Skocz do zawartości

Klekotanie w silniku


Gość Agilla 01

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cezariusz11

Przeszukaj forum, są podobne tematy. Gdy silnik jest zimny agila chodzi ciszej , na rozgrzanym klekocze jak diesel? U mnie w z12xe tak było gdy łańcuch rozrządu był do wymiany.

Mam tak samo zimny cicho i super, temperatura dojdzie do 80 oC zaczyna klekotać - hałasuje jak kosiarka czy pomoże wymiana łańcucha czy coś jeszcze? przebieg 116 000km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek_sieradz

haaaaaaaa.

 

 

słuchajcie wymieniłem dzisiaj olej wczesniej zalany był 5/50 mobilem, fakt na tym oleju chyba walniete jest ze 35/40tys jak zlatywał to czarny i gesty jak mineralny hehehehe.

 

zalałem elfem 5/50 i nie ten silnik wierzyc sie nie chce.

 

silnik sobie normalnie pomrukuje słychac co prawda troche łancuszek ale wczesniej chodził jak diesel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik nakręcił 163000km, z czego ponad 130000km na LPG. Jest na oryginalnym łańcuchu. Słychać jedynie nieregularne puknięcia łańcucha na wolnych obrotach. Leję mu półsyntetyk 10W40 przed nastaniem mrozów - ważne żeby w oleju nie było dużo wody bo popychacze nie wyrabiają przy rozruchu. Bierze litr na 20000km.

Co ciekawe w tym roku nowy olej dostał w styczniu (po 20000km) i dopiero na trzeci dzień popychacze się uspokoiły.

Na ceramizerze przejechał już 50000km., więc mogę napisać, że na pewno ceramizer nie szkodzi.

 

Wnosek jest taki, że silnik nie musi stukać. Moim zdaniem ważna jest eksploatacja. Jak ktoś daje maszynie popalić to może ją zajechać szybko - szczególnie w Agili gdzie skrzynia biegów jest fatalnie zestopniowana i w normalnej eksploatacji lepiej 90km/h nie przekraczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość windadopiekla

Ja dzwoniłam do trzech serwisów Opla i w każdym mówili żeby lać 5W30. Ja miałam od początku lany 10W40 (auto sprowadzane z Niemiec, książkę serwisową mam, każdy przegląd udokumentowany i co było wymieniane) i może dlatego rozrząd był do wymiany po przejechaniu jakichś 132 000km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość windadopiekla

Wiesz, w sumie jak przeglądam różne fora to wszędzie piszą inaczej. Jedni jeżdżą na 10W40, inni na 5W30, jeszcze inni na innych. Ja mam teraz wlany 5W40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość cezariusz11

jeżeli silnik klekocze jak jest ciepły proponuje wyczyścić kanały smarujące oraz silnik potraktować płukanką. Ja wymieniałem rozrząd silnik klekotał po rozgrzaniu, dopiero jak mechanik poczyścił kanały olejowe i przepłukał silnik zalał nowym iolejem pracuje luks ciepły czy zimny. Wada jest w silniku zbyt małe średnice kanałów smarujących i z czasem sie zabijąją - smarowanie jest w dolnej części silnika a nie ma w górnej - potem zaczyna klekotać klawiatura (hydrauliczne zawory) takie jest moje zdanie.

 

Pozdrawiam moja Agilka już jeździ luks. W Łodzi jest mechanik, który ten problem bezbłędnie rozwiązał :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności