Skocz do zawartości

Błąd: Zakłócenia pracy EGR Corsa '98 X12XE. Świeci się chcek


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Tak jak w temacie. Cały czas paliła mi się kontrolka check engine. Pojechałem sczytać błędy i okazało się że jest błąd sondy lambda oraz błąd "zakłócenia pracy EGR". Po wykasowaniu błędu sondy okazało się, że jest sprawna i chodzi na całym zakresie napięcia. Koleś powiedział, że może po prostu była rozłączona wcześniej a błąd się zapisał. A co do EGR to błąd cały czas powraca. Mam więc pytanie... Co to może być? Jest po prostu zabrudzony? Czy już nadaje się tylko do wymiany. Tak swoją drogą to koszt nie jest mały bo do tego silnika to ok 400zł (silnik taki jak w corsie C i astrze II). Co poradzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wcale nie musi być walnięty (choć może ??? ). U mnie też parę razy zapalił sie check engine, sprawdziłem błędy i okazało sie ze coś nie tak z EGRem. Odkręciłem, przeczyściłem i wszystko śmiga . Do dziś żadnego check'a nie widziałem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Przy okazji okazało sie ze po tej operacji przestało szarpać przy puszczaniu gazu w czasie jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zajmę się tym EGR-em. Odkręcę i wyczyszczę. A swoją drogą... To u mnie nie ma szarpania tylko przy obrotach ok 3-4 tys na 4-5 biegu samochód się przydusza. A check engine pali się cały czas. Wie ktoś w ogóle gdzie w tych silnikach jest EGR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem dzisiaj zdemontować EGR-a. I spotkało mnie małe zaskoczenie (przynajmniej dla mnie było to zaskoczenie). Po odkręceniu śrub typu torx, spod EGR-a zaczęła sączyć się woda. Dlaczego? Dodam, że EGR nie był jeszcze zdjęty tylko odkręcony zostały 2 śruby. Zauważyłem też, że do EGR-a dochodzi gumowa rura, która idzie od niego do ściany grodziowej. Czy muszę spuścić wodę, żeby odkręcić EGR? Ma może ktoś z was instrukcję co po kolei trzeba zrobić żeby zdjąć EGR?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd woda w egerze???

Przecież tam tylko są spaliny.

Przecież masz taki?

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/zaslepienieerg.html

 

Poprawka, zasugerowałem się twoim opisem z c14nz.

Oczywiście masz elektryczny egr.

Ja bym, zaślepiał i się nie ogladał na nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. Skąd się bierze woda w EGR'ze :]

Może to jest tak jak z wodą w tłumiku? Do komór spalania dostaje się powietrze wraz z wilgocią (zwłaszcza przy takiej aurze jak teraz). Wilgoć jest odparowywana wraz ze spalinami. Być może woda ta skrapla się również w zaworze EGR skoro przepływają przez niego spaliny?

To tyle moich domysłów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1,0XE jak i 1,2XE EGR jest przykręcony czterema srubkami oraz przepływa przez niego płyn chłodzący. Musisz trochę spuścić płynu , zdjąć rurki i swobodnie EGR da się odkrecić i przeczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności