Skocz do zawartości

Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie


pionek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek1aa

Może ktoś powiedzieć jak sprawdzić rok produkcji pompy?? gdzi się znajduje taka informacja?? to to co jest pod numerem pompy??

i jeszcze jedno jaka jest różnica miedzy wersją europejska a poza europejska??

Edytowane przez Krzysiek1aa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś powiedzieć jak sprawdzić rok produkcji pompy?? gdzi się znajduje taka informacja?? to to co jest pod numerem pompy??

i jeszcze jedno jaka jest różnica miedzy wersją europejska a poza europejska??

Informacje są na tabliczce znamionowej pompy. Opis w załączniku.

Identyfikacja podzespołow.zip

Edytowane przez pionek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek1aa

Postanowiłem kupić pompe używana za 400zł z 2010r http://allegro.pl/opel-corsa-d-1-3-cdti-2010r-pompa-paliwa-i1928733797.html

Jestem już po wymianie zajeło mi to niecałą godzine potrzebowałęm klucz 14 i 17 płaski 17 do poluzowania przewodu wysokiego cisnienia na listwie i do odkrecenia weżyka dopraowadzajacego paliwo i odprowadzajacego a 14 do odkręcenia tego przewodu na pompie i do ego 3 rodzaje torx przedłóżke i grzechotke. Z odpowietrzeniem nie było zadnego problemu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzysiek1aa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek1aa

Ściągłem ją bo tak pisali na forum 2 śrubki i już, ale może długim torxem dało by się bez sciągania pompy vakum, wymiana naprawde to pestka pare śrubek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągłem ją bo tak pisali na forum 2 śrubki i już, ale może długim torxem dało by się bez sciągania pompy vakum, wymiana naprawde to pestka pare śrubek

Podczas odkręcania łepak śruby spiera się o pompę vacuum i nie wykręca się do końca. Jeśli nie ściągniesz pompy vacum to nie wykręcisz całkiem tej śruby mocującej pompę wtryskową.

 

A teraz inna kwestia poruszona wcześniej przez kogoś odnośnie dolewania oleju dedykowanego dla dwusuwów do ON. Skontaktowałem się z serwisem który wykonał mi regeneracje pompy i oznajmili mi ze pompa najprawdopodobniej rozszczelniła się poprzez nadmierne tarcie i zużycie poszczególnych elementów spowodowane niedostatecznym smarowaniem pompy. Smarowanie pompy odbywa się poprzez paliwo które jest jak to nazwali "suche" odsiarczone. Doradzili mi aby na cały bak ON wlać 100 ml. olej ORLEN 2T Semisynthetic, półsyntetyczny. To wychodzi proporcja ok. 500:1. Ma on poprawić smarowanie pompy, jak serwisanci stwierdzili nie ma on w takiej ilości żadnego wpływu na prace silnika CR. Myślę ze coś w tym jest na rzeczy.

Edytowane przez pionek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego który jeździł amerykańskimi Peterbiltami i po naszym paliwie padały im co chwilę wtryski - odkąd zaczęli dolewać mixol nie padł żaden a samochody te przejeździły miliony kilometrów po całej europie.

 

 

 

Pompa kupiona. Olej bardzo rzadki i aż około 4L - stara pompa przeciekała i puszczała ropę do oleju silnikowego. Od razu powiem, że warto szukać pompy jak najmłodszej z silnika Z13DTJ nawet jeśli ktoś ma auto starsze typu Corsa C z jednostką Z13DT. Pompa DTJ pasuje bez problemu. Mi udało się upolować w cenie 500zł z przebiegiem 800km (tak tak 800km to nie pomyłka - sprawdzony i pewny). Miałem komplikacje, aż doszło do wysyłki drugiej, ale wina leżała po stronie otworu w pompie - jest tam imbus i po podłączeniu pompy i odpaleniu silnika strasznie lała ropą - przypadkiem okazało się, że wina to niedokręcona właśnie ta śruba imbusowa w otworze...

Edytowane przez DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Krzysiek1aa

A jaki masz rok produkcji tej pompy?? i w jaki sposob sprawdziłeś przebieg?? bo cieżko mi uwieżyć w 800km w dodatku że ktoś przy niej grzebał i poluzował imbuls.

Kupiłęś tą pompe od zakładu regeneracyjnego??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa produkcja 06.2008, auto 2009. Gość sprzedaje z tego samochodu inne części i są jak nowe, w ofercie również ma licznik a nikt przy zdrowych zmysłach w skasowanym aucie nie przekręci licznika, żeby go wymontować i sprzedać z przebiegiem 800km. Dodatkowo wałek nie ma najmniejszego śladu od pracy tego "motylka, sprzęgiełka" - w mojej przy 240tys był aż spiłowany ślad w postaci wglębienia na wałku a w drugiej pompie, którą też dostałem po przebiegu 75tys. pod światło widać "spolerowany" błyszczący ślad pracy tego "motylka".

 

Jeszcze jedno - ten otwór z imbusem przypuszczam, że jest do odpowietrzenia, natomiast otwory bezpieczeństwa są w każdej sekcji - widać takie małe kuleczki w otworach na każdej z trzech sekcji. Przynajmniej tak wnioskuję po wymontowaniu starej pompy i oglądaniu jej.

Edytowane przez bad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności