Skocz do zawartości

Naprawa dmuchawy powietrza - Opel Astra F (1996r.) cz. I


Gość tokl

Rekomendowane odpowiedzi

Awaria dmuchawy powietrza, pomimo że nie powoduje unieruchomienia pojazdu to w okresie jesiennym i zimowym praktycznie uniemożliwia jazdę, zwłaszcza kierowcom garażującym "pod chmurką".

Nawet przy sprawnym nadmuchu trzeba trochę czasu, żeby wysuszyć zaparowaną szybę lub ją odmrozić w zimie.

Jeżeli dmuchawa przestała działać na wybranych biegach lub w ogóle nie działa na żadnym z biegów to na 90% winny jest zestaw rezystorów dmuchawy (pozostałe 10% możliwych przyczyn to - oczywiście spalony silnik, zawieszone (uszkodzone) szczotki silnika, wypalone styki przełącznika, bezpiecznik i inne...)

Na szczęście wymiana rezystorów dmuchawy nie jest zbyt skomplikowana i kosztowna (to pojęcie względne) - w listopadzie 2011 rezystory dmuchawy kosztowały 110 zł.

Przy okazji wymiany rezystorów można wyjąć silnik dmuchawy, przeglądnąć go i ewentualnie przeczyścić oraz odkurzyć wnętrze obudowy.

 

Najpierw demontujemy wycieraczki

 

post-24768-0-93531200-1320508920_thumb.jpeg

 

post-24768-0-83436900-1320508934_thumb.jpg

 

post-24768-0-32791000-1320508945_thumb.jpg

Odkręcamy plastikowe nakrętki (klucz 24)

 

post-24768-0-52454800-1320508958_thumb.jpg

Następnie ściągamy zaślepki wkrętów podszybia

 

post-24768-0-15396400-1320508968_thumb.jpg

i odkręcamy wkręty podszybia

 

post-24768-0-62260000-1320508980_thumb.jpg

ściągamy gumową uszczelkę utrzymującą plastikową rynienkę pod maską

 

post-24768-0-67227700-1320508997_thumb.jpg

i wyciągamy plastikową rynienkę

 

post-24768-0-74712400-1320509015_thumb.jpg

podnosimy podszybie tak aby "wyszło" z trzpieni wycieraczek

 

post-24768-0-60168100-1320509024_thumb.jpg

i delikatnie wyciągamy podszybie

 

post-24768-0-24647000-1320509037_thumb.jpg

Uszczelki podszybia

 

post-24768-0-27681700-1320509048_thumb.jpg

Czyżby jaskółki chciały zrobić gniazdo w moim aucie? :rolleyes:

 

post-24768-0-70607500-1320509058_thumb.jpg

Nazbierało się przez 15 lat...

 

post-24768-0-80259000-1320509078_thumb.jpg

Obudowa filtra pyłkowego i widoczna wewnątrz obudowa silnika dmuchawy

 

post-24768-0-40373900-1320509089_thumb.jpg

Odkręcamy 4 wkręty mocujące obudowę filtra pyłkowego

 

post-24768-0-47465400-1320509108_thumb.jpg

Rozłączamy wężyk podciśnienia z jednej i drugiej strony obudowy filtra pyłkowego

 

post-24768-0-00673200-1320509123_thumb.jpg

Odłączamy kostkę ze złącza rezystorów dmuchawy

 

post-24768-0-01259000-1320509140_thumb.jpg

Złącze rezystorów dmuchawy (troszkę skorodowało :wesoly:)

 

post-24768-0-91025600-1320509153_thumb.jpg

Wyciągamy wiązkę kabli przez otwór w obudowie filtra pyłkowego

 

post-24768-0-03040200-1320509169_thumb.jpg

Wyciągamy obudowę filtra

 

CDN.... WKRÓTCE

Edytowane przez tokl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

A dalszego ciągu nie możemy się doczekać!!!

 

mi też dziś padł rezystor. Czy mółby autor tematu albo ktoś co to już naprawiał dokończyć opis?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności