Skocz do zawartości

Kontrolka emisji, co to moze byc? brak pomyslow


Gość intense

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik jak czujnik ale czy sprawdzales kabloteke? czy parametry cisnienia atmosferycznego i tego nadcisnienia doladowania byly kontrolowane podczas jazdy czy wskazania sa poprawne?? Zawsze tez moze sie okazac ze walniety jest ECM lub np piny we wtyku w nim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czujnik jak czujnik ale czy sprawdzales kabloteke? czy parametry cisnienia atmosferycznego i tego nadcisnienia doladowania byly kontrolowane podczas jazdy czy wskazania sa poprawne?? Zawsze tez moze sie okazac ze walniety jest ECM lub np piny we wtyku w nim.

 

Przed wymiana zaworu podcisnienia turbiny mialem sprawdzane pod kompem i bylo tak, ze czasami cisnienie wymagane bylo 140 albo 120, a dawalo max 100.

Blokowalo sie przy 3500 obrotow i ani rusz. Kilka razy go przegazowalem i bylo juz ok, a pozniej to samo.

Po wymianie na nowy zawor doladowania duzo sie to zmniejszylo ale kontrolka teraz czasami sie zapala i pozniej gasnie. Rzadko mam tak, ze nie mam mocy ale jednak jest. Czujnik map mialem wymieniany ale na uzywke wiec moze teraz z tym cos byc nie tak? Ale to jest elektronika to chyba albo dziala albo nie dziala jesli chodzi o czujnik map?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w dalszym ciagu kontrolka sie zapala.

Bylem dzis u mechanika i jedyny blad jaki wyswietla to:

 

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Jesli chodzi o wskazania parametrow to juz wklejam screeny:

 

Tutaj auto chodzi na biegu jalowym

 

astra1.png

 

Parametry, ktore sie nie zmiescily w poprzednim oknie

 

astra2.png

 

Tutaj przy obrotach 3200

 

astrag3_3200obrotow.png

 

Dalsza czesc parametrow powyzej

 

astrag3_3200obrotow_2.png

 

Parametry w czasie jazdy i mocnym dodaniu gazu

 

astrag_jazda2.png

 

Parametry powyzej cz.II

 

astrag_jazda.png

 

Moze ktos z Was zauwazy co moze byc nie tak?

Jesli chodzi o EGR to parametry sa ok?

 

Rece juz mi opadaja ... pytalem dzis mechanika jesli chodzi o szczelnosc ukladu i czystosc EGR i kolektora to 100% ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość intense

Zrobilem jeszcze jeden test. Odpialem na chwile przeplywomierz i za kazdym odpaleniem auto od razu wchodzil w tryb awaryjny (max 3500 obrotow i mul). Identycznie jak wtedy kiedy czasami mi mulil i swiecil sie check engine. Czy to moze byc wina padajacego przeplywomierza? Jesli chodzi o blad:

 

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość intense

Jednak mechanik ma zly map sensor

Dzisiaj odpalilem auto przejechalem troche i bylo ok, a po tym jak sie zatrzymalem i obroty spadly ponizej tysiaca po chwili zapalil sie check i auto juz chodzilo w trybie awaryjnym.

Juz mnie to zaczyna wkurzac i chyba bede musial kupic nowy sensor map i zaryzykowac ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość intense

No i problem chyba jest rozwiazany. Wymienilem map sensor na nowy oryginalny Boscha i od 3 dni auto smiga. Nie zapala sie kontrolka check i nie muli. 240zl polecialo ale kilka miesiecy mialem z tym meke :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

 

Wczoraj robilem trase 100km i zaswiecila mi sie kontrolka check.

Jakis miesiac temu wymienialem czujnik MAP na nowy Boscha.

Nie wiem jeszcze jaki wyrzucilo numer bledu ale zauwazylem, ze jak przekrece kluczyk to nie zapala mi sie kontrolka czerwona akumulatora, a chyba wczesniej sie zapalala ... czy to znaczy, ze akumulator juz siada?

 

 

No i zonk ... po ponad miesiacu zapalila mi sie kontrolka check i mam ten sam blad czujnika MAP P0105.

Czujnik kupilem w sklepie oryginalny Boscha. Czy to mozliwe, ze padl po miesiacu?

Czy cos ma na to wplyw?

Edytowane przez intense

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem prawie pewien, ze czujnik wariowal od napiecia alternatora. Dzis juz odebralem auto i alternator ladnie laduje 14.2V, a wczesniej bylo 12.85V i po 2 dniach calkiem padl. Przekladalo sie to na wariowanie czujnika, tak sadze. Zobaczymy w praktyce.

Edytowane przez intense
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności