Skocz do zawartości

znowu problem gaśnie, grzeje się, dymi


Gość faxmodem99

Rekomendowane odpowiedzi

Gość faxmodem99

Witam!

 

Znowu mam problem z Astrą.

Objawy:

- ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, dolałem trochę na zimnym silniku (ubytek prawdopodobnie z jakiegoś węża, nic nie wskazuje na to, żeby płyn dostawał się do oleju silnikowego), nie zostaje mi plama pod samochodem, ale w jednym miejscu pod zbiorniczkiem płynu chłod. widzę zawilgocenie

- przy parkowaniu pod blokiem, podczas cofania zaczął dawać duże (moim zdaniem) ilości dymu z wydechu - nie wiem czy to jest związane z tą usterką, ale dymi dosyć mocno od czasu tych dużych mrozów

- przy tym samym parkowaniu tyłem - po prostu zgasł, sprawdziłem temperaturę i pokazało ponad 110*C, miałem wrażenie, że to właśnie przez to zgasł, odpaliłem go znowu i zaparkowałem.

- jednocześnie zaczęło trochę rzucać silnikiem przed zgaśnięciem - jakby brakowało mu mocy na cokolwiek.

 

Chcę wymienić najpierw korek płynu chłodniczego - być może przez to coś się dzieje, bo ostatnio jak robiłem dolewkę to miałem problem, żeby go odkręcić (tak jakby był przekręcony jakoś dziwnie lub ukręcony). Ale nie wiem czy nie lepiej wymienić od razu cały zbiorniczek płynu wyrównawczego.

 

Mam wrażenie, że problem jest gdzieś w układzie chłodzenia. W tym tygodniu chcę podjechać do mechanika, żeby zobaczył co i jak....

 

Macie jakieś pomysły?

Edytowane przez feliks_x

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość faxmodem99

no właśnie tego się najbardziej obawiam....

 

Jak można sprawdzić czy to na bank UPG? Wystarczy ciśnienie na zaworach?

Czy można jeszcze jakoś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

uszczelka pod glowica..jesli auto z tylu mocno kopci na bialo - spala plyn, ktory przedostaje sie na cylinder..auto ciezko odpala, czasmi gasnie..wykrec swiece i sprawdz czy nie widac na niej plynu i czuc zapach jego..weze chlodnicy powinny byc napuchniete..typowe objawy..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik "negatywny" będzie pewnie oznaczał brak cząstek spalin w płynie -czyli że ok.

Na świecy raczej nie będzie widać płynu, jedyne co to świeca cylindra do którego dostaje sie płyn może być o wiele czystsza od pozostałych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności