Skocz do zawartości

Po wciśnięciu gazu do dechy - brak mocy


Gość tomek78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich. Mam taki problem mianowicie, że w czasie jazdy tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu samochód traci moc i zapala się kontrloka check, jak przyśpieszam powoli nic się nie dzieje. Ponadto zauważyłem problemy z odpaleniem samochodu rano - musi zakręcić ze 3 razy i jakby ledwo to robił (niedawno palił na pól zakręcenia). Właśnie wymieniłem zawór EGR (ale objawy były wcześniej i wyeliminowałem dziwny dźwięk który dochodził do kabiny - to jest na plus). Wyświetlają mi się następujące błędy: 0243, 0403, 0683. Proszę o pomoc co to może być, co wymienić/sprawdzić oraz czy koniecznie muszę jechać do serwisu? Może pęknięty wąż między turbo, a chłodnicą, spalona świeca żarowa, jakiś czujnik... Może ktoś miał podobna sytuację. Dziękuję z góry. Dodam, że świece nie były wymieniane od nowości. Samochód to Astra h z 2006 roku, 1.3 cdti, 170 tys. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0243 - obwód regulacji ciśnienia ładowania

P0403 - coś z EGR (skoro już go wymieniłeś może błąd jest już nieaktywny?)

P0683 - prawdopodobnie uwalona świeca tak jak to było i u mnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Świece wymienię (kable też ?), ale czy mogą one powodować że w czasie jazdy tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu samochód traci moc (maksymalna prędkość 100 km/h)i zapala się kontrloka check, jak przyśpieszam powoli nic się nie dzieje ? Czy może to coś innego związanego z błędem 0243 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przyspieszanie, to coś dzieje się z ciśnieniem doładowania i mówi o tym błąd P0243. Odpala natomiast słabo ze względu na błąd P0683, czyli błąd świecy lub modułu grzania. Kabli nie wymieniasz i generalnie sprawdź na krótko od akumulatora czy wszystkie świece iskrzą przy zwarciu. Wymień tą jedną, która będzie uwalona, chyba że się nie obawiasz wykręcania tych cieniutkich świec i podejmiesz ryzyko :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis? Nigdy - takie moje zdanie. Nie za te pieniądze. Jakiś dobry mechanik z komputerem, żeby zrobić diagnozę dynamiczną. Być może już turbina do wymiany, bo przeładowuje. Ten błąd ma kilka znaczeń i wypadałoby podać jaki przy nim występuje komunikat.

Co do świec - jak auto zostaje na noc, zdejmij przewody z każdej i porządnie popsikaj całe WD40 i tak rób 3dni pod rząd. Powinno pomóc, bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że te cieniutkie świece potrafią łatwo się ukręcić a wtedy koszt diametralnie wzrasta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. mam jednak nadzieję, że to nie turbina tylko jakiś bzdet typu zanieczyszczony elektrozaworek lub waż ciśnieniowy. Biorę się za szukanie mechanika, który będzie miał pojęcie co zrobić. A jutro wpiszę jaki jest komunikat przy będzie po sczytaniu z kompa.

Może jeszcze jakieś pomysły ?

p.s. pomimo wymiany egr i tak dalej słyszę w kabinie, choć słabiej taki dziwny dźwięk jakby właśnie jakiś zaworek pracował, przy stałych obrotach - najwięcej między 1800-2000 obrotów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności