Skocz do zawartości

Brak mocy, sławna kontrolka check


Gość kurczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Temat dotyczy Astry II 1.4 16V, tylko benzyna.

 

Problem wydaje się być typowy, jednak praktycznie żadne z rozwiązań podawanych w sieci nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Ale po kolei..

 

 

 

Jakiś czas temu pojawiły się następujące objawy:

 

- zapaliła się kontrolka check engine (generalnie już na stałe, dosłownie kilka razy zgasła)

- dokładnie po przejechaniu 2 km od uruchomienia silnika kontrolka zaczyna mrugać, a silnik się dławi i prawie zupełnie traci moc; pomaga wyłączenie na ok. 15 sekund, poprawa na kolejne kilka kilometrów

- kontrolka mruga na obrotach powyżej +/- 2500-3000, poniżej zaczyna świecić stale

- odczytany został błąd 'wypadanie zapłonów i wielokrotne wypadanie zapłonów na 3 cylindrze'

 

 

 

Po przeczytaniu wielu podobnych tematów na forach wymienione zostały świece, EGR, cewka (zamiennik, następnie oryginał), sprawdzony był komputer, zmierzone ciśnienie w cylindrach, przeczyszczona przepustnica. Żadnej poprawy, choć np. po wymianie EGR czy listwy sytuacja poprawiła się na 1 dzień.

 

Po wizytach w wielu warsztatach 'spece' rozkładają ręce.

 

 

 

Czy macie jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?

 

Z góry dzięki

Edytowane przez kurczak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dobrze by było jakbyś miał znajomego z takim samym silnikiem i zrobił podmiankę czujnika wału korbowego. Możesz spróbować go wykręcić i poczyścić , bo wymiana w ciemno , to loteria

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość palczewski6

Witam.

Jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość.

Od 3 tygodni jestem posiadaczem Astry H kombi w benzynce. Po dwóch dniach od zakupu pojawił mi się podobny problem. Świeci się kontrolka checkengine. Komputer wykazał wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Przeczesałem siec w poszukiwaniu informacji i dowiedziałem się kilku sensownych porad.

Po pierwsze wydaje się, że wymiana elementów zapłonu i elektryki nie pomaga. Znalazłem faceta, któremu pomógł preparat firmy STP do przeczyszczania wtrysków, który dolewasz do zbiornika z benzyną.

Generalnie " błąd wypadania zapłonu, związany jest najprawdopodobniej z nagarami na cylindrach. Lub również z faktem, iż wtryski w oplach są bardzo delikatne i wrażliwe na złej jakości paliwo oraz "zamuloną" jazdę.

Mi samochód też się dławił i podobnie jak "kurczakowi" pomagało wyłączenie silnika na ok 20 sek. Z tym, że zabieg ten pomagał na następne 50 km. Dolałem owy STP do wtrysków i po dwóch dniach kontrolka zgasła i wszystko było OK przez tydzień. Parę dni temu pojawiła się znowu, ale silnik już się nie dławi. Zamierzam ponowić tą czynność (STP) i zobaczymy co się będzie działo. Myślę, że jest to najtańsze i najprostsze doraźne rozwiązanie. Jednemu gościowi Taki zabieg pomógł na parę miesięcy. Warto spróbować, dlatego że najlepszym i długofalowym rozwiązaniem problemu "wypadającego zapłonu" jest fizyczne oczyszczenie cylindrów z nagarów, a jest to mały remont i wydatek rzędu 600-700 zł u znajomego mechanika.

Jadę na dniach do elektryka w celu potwierdzenia błędu checkengine.Oby to nie było coś nowego :) I ponowię zabieg z " oczyszczaczem wtrysków STP"

Dam znać z postępów.

Powodzenia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Czujnika wału niestety w tym roku nie dam rady już sprawdzić/wymienić, więc ten trop dopiero po nowym roku.

Jeśli chodzi o dolewanie płynu czyszczącego, słyszałem o tym, ale jakoś sceptycznie do tego podchodziłem. Jednak skoro rzeczywiście daje czasem efekty, to spróbuję.

 

Co ciekawe, dziś przy lekkim mrozie w nocy (-3) i w dzień ok. -1 chodził jak marzenie :) nawet check zgasł. Czyli jakby nie spojrzeć, temperatura musi tu odgrywać jakąś rolę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość palczewski6

Witam.

Po wizycie u elektryka okazało się, że problem się potwierdza. A więc "wypadanie zapłony" C.D. :)

Polecił mi inny preparat do czyszczenia wtrysków z nagarów. A mianowicie Liqui moly : Ventil Sauber lub Injection Reiniger.

Zapewne spróbuję takiego manewru. A z tymi nagarami na cylindrach to walnąłem zonka. Nie na cylindrach, a na gniazdach zaworów te nagary występują. Wybaczcie, ale nie jestem specjalistą :). Podobno warto tez sprawdzić stan przepustnicy i układu dolotowego ( zależy od rocznika i modelu ).

 

A tu link do wypowiedzi na ten sam temat :

http://forum.opel24.com/topic/7663-Wypadanie-zaplonu-Opel-Astra-16-16V-2002r-Z16XE/

 

Będę informował o postępach.

 

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wlaniu paliwa prawie do pełna ze wspomnianym płynem STP, wszelkie objawy ustąpiły. Teraz tylko pytanie, czy to kwestia samego zapełnienia baku i problem pojawi się gdy zostaną resztki, czy rzeczywiście potrzebne było takie przeczyszczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam wszystkich

mam bardzo podobny problem z asterka jak kolega kurczak

auto nie ma mocy, nie przyspiesza, pod górkę ledwo jedzie nawet na 1 biegu

sprawdzone - cekwa, swiece, pompa, - wszystko nowe oryginały - wyczyszczony EGR i Przepustnica, wszystkie węzyki i nadal kiszka

paliwa nalałem 3/4 ze środkiem do czyszczenia wtrysków i nie pomogło

błąd wypadanie zapłonów, wielokrotne ywpadanie zapłonów na 3 cylindrze

co to może jeszcze być? LPG nie mam

jak auto stoi i dam gazu to wkręca się na obroty do 5-6Tys jak gdyby nigdy nic, jak tylku ruszę ledwo jedzie!

wtryski? może być to przyczyna?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności