Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

skrzynia biegów - ciężko wchodzą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   PabloGCBA

PabloGCBA
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 10 styczeń 2012 - 14:11

Witam.
Mam Merive 1,7 CDTI 101KM.
Pierwszy problem to taki iż ciężko wrzucić jednykę i choci tu o wrzucanie z postoju tej jedynki, myślę że jeszcze troche to będzie trzeba tak jak w starze na przegazówkę:P
Drugi to podczas jazdy jest problem z trafieniem w trójkę.
A trzeci to to że lewarek zmiany biegów na luzie, nie wraca do środka i ciężko chodzi. Można go ustawić w prawo i tak pozostaje jak do włączenia piątki, poprostu po przegięciu nie wraca do normalnego położenia.
Pozdrawiam, czekam za info.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2012 - 07:58

Wybierak do wymiany

 


Użytkownik kuchar edytował ten post 11 styczeń 2012 - 07:59

  • 0

#3 OFFLINE   tremens

tremens
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • LokalizacjaGłogów
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:1.9 CDTI ECOTEC 150KM
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 styczeń 2012 - 20:55

Witam mam ten sam problem z biegami, powodem jest luz na wybieraku ( znajduje się tuż pod dźwignią zmiany biegów).Nie wiem dlaczego Niemcy odwalili taką fuchę i wybierak zrobili plastikowy , ponoć w późniejszych modelach był już stalowy.Mam jak na razie mały luz lecz czasami zmiana biegów podnosi mi ciśnienie ,gdyż zmiana biegu szczególnie na zimnym silniku przypomina jazdę jakimś ciężarowym STAREM z lat 80'.Szukanie biegów to też normalka.Poprawiłem ten problem w 20% smarując smarem kulkę i linki.Pojeżdżę jeszcze trochę , ale pewnie wymiana wybieraka mnie nie minie.Koszt regenerowanego to jakieś 200-250 zł.Nowy 800-1000 zł.
  • 0

#4 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 styczeń 2012 - 07:43

tremens Tobie chodzi o mechanizm zmiany biegów, wybierak masz przy skrzyni i to on najczęściej jest odpowiedzialny za utrudnioną zmianę biegów.

Jeśli chodzi zaś o wymianę mechanizmu zmiany biegów to wystarczy wymienić kilka części za grosze:
- gniazdo kuliste mechanizmu zmiany biegów
- pierścień amortyzujący lewarek zmiany biegów
- przegub drążka zmiany biegów

Do tego trochę smaru i luz zniknie.
  • 0

#5 OFFLINE   LeXaN

LeXaN
  • Użytkownik
  • 70 postów
  • LokalizacjaRybnik
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI DTH

Napisano 26 styczeń 2012 - 19:42

na allegro widzę wybieraki do merivy od 96zł a reperaturka 60zł
  • 0

#6 OFFLINE   @rek

@rek
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 28 styczeń 2012 - 23:35

kuchar - czy ty aby napewno piszesz o linkowym układzie zmiany biegów ???? bo taki jest w merivie 1,7 cdti. W zeszłym roku serwis opla nie miał cześci do naprawy wyrabiających się plastików jedyna mozliwość wymiana kompletu. Ma ktoś info czy mozna to naprawić ????

Użytkownik @rek edytował ten post 28 styczeń 2012 - 23:40

  • 0

#7 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 styczeń 2012 - 09:49

Masz rację @rek, mój błąd. Nie zwróciłem uwagi w treści że chodzi o ropniaka.

To jest chyba zestaw naprawczy do mechanizmu linkowego:
http://www.ebay.pl/i...=item20bfb838c0

Użytkownik kuchar edytował ten post 31 styczeń 2012 - 08:31

  • 0

#8 OFFLINE   thorgal

thorgal
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.8 Z18xe (125KM)
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 marzec 2012 - 12:03

Podłącze się pod watek.
W mojej merivie również mam dwa problemy:
a) ciężka zmiana (bardzo ciężka zmiana) biegów,
B) spore luzy na lewarku biegów.

Model to 1.8 pb.

Co do:
a) to wiem, że wybierak do wymiany - właśnie ten metalowy. Nie wiem czy zamienniki są warte zachodu. Ktoś miał do czynienia z Hans Pries/Topran?
B) to w ASO usłyszałem, że do wymiany cały element za około 1tyś. Kuchar czy jesteś pewien czy można nabyć poszczególne elementy? Wiesz może gdzie?

Użytkownik daro edytował ten post 08 marzec 2012 - 12:09
zbędny cytat

  • 0

#9 OFFLINE   ny152

ny152
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI - Z17DTH

Napisano 22 marzec 2012 - 09:24

Witam.
Również mam problem z 1 i 2 biegiem.
MERIVA 1,7 CDTI, a więc linkowy układ zmiany biegów.

Poszukałem troszkę w necie i znalazłem coś takiego na forum ZAFIRY:

Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

i zestawy naprawcze na allegro:

zestaw naprawczy zafira

Jeszcze nie wymieniałem, ale dzisiaj będę zamawiał.
Jak wymienię to dam znać.
Pozdrawiam
  • 0

#10 OFFLINE   pawel52

pawel52
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI - Z17DTH
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 kwiecień 2012 - 21:39

ny152 jak poszła wymiana gniazda lewarka zmiany biegów? Który zestaw kupiłeś?
  • 0





Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post