Skocz do zawartości

Silnik 1.2 nie chce zapalać po kilku godzinnym postoju na mrozie


Gość właściciel Corsy C

Rekomendowane odpowiedzi

Gość właściciel Corsy C

Witam

Jestem nowy na tym forum i mam takie zapytanie do szanownych kolegów.

Mam Corse C z 2003 roku 1.2 16v przebieg 240000 km z instalacją gazową elpi gaz i wraz z pojawieniem się mrozów zauważyłem taki problem, mianowicie po kilku godzinnym postoju na mrozie samochód nie chce zapalić. Silnik w pierwszych próbach zapala i od razu gaśnie potem wogule nie oddaje żadnego sygnału życia. By po kilku próbach zapalić jak gdyby nic. Nie wiem czy szfankuje czujnik temperatury silnika, czy może któryś z przekaźników załączających czy może imobilajzer.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mam podobnie kolego. Bardzo podobnie. Moja Corsa C z sinikiem 1.2 easytronic z dużymi bardzo dużymi problemami odpala na zimnym. Jak już odpali to jeździ i odpala wzorowo bez żadnych problemów.

Po kilkugodzinnym postoju nie odpala rozrusznik kreci jak głupi łapie po paru lub parunastu/parudziesięciu próbach. Po załączeniu stacyjni miga check engine po chwili ustaje i można kręcić, często załapie na sekundę i gaśnie-obłęd! raz kręciłem tak ok. 40 minut żeby odpalił. Mam skrzynie automatyczna(MTA 5 biegów) i często wyskakuje "F" ale po przekręceniu kluczyka wraca wszystko do normy(z skrzynią).

Zauważyłem, że akumulator jak jest naładowany check engine znacznie mniej miga-mignie raz lub dwa na ułamek sekundy i świeci światłem ciągłym....może to masa?

Sprawdziłem masę na sterowniku silnika ecu-ok. założyłem nową-nic. Sprawdziłem i przeczyściłem szczotką drucianą wszystkie bezpieczniki. Sprawdziłem połączenia w skrzynce bcm-nic.

Sprawdziłem czujnik temperatury na zimnym, ciepłym i rozgrzanym silniku, oporność-ok.

Sprawdziłem napięcie na pinie 18 w wtyczce B dochodzącej do sterownika silnika bcm 12,7V (przy napięciu akumulatora 13,5V-po ładowaniu).

Nie znalazłem przyczyny, może to sterownik??

Lista Błędów:

177

B1485

U2105

P0725

P0505

P1895

P1896

P1120

P1703

P0115

P0110

P1560

Edytowane przez Pinkkey

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaleziona lista błędów:

177 - obieg prądowy poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem

B1485 wzbudzenie alternatora zacisk 61 otwarty

U2105 Can: brak komunikacji z ECM

0725 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni

0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

1895 Sygnał momentu obrotowego silnika - (magistrala can)

1896 Zadany moment obrotowy silnika - (magistrala can)

1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy – nieszczelności

1703 Włącznik świateł stop - (magistrala can)

0115 Czujnik temperatury silnika

0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

1560 Nieprawidłowe napięcie instalacji pojazdu

 

Poproszę o wskazówki do działania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowane, taka sama reakcja.

w immo nic nie wyskakuje czysto.

Próbowałem odpalać z innego kluczyka, taka sama reakcja.

może źle opisałem. Miga kontrolka z silnikiem, natomiast kontrolka z samochodem i kluczykiem zachowuje sie poprawnie czyli zapala się za chwilę gaśnie.

Edytowane przez Pinkkey

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowałeś i rozumiem że wyskakują te same?

 

Sprawdziłbym jakie masz napiecie w aucie i co się dzieje z przepustnicą.

Szukaj lewego powietrza.Albo jakimś sprayem psikać po połączeniach w dolocie albo zatkać wlot powietrza i poczekać czy zgaśnie.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalę auta i pojadę na kasowanie błędów to do puki jeżdżę jest czystko nie wyskakują. Błędy pojawiają się po tych próbach odpalenia z rana.

 

film z wczoraj z próby odpalania. za każdym razem kluczyk jest przekręcany do końca, tylko czasami kręci rozrusznik. Dwie ostatnie próby silnik zapalił i sam zgasiłem!!

 

Edytowane przez Pinkkey

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego filmiku masz problem z easytronikiem

Masz literkę F czyli skrzynia blokuje możliwość odpalenia.

Jest na forum trochę tematów z tym związanych.Poczytaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda może być coś na rzeczy z easytronikiem. Poszukam.

Niemniej dziwna sprawa bo sterownik skrzyni jest po naprawie. Drugi raz też był sprawdzany w ramach reklamacji nic nie wykazało błędów. Skrzynia teraz chodzi dobrze, Czasem się pokazuje błąd F ale tylko przy tych nieudolnych próbach odpalenia rano. Jak już odpali to śmiga.

 

Tylko dlaczego miga kontrolka silnika w taki dziwny sposób jak by gdzieś masy nie było? to powiedziało dwie różne osoby które diagnozowały komputerem auto dlatego to mnie bardzo zastanawia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności