Skocz do zawartości

Kontrolka emisji, co to moze byc? brak pomyslow


Gość intense

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Opla Astre G 1.7 CDTI (Z17DTL), 2004r.

Od dluzszego czasu mecze sie z swiecaca kontrolka emisji (taki zolty silniczek z kluczykiem).

Bylem juz z tym tematem kilka razy u mechanika i sprawdzal mi juz:

 

- EGR

- wymiana elektrozaworu

- sprawdzenie vacum pompy

- sprawdzenie szczelnosci wezykow w ukladzie turbo

- turbina chodzi bardzo dobrze

 

Czasami auto chodzi super, ladnie przyspiesza, a za ktoryms razem gdy odpale to ma mula gdy wciskam gaz do dechy, obroty wili maksymalnie ida do 3500 tak jakby sie wlaczal tryb awaryjny. Po chwili jazdy jest juz ok i tak w kolko. Kontrolka czasami gasnie na jakis czas, a pozniej znowu sie zapala.

Nie mam juz pomyslow co to moze byc. Czy to moze byc tez wina swiec, oleju, przeplywomierza?

 

Blad jaki mi pokazuje komputer to dokladnie:

 

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dalej to samo ... nie mam sily

Pali sie kontrolka i czasami mam moc, a czasami nie mam i max 3500 obrotow. Nawet bez wylaczania silnika czasami gdy brak mocy to po chwili jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Zacznij od sprawdzenia czujnika cisnienia na kolektorze ssącym. (tak jak sugeruje błąd). Niekiedy wystarczy go wyczyścić z nagaru. To możesz wykonać samodzielnie. Czyścisz aż bedzie srebro płytki w środku widoczne.

Błąd może tez generować zawór regulacji podciśnienia turbiny. On jest odpowiedzialny za właściwe cisnienie doładowania w zależności od potrzeb silnika. Powoduje również całkowity zanik podciśnienia kiedy zdejmujesz nogę z gazu (obejście). Najczęściej jego niewłaściwe działanie pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika (lub większym przelocie km).

 

pozdr. widaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia czujnika cisnienia na kolektorze ssącym. (tak jak sugeruje błąd). Niekiedy wystarczy go wyczyścić z nagaru. To możesz wykonać samodzielnie. Czyścisz aż bedzie srebro płytki w środku widoczne.

Błąd może tez generować zawór regulacji podciśnienia turbiny. On jest odpowiedzialny za właściwe cisnienie doładowania w zależności od potrzeb silnika. Powoduje również całkowity zanik podciśnienia kiedy zdejmujesz nogę z gazu (obejście). Najczęściej jego niewłaściwe działanie pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika (lub większym przelocie km).

 

pozdr. widaw

 

Czujnik cisnienia to innaczej map sensor tak? Mialem wymieniany i jest identycznie.

Czy mozesz mi wkleic linka jak wyglada zawor regulacji podcisnienia turbiny? Jesli sie nie myle tez mialem wymieniany.

 

Czy to jest ta czesc? Zawór podcisnienia

Wlasnie ta kupilem i wymienilem.

 

A wczesniej map sensor tez wymienialem: Map sensor

 

Wiec co jeszcze zostalo do sprawdzenia?

Ta kontrolka czasami sie pojawia, a czasami sama znika. Odpalam auto i caly czas swieci, a czasami po odpaleniu auta zaswieci sie i znika.

Jesli chodzi o moc auta to raz mam, a raz nie. Tak samo czasami jak swieci kontrolka to moc jest, a pozniej po chwili nie ma.

Nie musze nawet wylaczac silnika gdy nie ma mocy. Przejade kawalek i znowu jest.

 

Czy ten blad moze wyskakiwac jesli dawno nie byl wymieniany olej? Czy ma to jakies znaczenie?

Edytowane przez intense

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwowalem troche zachowanie auta i to jest tak:

 

Odpalam auto i swieci sie caly czas kontrolka.

Chodzi dobrze, pare razy przygazuje do 5000 obrotow i za chwile juz moge przygazowac max do 3500 obrotow i wchodzi w tryb awaryjny, wtedy duzo bardziej dymi z rury.

Odlaczylem map sensor i odpalilem auto, identyczne zachowanie do 3500 obrotow i dymi mocno. Oczywiscie od razu po odpaleniu auta juz jest tryb awaryjny.

 

Wyglada na to, ze cos jest nie tak z map sensorem albo z kablami, moze cos nie styka?

Poruszalem kabelki i to samo. Nie wyglada zeby cos tam bylo zasniedziale.

Ten map byl wymieniany, czy ten tez jest uszkodzony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten map byl wymieniany, czy ten tez jest uszkodzony?

 

No cóż... jak nie podmienisz ze sprawnego auta lub nowego to sie nie dowiesz. Ale wszystko wskazuje że kupiłeś używki, i ich stan nie jest 100% pewny.

Zawór podciśnienia ten z Twojego zdjęcia - o nim właśnie pisałem. Jest rozbieralny! Możesz sprawdzić jego stan i wyczyścić.

99% wypadków niewłaściwego działania, spowodowane jest zanieczyszczeniem i zacieraniem się zaworu. Działa, ale z dużym opóźnieniem, co generuje błędy w komputerze.

Opis rozbiórki i naprawy znajdziesz tu:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

Edytowane przez widaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... jak nie podmienisz ze sprawnego auta lub nowego to sie nie dowiesz. Ale wszystko wskazuje że kupiłeś używki, i ich stan nie jest 100% pewny.

Zawór podciśnienia ten z Twojego zdjęcia - o nim właśnie pisałem. Jest rozbieralny! Możesz sprawdzić jego stan i wyczyścić.

99% wypadków niewłaściwego działania, spowodowane jest zanieczyszczeniem i zacieraniem się zaworu. Działa, ale z dużym opóźnieniem, co generuje błędy w komputerze.

Opis rozbiórki i naprawy znajdziesz tu:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

 

No tak tylko, ze te objawy sa spowodowane przez map sensor, a nie elektrozawor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko, ze te objawy sa spowodowane przez map sensor, a nie elektrozawor.

 

Niekoniecznie. Map sensor sygnalizuje niewłaściwy stan ciśnienia w dolocie. Nie wiesz czy jest przekroczone (przeładowanie) czy zbyt niskie (niedoładowanie). To jest chwilowa usterka i nie zostaje zapamiętana w ECM.

Bład wskazujący na map sensor - może być skutkiem a nie przyczyną.

Musiałbyś pojeździć z podpiętym opcom'em i lapkiem - żeby "on line", zczytać stany ciśnienia odczytane przez map sensor i jakich stanów oczekuje ECM. Pozwoliłoby to odczytać tez czy to przeładowanie czy niedoładowanie.

 

Kombinowac nie ma co. Podmień map sensor, jak nie pomoże to rozbiórka zaworu i ewentualna kontrola gruszki na turbinie. Jak nie pomoże pozostaje opcom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Map sensor sygnalizuje niewłaściwy stan ciśnienia w dolocie. Nie wiesz czy jest przekroczone (przeładowanie) czy zbyt niskie (niedoładowanie). To jest chwilowa usterka i nie zostaje zapamiętana w ECM.

Bład wskazujący na map sensor - może być skutkiem a nie przyczyną.

Musiałbyś pojeździć z podpiętym opcom'em i lapkiem - żeby "on line", zczytać stany ciśnienia odczytane przez map sensor i jakich stanów oczekuje ECM. Pozwoliłoby to odczytać tez czy to przeładowanie czy niedoładowanie.

 

Kombinowac nie ma co. Podmień map sensor, jak nie pomoże to rozbiórka zaworu i ewentualna kontrola gruszki na turbinie. Jak nie pomoże pozostaje opcom.

 

Map sensor wymienialem to drugi by byl tez zly? hmm .. zawor tez byl wymieniony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności