Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.7 74kW 16V Z17DTH

Wymiana paska rozrządu



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   tremens

tremens
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1.9 CDTI ECOTEC 150KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:31

Witam.Mój problem polega na tym że po wymianie paska (Gates)i rolek (TNT)słyszę wyraźne wycie z układu rozrządu.Głośna praca wzmaga się wprost proporcjonalnie do rosnącej temperatury silnika.Mój mechanik myślał że to wina paska więc wymieniłem pasek Dayco na Gates-a i nic to nie pomogło.Na pasku Dayco wył tylko na biegu jałowym , teraz na pasku Gatesa wyje cały czas.Proszę o poradę bo już nie wiem co robić.Dziękuję.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   mech.

mech.
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1,6 16V
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:44

Zmień mechanika w trybie pilnym.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   wojtekcichy

wojtekcichy
  • Forumowicz
  • 1608 postów
  • Lokalizacjasutton
  • Model:Opel Vivaro
  • Inna marka:Audi
  • Silnik:g9u + mta
  • Nadwozie:van
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:44

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   mech.

mech.
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1,6 16V
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:53

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

Kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w sceniku. Robiłem to gratisowo koledze. Ponieważ się śpieszyłem to nie założyłem paska wieloklinowego do klimy i alternatora. Kolo stwierdził, że to bułka z masłem założy sam. Sprawa wydaje się prosta. Na drugi dzień telefon, że w aucie piszczy jak cholera. Przyjeżdżam i co się okazuje. Pasek na alternatorze przekoszony o jeden rowek. Piszczy jak diabli.Naprawa minuta.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   andrzejo41

andrzejo41
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2012 - 13:09

Typowy błąd popełniany przez mechaników przy wymianie rozrządu w tym silniku, to dokręcanie rolki napinającej paska rozrządu bez skontrowania jej kluczem imbus, co powoduje że w trakcie dokręcania rolka się obraca napinając bardzo mocno pasek.Wycie rozrządu to typowy objaw zbyt dużego napięcia paska.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16360 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2012 - 15:06

Pompę wody zmieniałeś ? http://forum.opel24....__1#entry417425
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   tremens

tremens
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1.9 CDTI ECOTEC 150KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2012 - 21:52

Pompę wody zmieniałeś ? http://forum.opel24....__1#entry417425

Witam pompy nie wymieniałem ,ale mój dżwięk jest inny niz ten z filmiku.Jak silnik jest zimny paska nie słychać , słyszalny jest w zakresie temperatur od 70 do 80stopni Celcjusza.Gdy silnik ma już 85 stopni znów sie prawie wycisza.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   tremens

tremens
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1.9 CDTI ECOTEC 150KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 styczeń 2012 - 21:50

Witam problem z paskiem rozwiązał się po czwartej próbie.Najpierw wymieniłem pasek Dayco na Gatesa przy rolkach TNT.Niestety po wymianie żadnych zmian tzn po rozgrzaniu silnika do temperatury 70 stopni C zaczynała się głośna praca rozrządu (wyraźne wycie paska).Następny etap wymiana rolki napinającej TNT na INNA.Mała poprawa tzn. pasek wyje ale trochę ciszej lecz nadal uciążliwie.Kolejny demontaż i tu uwaga wymiana paska Gatesa na Contitecha (Continental) ,czyli rolka napinająca INNA ,rolka prowadząca TNT i pasek CONTITECH dopiero wyciszyły rozrząd.Moja dobra rada dla innych użytkowników silnika ISUZU 1,7 CDTI ( Z 17 DTH ) zakładajcie tylko rolki INNA i pasek CONTITECH-a jak nie chcecie wyjść z siebie po wymianie ,wycie silnika na wolnych obrotach było głośniejsze niż sama jego praca.Zaznaczam że mechanik który mi dokonywał wymiany to doświadczony pracownik serwisu Opla.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Rafał_79

Rafał_79
  • Forumowicz
  • 876 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Białołęka/Chełm
  • Model:Opel Signum
  • Silnik:2.0T 205KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 styczeń 2012 - 23:14

Ja niestety wymieniłem rozrząd na rolkach TNT i pasku Contitecha. Na wolnych obrotach słychać cichutkie huczenie rozrządu ale na szczęście nie jest to dokuczliwe. Wystarczy że mam włączone radio i nic nie słychać.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   marmi

marmi

    łysy wąż

  • Forumowicz
  • 1056 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW GOLF VI
  • Silnik:2.0TDI CR BLUEMOTION

Napisano 24 styczeń 2012 - 13:54

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

W silniku 1,7cdti Z17DTH pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrzadu!!!! Pompa wody mieści sie obok napinacza paska wieloklinowego i jest nim napedzana...

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.7 74kW 16V Z17DTH