Skocz do zawartości

branie oleju?


Gość kazha

Rekomendowane odpowiedzi

Za olej odpowiadają pierścienie zgarniające a nie uszczelniające.Ciśnienie może być wzorowe ale jak zgarniający jest skończony to sprawdzenie kompresji nic nie wnosi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość the_driver

przepraszam za zwłokę, ale człowiek zabiegany taki...

sprawa zbadana i wygląda to tak - na otwartej odmie butelka jest pusta, ale Asia i tak wypiła olej.

niby sprawa prosta. bierze, to bierze, na ch*j drążyć temat. aleeeee:

- pojawił się w międzyczasie wyciek, a zużycie oleju się nie zmieniło. po likwidacji wycieku ciągle jest podobne - ok. 1l/1000km (lubię przypiłować jak już się dobrze ugrzeje).

- druga kwestia, dużo dziwniejsza - zmieniłem olej już w sumie po raz 3. i po wymianie przez pewien dystans nie łyka oleju - przez 1500 - 2000 km mogę kręcić obroty jak szalony i poziom oleju utrzymuje się niezmieniony. dlatego też wydawało mi się, że patent z filterkiem się sprawdził.

teraz już znowu zaczęła łykać, eksperymentalnie wymieniłem oliwę i przestała.

 

sam już nie wiem o co chodzi. chyba po prostu przyjmę, że olej trza dolewać jak w dwusuwie i tyle :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

A czy myślałeś o oczyszczeniu brudu z pierścieni zgarniajacych ?

Zalewajac naftą ?

 

U mnie pomogło.

Świata nie zwojuje, ale widać poprawę.

 

Pomyśl, poczytaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość the_driver

myślałem o tym, ale to przed następną wymianą oleju. mocno Ci spadlo spalanie oliwy po odmoczeniu?

jednak wydaje mi się, że gdyby to była wina brudnych/zapieczonych pierscieni, to olej znikalby też zaraz po wymianie.

następnym razem wleję 5w50, może to coś da

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość hardzina123

Może ktoś pomóc wcześniej meriva brała okolo litra na jakies 500-600 km, po zastosowaniu Antycarbona i Luqui Moly (płukanka) dalej bierze olej a nawet troche więcej. Czyli nie uwolnilo pierscieni i podszarpuje jakaś podpowiedź ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do tematu już istniejącego.

 

Pierścienie może i uwolniło ale ich już pewnie nie ma .

Więc będzie chyba wymiana pierścieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

W pokrywie zaworowej jest odma, tam jest membrama która może się przerwać i wtedy zacznie brać olej. W skrajnych przypadkach olej może być wyssany nawet prawie cały do kolektora ssącego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hardzina123

Mam 16XE, a dolanie jakiegos wynalazku pewnie tez nic nie da w tej chwili ?

Czyli faktycznie może wyjść jak kolega pisal koszta 1500-1900 zł do auta co nie jest warte 5-tki ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności