Skocz do zawartości

Olej w płynie chłodzącym?


Gość Brooklyn

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - pojawił mi się olej w płynie chłodniczym.

Mam Vectrę 1.8 16v 140KM z 2007 r. Jak ją kupiłem to od samego początku wykapywał olej z chłodniczki oleju. Mechanik naprawił tzn. uszczelnił, bo powiedział, że nie ma co nowej kupować. No i po tym uszczelnieniu przejechałem ok 7 tys km i mignęła mi kontrolka poziomu płynu chłodzącego. Zajrzałem a tam brązowy płyn plus kawowa maź na ściankach zbiorniczka.

W warsztacie powiedzieli, że na razie nie ma co szukać bo może podczas uszczelniania olej dostał się do płynu chłodzącego - trzeba wypłukać układ i wymienić płyn. Tak też zrobiłem. Przejechałem ok 1000 km i nic się nie działo, zadowolony byłem że wszystko OK. A tu nagle po tym tysiącu przejechałem 300 w trasie i znowu pojawiła się maź na ściankach zbiorniczka. W płynie jako tako na razie nie widać raczej czarnych pływających plam oleju, ale pewnie się pojawią jak zrobię więcej km.

Pojechałem do mechanika, obejrzał i powiedział, że na jego oko to niedużo tego oleju jest (na moje to dużo, ale nie jestem mechanikiem)i proponował nie wymieniać na razie niczego tylko płukać co jakiś czas i wymieniać płyn. Ponoć układ nie tak łatwo wypłukać z oleju i takie płukanie po uszczelnieniu chłodnicy oleju może trwać nawet rok. 20 gram oleju w płynie może zrobić spory bałagan w układzie. W każdym razie po płukaniach powinno być coraz mniej oleju.

 

Oczywiście wiem, że trudno jest zgadnąć co to jest bez oglądania, ale chciałem zapytać o dwie rzeczy.

Słyszałem już dwie opinie - jedna, że to raczej chłodniczka oleju. Druga to, że chłodniczka oleju nie ma tu nic do rzeczy, nawet jeśli jest uszkodzona. Nie ma możliwości nawet jeśli jest nieszczelna, żeby olej przedostawał się do płynu chłodzącego bo nie ma z nim żadnego połączenia. Objawy moje to zapewne uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica czy tam blok. No więc jak to jest, może być to chłodnica oleju czy nie ma takiej możliwości?

A czy przy uszkodzonej uszczelce głowicy, albo pękniętej głowicy inne objawy raczej występują czy nie? U mnie nic się nie dziej samochód śmiga całkiem dobrze. Oleju nie przybywa, anie nie ubywa. W ogóle to możliwe, żeby przy 150 tys pękła głowica, albo uszczelka ot tak z siebie, bez przegrzania, wypadku itp?

No i druga sprawa - co zrobilibyście na moim miejscu, wymieniać płyn i płukać jeszcze ze 2-3 razy, i obserwować czy jest rzeczywiście coraz mniej? Póki nic innego się nie dzieje. Czy jednak wymienić chłodnicę oleju, albo szukać czegoś innego jeśli rzeczywiście chłodnica oleju nie ma nic do płynu.

Edytowane przez Brooklyn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności