Skocz do zawartości

Nietypowy SWAP Astra G 1.6 8V 75km na 1.4 16V 90km?


Gość winimoto

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nietypowy problem, którego nigdzie nie mogę znaleźć. Chcę zamienić swój badziewny i słaby silnik 1.6 8V na 1.4 16V. Różnica to jakieś 15KM.

Pytanie czy jest sens i czy nie będzie z tym projektem dużego problemu? Czy wszystko pasuje Plug&PLay? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensu za bardzo nie widzę, lepiej wsadzić z powrotem sprawny badziewny silnik 1.6 8v. Konie to nie wszystko liczy się moment i jego przebieg, a tu 1.4 zostaje w tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi bardziej o to jak go rozwija i przy jakich obrotach idzie w górę. 16v moment umieszczony jest wysoko, trzeba kręcić biedaka żeby coś to szlo. 1.6 krzywa rośnie od niższych obrotów przez co silnik jest bardziej elastyczny i nie ma potrzeby kręcenia wysoko. Cyferki podam jutro, dziś już nie ogarnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę danych:

 

1.6 8v - > moment 128Nm przy 2800 obr.

 

1.4 16v - > moment 125Nm przy 4000 obr.

 

W skrócie, zmiana silnika na 1.4 16v jest nieopłacalna, auto trzeba wysoko kręcić co wpłynie na ilość spalanej zupy. Dodatkowo z doświadczenia wiem iż silniki 1,6 8v to jedne z najlepszych silników Opla zaraz po 2.0 8v, są praktycznie nie do zajechania przy normalniej eksploatacji tzn. terminowe okresy wymiany oleju, filtrów, bez katowania na zimno. Fakt, jest tam EGR, ale można go zatkać i wsadzić emulator lub co jakiś czas czyścić. Jeżeli już chcesz wymieniać silnik wymień na taki sam, obejdzie się bez rzeźby i niepotrzebnych/nieprzewidzianych kosztów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość stefdeath

Poza tym 1.6 8v jest bezkolizyjny. Wydawanie kilku tys na przekładkę na 1.4 to jakis absurd. Lepiej już podkręcić to co jest. Z takiego 1.6 8v da radę wycisnąć dodatkowe konie znacznie taniej niż wyniósłby swap.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę danych:

 

1.6 8v - > moment 128Nm przy 2800 obr.

 

1.4 16v - > moment 125Nm przy 4000 obr.

 

W skrócie, zmiana silnika na 1.4 16v jest nieopłacalna, auto trzeba wysoko kręcić co wpłynie na ilość spalanej zupy. Dodatkowo z doświadczenia wiem iż silniki 1,6 8v to jedne z najlepszych silników Opla zaraz po 2.0 8v, są praktycznie nie do zajechania przy normalniej eksploatacji tzn. terminowe okresy wymiany oleju, filtrów, bez katowania na zimno. Fakt, jest tam EGR, ale można go zatkać i wsadzić emulator lub co jakiś czas czyścić. Jeżeli już chcesz wymieniać silnik wymień na taki sam, obejdzie się bez rzeźby i niepotrzebnych/nieprzewidzianych kosztów.

Albo na c16se, masz 135nm tyle że przy 3400rpm - wg tego co posiadam na temat c16se. Tyle że dostac ten motor z wiązką i niezakatowany - cięzka sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności