widzę na nią miejsce.

I przy okazji drugie pytanie.

Co może być przyczyną tego, że na gorącym silniku, po kilkunastu minutach nie chce zapalić? Ale nie za każdym razem, tylko czasami.

Można kręcić do bólu i nic.

A po ponownym rozruchu zapali, za drugim lub trzecim razem.

 

Dzięki z góry za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co do podgrzewacza moim zdaniem to szkoda kasy.

 

A problem z odpaleniem to może być na przykład początek problemów z pompką paliwa lub jej połączeniami, http://forum.opel24.com/topic/19850-sintra-nie-chce-odpalac/

Albo tak prosta przyczyna, jak np filtr paliwa.

Czarny scenariusz to zaczyna niedomagać pompa wtryskowa.

 

Właściciele dizelków na pewno coś konkretniej podpowiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silnik diesla ma już zabudowane dwie grzałki w układzie chłodniczym więc nieprzesadzajmy.

Jak odpalamy sinik diesla w Sintrze to najpierw czekamy aż wszystkie lampki pogasną oprócz oleju i akumulatora i potem odpalamy.Wcześniejsze odpalenie może się kończyć zapaleniem ABS lub niezapaleniem silnika (niezawsze się tak dzieje).

Pozdr :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy może mieć wpływ (tak jak w silnikach benzynowych) niesprawny czujnik temperatury.

Idzie wtedy błędny sygnał na ECU i podawana jest zbyt bogata mieszanka co powoduje " zalewanie świec "

 

Można kręcić do bólu i nic.

A po ponownym rozruchu zapali, za drugim lub trzecim razem.

Zwróciłeś może uwagę czy po takim utrudnionym uruchomieniu, za samochodem nie ma czasem kłębów dymu i jakiego koloru ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kręcę to jest czarny dym.

Nie zawsze tak się dzieje, tylko czasami.

I jeszcze jedno spostrzeżenie. Naładowany dzień wcześniej aku, po całym dniu jeżdżenia, podłączam pod prostownik, a tam prąd 4,5A. Czy to normalne?

Czy to możliwe, że nie ładuje alternator?

Dodam, że akumulator ma 10 m-cy.

Sprawdzałem cęgami indukcyjnymi i prąd nie idzie po kablach. Pokazuje 0,1 - 0,2A

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny dym to znak że jest problem z samozapłonem - zbiera się sporo paliwa i stąd ten czarny dym.

Pomyśl nad modułem takim jak opisany jest w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/8294-Opel-sintra-przekaznik-swiec-zarowych-22-DTH/ , wcześniej upewnij się że świece grzeją i że masz dobrą kompresje na tłokach.

 

A co do ładowania to sprawdź jakie masz napięcie gdy silnik pracuje (najwygodniej zmierzyć na zacisku plusowym przy skrzynce z bezpiecznikami i masie przykręconej po lewej stronie do karoserii)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A co do ładowania to sprawdź jakie masz napięcie gdy silnik pracuje (najwygodniej zmierzyć na zacisku plusowym przy skrzynce z bezpiecznikami i masie przykręconej po lewej stronie do karoserii)

 

No cześć Wam po świętach :)

Nie odzywałem się, bo pewien mechanik zwiększył mi dawkę na biegu jałowym i samochód zaczął zapalać.

Ale teraz zaczęły się przymrozki, skończyły święta i auto nie chce mi już robić prezentów.

Jednym słowem, wyszło "szydło z worka" i problemy z odpalaniem się zaczynają.

 

Zmierzyłem napiecia zasilania na pracującym silniku. Jest 14,7 V.

Nie rozumiem natomiast, dlaczego na wyłączonym zapłonie wskazuje 12,3 V. Nie sprawdzałem bezpośrednio na aku, tylko przypadkiem na wejściu na radio, ale to chyba bez znaczenia, co?

 

No i jeszcze pytanie w kwestii tych dwóch grzałek już zamontowanych w układzie.

Witam.

Silnik diesla ma już zabudowane dwie grzałki w układzie chłodniczym więc nieprzesadzajmy.

Gdzie one są i kiedy grzeją?

 

Pozdrawiam i życzę udanego Sylwestra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napięcie ładowania masz dobre. Akumulator w stanie spoczynku ma 12V +/-10% i to też jest ok.

Grzałki są w układzie wodnym silnika i włączają się w niskich temperaturach aby szybciej zagrzać silnik.Są w przewodzie wodnym w okolicy rozrusznika.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności