Skocz do zawartości

branie oleju?


Gość kazha

Rekomendowane odpowiedzi

witam proszę o odpowiedz na temat brania oleju w MERIVIE 16v to znaczy czy to prawda i w jakiej ilosci połyka olej w odróżnieniu od innych opli...(w paru miejscach spotkałem ze te modele są skłonne do brania oleju, chodzi o silniki 1.6 16v)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie olej braly tylko silniki Z16XE 100KM

w Z14xe problemu takiego nie bylo ale moim zdaniem 1.4l na tak ciezkie auto "męczy silnik"

od niecalego roku jezdze meriva z 2006 z silnikiem Z16XEp 105kM i problem brania oleju nie wystepuje (nawet grama nie bierze)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.Jestem posiadaczem Opla Meriva 1.6 16V 100KM i od samego poczatku zauwarzyłem skłonnośc do brania oleju.Najpierw było to 100 ml max 150ml na 1000km a teraz gdy założyłem LPG wzrosło czasami nawet do 200ml.Najpierw przez 4 miesiącejeździłem na syntetyku a nastepnie zmieniłem go na syntetyk.

Martwi mnie pobór tego oleju a do tego wydaje mi sie ze jakoś szybko staje się czarny (nie dosłownie czary ale ciemny).Panowie co mi poradzicie-czy badanie kompresji w stacji kontroli pojazdów wykaże czy czeka mnie kapitalka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nawet taki przypadek, że na bagnecie była jedna kreska a zaczęła mrugać kontrolka niskiego poziomu oleju (pomarańczowa podkreślona oliwiarka). Myślałem, że czujnik siadł, ale po dolaniu ponad dwie kreski wszystko się uspokoiło. Poprzednio miałem Astrę 1,6 8V i też lubiła brać olej. Nie ma paniki, jeżeli rzeczywiście nie przekracza litra na 1000km. Niestety, to kolejny mankament silników Opla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję Panowie za te informacje-martwiłem się bo chcę jechać moja Merivą w czerwcu na wakacje do włoch i martwilem się o ten olej.Do przejechania mam 1650km czyli 2 razy bedę musiał po trasie dolać.Ostatnio byłem się poradzic jednego mechanika i stwierdził że musze wymienić uszczelniacze zaworowe.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć w bagażnik litrową butelkę oliwy i jak będzie trzeba to sobie dolejesz.

A uszczelniaczami sobie na razie głowy nie zawracaj, jak zacznie żłopać olej to i tak pierścienie trzeba będzie wymieniać to zrobisz wszystko za jednym razem.

Edytowane przez kuchar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podpowiem tak:

Przejżałem kilka tematów w necie, i fakt, olej bierze, i aby wykluczyć powód należy:

zmierzyć kompresję, przy znacznej różnicy jakiegoś cylindra, zalać culinder odrobiną oleju i powtórzyć badanie, jak kompresja wzrośnie to uszczelnicze do wymiany, jak się nie zmieni to pierścienie zapieczone. Czyszczenie pierścieni naftą ( koło setki na cylinder) i na noc zostawić celem odgryzienia. Mnie po wymianie oleju w serwisie, gdzieś po 5 tysiach zaświeciło poziom. Parę razy kapeczkę dolałem ale dałem sobie spokój. Mam 1/2 na bagnecie, kontrolka sie na nierównościach potrafi zaświecić, ale sprawdzam co jakiś czas i jest nieźle. Ponoć aby uspokoić kontrolkę wypada mieć 3/4 na bagnecie, ale są opinie że to za dużo i silnik to szybko spali. Ja spróbuję u siebie diagnozę postawić jak sie zrobi ciepło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość the_driver

to ja się pobawię w archeologa i odkopię temat.

silnik z16xep jest znany z apetytu na olej i nawet wiadomo, że to wada pokrywy zaworów z początku produkcji. tzn. żre olej jak się ciśnie, bo przy spokojnej jeździe nie jest źle.

można wymienić pokrywę (używki od 400zł), ale podumałem trochę i wydumałem :D

otóż zakupiłem filterek na odmę z drucianym wkładem, taki jak GM wypuścił m.in. do silnika x18xe, ooooo takie oto cuś: http://sklep2.equatro.ogicom.pl/separator-oleju-opel-filtr-odmy-vectra-b-omega-b-astra-g-x18xe-x20xev-c20sel-nowy-oryginalny-gm-9201848-5656098.html

oni nie mają, na allegro drogo a w serwisie kosztował 64zł. niestety wymaga przeróbek, bo tu średnica króćców to 30mm, a z16xep ma 22mm, więc skołowałem wężyki i dorobiłem aluminiowe redukcje.

trochę zabawy było, zwłaszcza, że miejsca pod maską starczy dla małego Chińczyka, ale warto było, bo jak na razie przegoniłem 2000km autostradami i nie wzięło oleju, a wcześniej żarło 1l/1000km :D

 

P.S. do Fiatów też GM wypuścił w ramach "akcji naprawczej" filterki, tyle, że w postaci metalowej spirali, którą się wkłada w przewód. nie testowałem, ale na pewno łatwiejsza w zamontowaniu i tańsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności