Skocz do zawartości

Pasek klinowy, łańcuch rozrządu


Gość piotrek2308

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek2308

Moje auto to corsa b 1.0 12V Ecotec. Sądzę że jest w nim łańcuch rozrządu, którego jeśli nic nie hałasuje się nie wymienia. I jest też pasek klinowy, który należy wymieniać. Nie wiem kiedy był wymieniany ostatnio więc może go wymienić.

Czy to co napisałem to prawda czy mam jednak pasek rozrządu.

I czy wymiana paska klinowego jest bardzo skomplikowana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz

Zgadza się x10xe ma łańcuszek. Według instrukcji nie trzeba go ruszać do 250 tysięcy ale w praktyce może nawet w ogóle. No chyba że słychać już napinacz. A co do paska jaki jest jego stan jeżeli nie jest pomarszczony i popękany nie warto wywalać kasy.

Edytowane przez Miechulodz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaaaa .... , przy 250 tys w tym silniku to Ty już będzież mieć trzeci łańcuch . To nie bmw , w x10xe rozrząd wytrzymuje góra 100 tys .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Miechulodz

spoko to mam x12xe 162tys i jeszcze bez wymiany. A w CIH np c30ne łańcuchy potrafiły wytrzymać do końca silnika. Wszystko zależy od użytkowania. Na łańcuchu jeździsz do czasu aż nie puści napinacz i nie słyszysz łańcucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W x12xe sie zgodze ale nie w x10xe . Przy 170 tys przebiegu juz mam drugi łańcuch . Rozrząd w x10xe , to najwieksza wada tego silnika . Masz rację , łatwo poznać zuzyty łańcuch , po prostu wyraźnie go słychać . Zaniedbanie wymiany , będzie niosło za sobą w niedalekiej przyszłości zabójcze koszty wymiany rozrządu i remontu (wymiany) silnika .

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość alien1113

U mnie w X10XE jest 129000 km i rozrządu nie słychać. Mechanik mówił, żeby wymieniać regularnie olej co 15000 (nie tak jak podaje serwis co 30000) lub rok i stosować tylko olej syntetyczny - nie wolno półsyntetyka i będzie ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek_1980

zgadza się jest tam łańcuch rozrządu, teść to miał wymieniłem mu bo się bał się że się zerwie po wymianie zero różnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość wojtek92

Wymiana paska klinowego jest całkiem skomplikowana, bo trzeba odkręcić całą prawą łapę silnika, żeby wyciągnąć pasek. Wczoraj biłem się z tym 3 godziny, gdyż śruby w poduszce silnika były nieziemsko dokręcone. Uważam, że na forum powinna być instrukcja do tego, bo zmiana paska to dość podstawowa czynność a nie jest taka oczywista. Nie znalazłem w necie żadnej instrukcji do x10xe, więc może bym napisał :P

Edytowane przez wojtek92

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności