Skocz do zawartości

Gdzie znajduje się czujni położenia wału korbowego / impulsator ?


Gość tonny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio Mój Kadett zaczał czasami gasnąć podczas jazdy lub niechciał odpalić ponownie po zgaszeniu na "ciepłym silniku". Jedyna rada to musiałem poczekać około 30 minut aby silnik ostygł i wtedy mogłem odpalić ponownie samochód i kontynować jazdę, lecz nadal to nie było rozwiązanie bo lubiał czasami tak nagle sam zgasnąć.

 

Przeszukiwałem internet oraz różne fora i dowiedziałem się, że winowajcą jest czujnik położenia wału korbowego, ktoś miał takie same objawy i po wymianie problem zniknał. Postanowiłem poszukać jak to wygląda, znalazłem i zacząłem go szukać. Szukałem kilka razy i nie znalazłem ... Następnego dnia znalazłem przypadkowo na którejś stronie, że tego czujnika nie ma w moim silniku ... a odpowiednik to podobno impulsator ... Co prawda nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tego, więc chciałbym dowiedzieć się czy impulsator w moim silniku działa tak samo jak czujnik położenia wału korobowego w innych silnicha. Jeśli tak to prosiłbym o napisanie gdzie go mogę znaleźć, a jeśli to możliwe poprosiłbym zdjęcie jak to wygląda ... Jeśli jednak nie jest to ta część to która część odpowiada za to ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tonny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to c16nz ma chyba czujnik halla w aparacie zapłonowym (czujnik indukcyjny,impulsowy)

Jeżeli jednak jestem w błędzie to czujnik położenia wału znajdziesz go tu.

post-298-0-63409800-1328598628_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to zdjęcie widziałem i za pomocą niego szukałem ostatnio w niedziele. Znalazłem również strone z częściami do Opla i jest tam ten czujniek ale nie ma mojego modelu silniku - jest wyższy ( link ).

Dzięki tym zdjęciu niby coś znalazłem, ale wydaje mi się że jednak to nie to ( w załączniku zdjęcia, a w linku lepsza jakość ( link1, link2, link3 ). Prosiłbym o potwierdzenie czy to co jest na zdjęciu jest czujnikem wału, jeśli jednak nie to będę musiał wymienić czujnik halla, bo teraz boję się nim gdziekolwiek jeździć ...

post-5898-0-59761400-1328629987_thumb.jpg

post-5898-0-02610300-1328630002_thumb.jpg

post-5898-0-49035000-1328630013_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to zdjęcie widziałem i za pomocą niego szukałem ostatnio w niedziele.

Bo już go wrzucałem na forum.

To na twoich zdjęciach to jest czujnik ciśnienia oleju wkręcony w pompę olejową.

Więc w C16NZ jest czujnik halla w aparacie zapłonowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Ja.

 

Jednak nie ma tego czujnika halla ... Oglądałem zdjęcia w internecie oraz byłem w sklepie aby zobaczyć jak ta część wygląda ... Pokazali mi co to za część, spytali się czy to jest to, powiedziałem że nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem aparatu. Powiedzieli również że jest kilka różnych modeli i abym sprawdził przed kupnem który to jest model. Postanowiłem dzisiaj rozebrać i za cholerę nie mogę tego znaleźć ... czyli wychodzi że tego nie ma w moim silniku ( w załączniku przesyłam zdjęcia, zdjęcia lepszej jakośći mogę wysłać na zewnętrzny serwer ). Więc moje pytanie a raczej prośba co może być odpowiedzialne za to że tak zachowuje się mój samochód, moduł czy co innego ?

post-5898-0-13462400-1328814812_thumb.jpg

post-5898-0-73881500-1328814820_thumb.jpg

post-5898-0-99198100-1328814830_thumb.jpg

post-5898-0-07406200-1328814839_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta duża czarna kostka z nr.107 1A07

Faktycznie jest kilka rodzai tych czujników i nieraz jest problem z dostaniem odpowiedniego.Znajomy do corsy tak szukał i dopiero na szrocie kupił cały aparat z tym czujnikiem.

Nie wiem czy są one zamienne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz bardzo ładnie opisane

http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/va_zaplon.html

Miałem vectrę z tym silnikiem, 3 razy miałem uszkodzony moduł (ta czarna kostka), pierwsze 2 razy co pół roku a trzeci doczytałem się że jak się wymienia to komplet czyli cewkę i moduł bo często cewka dostaje przebicia i uszkadza moduł.Po tym miałem jeszcze 3 lata samochód i było wszystko ok. Objawy miałem takie same najpierw szarpał, a później stanął, po kilku godzinach odpalał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności