Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.3 51kW 16V Z13DT

Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
142 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   daro1

daro1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 listopad 2011 - 10:57

Witam, Panowie pare dni temu moje COMBO 1.3 CDTI 2005 zaczelo gorzej zapalac rano, kolejny dzien poczulem zapach paliwa kolo auta i zdarzylo mi sie slizgniecie sprzegla. Zagladam pod maske a tam wlasnie spod pompy wysokiego cisnienia ciekla ropa, chyba splywala az na obudowe sprzegla i tam gdzies chyba sie dostala.
Wlasnie mechanicy rozebrali pompe, za chwile zakladamy nowe uszczelki z zestawu naprawczego F01M101455 i zobaczymy jak to bedzie. Mam nadzieje ze starczy na jakis czas i sprzeglo przezyje.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 04 listopad 2011 - 11:13

To teraz mały załącznik dla tych co właśnie mają rozebraną pompę i tych co będą rozbierać.
Do odważnych świat należy. Ale liczcie się z tym że nawet jak wszystko dobrze zrobicie, nie będzie ciekło a autko będzie dobrze chodzić to nigdy nie będziecie mieli tej pewności, czy pompa daje dobre ciśnienie. Raczej mało kto ma swobodny dostęp do diagnostycznego stołu probierczego.
Z karty zastosowania pompy Bosch 0445010138 wynika iż też można by ją zastosować.

Załączone pliki


Użytkownik pionek edytował ten post 13 grudzień 2011 - 23:38

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4864 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 04 listopad 2011 - 11:49

daro1 sprzęgło może się ślizgać i być mokro na łączeniu skrzyni, gdy puści wysprzęglik i płyn hamulcowy ucieka.

pionek z tym stołem to fakt, dlatego pytałem czy nie trzeba pompy jakoś ustawiać... swoją drogą interfejsem można sprawdzić czy pompa podaje wymagane ciśnienie przynajmniej ten parametr czy jest w normie.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   daro1

daro1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 listopad 2011 - 13:35

Wymienili wszystkie uszczelki oringi itp w jednej sekcji tej na dole ktora ciekla i po zlozeniu nadal cieknie albo i jeszcze bardziej :( Rozbieraja jeszcze raz ... chyba skonczy sie na wysylce pompy do regenracji :(
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4864 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 04 listopad 2011 - 13:48

No to kiepsko. Mam wątpliwości czy się za to samemu brać...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 04 listopad 2011 - 18:54

Ja przygotowałem się do remontu pompy mocno, mnóstwo materiałów mnóstwo czytania. Zamawianie części zostawiłem na koniec aby wykonać wstępną diagnozę wzrokową. Po rozebraniu jej okazało się że do wymiany między innymi są całe sekcje tłoczące. Odpuściłem sobie samodzielny remont z kilku powodów. Niektóre części zamienne szukałbym nie wiadomo jak długo, a samochód jest mi potrzebny jak najszybciej. No i nie mam diagnostycznego stołu probierczego wiec pompę nie sprawdzę tak dobrze jak specjalistyczny zakład itp itd. Skończyło się na tym że poskładałem ustrojstwo do kupy i pompę oddałem fachowcom z doświadczeniem którzy specjalizują się tylko i wyłącznie w tego typu regeneracjach. Co dziwne oddział Bosch Service w mojej okolicy nie zajmuje się regeneracją tych pomp. Musiałem poszukać inny bardziej poważniejszy serwis. Regeneracje wycenili mi na 750 zł. czyli wymiana wszystkich wnętrzności, tylko obudowa będzie stara. I nawet stare części które wymienili oddają klientowi w pudełeczku :) tak na pamiątkę.
Tak mnie zastanawia skoro moja pompa ciekła i nie dawała najprawdopodobniej odpowiedniego ciśnienia to dlaczego nie miałem żadnych problemów z odpalaniem auta czy to na zimnym czy na gorącym silniku? Palił za pierwszym razem, nie kopcił kolorowego dymu i mocy tez nie stracił.

Użytkownik pionek edytował ten post 04 listopad 2011 - 18:57

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   daro1

daro1
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 listopad 2011 - 10:42

Udalo sie uszczelnic, okazalo sie po ponownym rozebraniu ze ten element gdzie sa uszczelki nr 1 i 2 po 2 szt to od dolu ta jedna gumowa byla uszkodzona. Pompa juz nie cieknie ale niestety po jazdach probnych okazalo sie ze obok wyciagana vacupompa zaczela cieknac , tzn pewnie oring ktory ja uszczelnia wiec saczy sie olej no al eto moglo sie przytrafic tyle razy demontowane i montowane wiec dzisiaj poprawiaja. Generalnie zestaw naprawczy sprawdzil sie w wypadku pompy wysokiego cisnienia
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 09 listopad 2011 - 19:31

Pompa wróciła na swoje miejsce. Wymienione wszystkie wnętrzności. Jedna z uszczelek nadgryziona co powodowało przecieki dodatkowo na jednej z sekcji tłoczącej zgromadził się coś jak kamień, nalot. Co kwalifikowało tą sekcję do wymiany na nową. Pompa wydaje się pracować poprawnie na biegu jałowym ciśnienie utrzymuje się w granicach 26 MPa według odczytu z bloków pomiarowych. Kilka zrzutów z Ab-com

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik pionek edytował ten post 09 listopad 2011 - 19:40

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4864 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 09 listopad 2011 - 21:26

No trochę wyższe ciśnienie niż wymagane, ale OK.

Powiedz ile Cię ta wątpliwa przyjemność kosztowała?

Użytkownik bad edytował ten post 09 listopad 2011 - 21:26

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 10 listopad 2011 - 07:46

Powiedz ile Cię ta wątpliwa przyjemność kosztowała?

Sama naprawa pompy 740 zł. Zamontowano oryginały Boscha. Przynajmniej wszystkie pudełeczka i woreczki z nich dostałem i świadczą że to oryginały.
Z tym że wymontowanie i zamontowanie pompy w własnym zakresie.

Użytkownik pionek edytował ten post 10 listopad 2011 - 07:54

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse