Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

skrzynia biegów - ciężko wchodzą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   ny152

ny152
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI - Z17DTH

Napisano 04 kwiecień 2012 - 08:51

Witam.
Zamówiłem zestaw naprawczy u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/li...p?us_id=1276971

W poprzednim tygodniu nie miałem czasu na wymianę, ale wczoraj pogoda dopisała więc zabrałem się za robotę. :beer: :mlotek:

Wyjąłem zaślepkę pod popielniczką później dwie śrubki oraz tą małą półeczkę.
Wyjąłem tunel środkowy (3 śrubki z przodu + 2 z tyły, mieszek lewarka zmiany biegów, mieszek ręcznego, półeczka pomiędzy biegami a ręcznym + śrubka pod nią, odpięcie zasilania tylnej zapalniczki).
IMAG0221.jpg
IMAG0224.jpg
Z racji że wymiana poszczególnych elementów wewnątrz auta może być trochę kłopotliwa postanowiłem odkręcić kasetę z lewarkiem i zając się nią w garażu.
Na cięgnach zaznaczyłem położenie (tak jak radzili na forum Zafiry), odkręciłem kasetę (Torx 8 ), odczepiłem zaczepy cięgien i wyjąłem kasetę.
A to widok po wyjęciu kasety. :shock:
IMAG0231.jpg
IMAG0230.jpg
Pod kasetą znalazłem pęknięty mały oring (którego niestety nie dostałem w zestawie naprawczym :mad: )

Rozbierałem wg opisu na forum Zafiry oraz instrukcji którą dostałem na e-mail po zakupie zestawu naprawczego.
Opel Zafira

Kaseta od dołu
IMAG0233.jpg
Po odpięciu okrągłego docisku mocującego lewarek.
IMAG0235.jpg
No i po rozłożeniu
IMAG0237.jpg
Uwaga na mały docisk na sprężynce - może wypaść. (zaznaczony na rysunku)
IMAG0239.jpg
Drążek po wyczyszczeniu.
IMAG0240.jpg
Stara wytarta tulejka .
IMAG0244.jpg
Oraz po złożeniu z powrotem z nową tulejką oraz nasmarowaniu dokładnie białym smarem.
IMAG0245.jpg

Dzisiaj jak tylko kupię ten mały ORING będę próbował zamontować całość z powrotem.

 


Użytkownik ny152 edytował ten post 05 kwiecień 2012 - 20:05

  • 1

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   ny152

ny152
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI - Z17DTH

Napisano 04 kwiecień 2012 - 22:21

Witam.

Udało mi się dzisiaj kupić ten mały ORING.
Co prawda jest on troszeczkę węższy od tego oryginalnego, ale spełnia swoje zadanie.
Udało mi się razem ze sprzedawcą dobrać ORING najbardziej zbliżony do oryginalnego.
Oryginalny ma wymiary (zmierzone na oko :P ) 9/3 mm
a ten kupiony 10/2,5mm
IMAG0264.jpg
(sprzedawca dobierał go z takiego zestawu: ORINGI)
Oring jest założony tutaj:
IMAG0240a.jpg
i jak sądzę amortyzuje uleżenia trzpienia o obudowę kasety
IMAG0232.jpg
Złożony lewarek (zdjęcie zrobione za dnia)
IMAG0250.jpg
No i całość zamontowana w Merivie.
IMAG0256.jpg
Podłączyłem cięgna, ale żeby biegi wchodziły lekko musiałem troszeczkę podregulować.
Wyciągnąłem cięgna z zaczepów o jeden ząbek względem znaków jakie zrobiłem przed demontażem - zaznaczone na zdjęciu.
Przejechałem się kawałek i było OK.
Jeszcze tylko jutro jedna dłuższa jazda próbna i montaż tunelu środkowego.

Pozdrawiam
ny152

 


  • 1

#13 OFFLINE   Puzon

Puzon
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI

Napisano 09 grudzień 2012 - 20:22

Mam podobny problem a dokładniej ciężko wchodzi 1 i 2 sprawdzałem nie mam jakiś rażącyc luzów na lewarku i zastanawiam się w jaki sposób wyregulować ten układ linkowy. Nie miałem z nim wcześniej doczynienia. Niektórzy piszą że wystarczy coś nasmarować?
Jak ktoś wię coś więcej o regulacji tych linek będę wdzięczny za pomoc.
  • 0

#14 OFFLINE   Puzon

Puzon
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 CDTI

Napisano 10 grudzień 2012 - 10:09

Dziś przesmarowałem WD-40 linki te kolo skrzyni i te koło lewarka zmiany biegów. Poprawa jest lecz niewielka.
  • 0

#15 OFFLINE   vitoldo

vitoldo
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6 benzyna 115 KM
  • Nadwozie:sedan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 grudzień 2012 - 14:17

WD40 raczej nie służy do smarowania. Jest zbyt rzadki aby uzyskać trwały efekt. Jakiś smar uniwersalny albo silikonowy raczej.
  • 0

#16 OFFLINE   gres

gres
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 00:30

Witam
Też mam problem z biegami 1 i 3 oraz niewracającą dźwignią zmiany biegów. Mam luz na lewarku i po zdjęciu mieszka okazalo się, że totalny brak smaru, ale smarowidło niewiele pomogło.
Jaki element odpowiada za powrót dźwigni w swoje miejsce?
  • 0

#17 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16188 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 styczeń 2013 - 02:20

po zdjęciu mieszka okazalo

Po jego zdjęciu masz widoczne linki czy drążek ?
  • 0

#18 OFFLINE   ny152

ny152
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI - Z17DTH

Napisano 18 styczeń 2013 - 07:43

Jaki element odpowiada za powrót dźwigni w swoje miejsce?

Jeśli masz linki to - o ile mnie pamięć nie myli to jest to ten mały docisk ze sprężynką.
("Uwaga na mały docisk na sprężynce - może wypaść. (zaznaczony na rysunku)")
  • 0

#19 OFFLINE   gres

gres
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 20 styczeń 2013 - 17:22

Dzięki za odpowiedź. Oczywiście mam linki ale wydaje mi się, że ten docisk może tylko w jedną strone odpychać np, z prawej(5 i R) do środka (3 i 4) lub z lewej (1 i 2) do środka????? a może się mylę
Przy okazji- od czego jest ta wtyczka pod siedzeniem pasażera?
  • 0

#20 OFFLINE   marek79

marek79
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7CDTI 101KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 luty 2013 - 16:44

Dołączę się do tematu aby nie zakładać nowego, u mnie problem wystepuje z biegami na ciepłym silniku. Codzienne dojazdy do pracy ok 10-15km jest ok, wszystko ładnie wchodzi. Najgorzej jest jak jeżdzę godzinkę lub więcej, wtedy biegi trzeba wrzucać prawie na siłę. Mechanik sprawdzał mi olej i mówił że jest ok. A może lepiej go wymienić, czy problem może z wysprzęglikiem ale kilkukrotne wciskanie nic nie poprawia a może sprzęgło z dwumasą siada ?


Użytkownik marek79 edytował ten post 06 luty 2013 - 20:55

  • 0





Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post